hahahahah dat dacht ik ook even, en daarna dacht ik terug naar eigen studentenjaren, en bedacht me dat ik maar niks moet gaan roepen
Bierdrinkende kroegtijger hier, die alleen in zéér dronken toestand een avond heeft gerookt. Man, wat vond ik dat achteraf goor! Had de hele dag erna keelpijn. Vond ik nog erger dan de katers die ik meermaals gehad had...
Ik dronk mijn katers altijd weg met een biertje. Ik was echt erg, haha, zal jullie de details besparen! Maar toch had ik het allemaal voor geen goud willen missen en ik heb nergens spijt van!
Nou dan ben ik toch best braaf als student vind ik. Ok, goed, ik heb kinderen gekregen tijdens mijn studie. Dus ik doe het sowieso al niet volgens de "standaarden". Maar bier drinken doe ik niet (wel wijn ), roken al helemaal niet. Ik ging wel veel naar borrels of naar clubs, maar dat schiet er nu ook een beetje bij in.
Zie dit topic nu net pas. Ik ga eerlijk zijn. Ik heb tijdens mijn bijde zwangerschappen gerookt. En ja het is een verslaving van mij en ja ik hoop ooit eens van het roken af te komen. Er word gezegt dat rokers slecht voorzich zelf zorgen en ik moet dit met ja beandwoorden. Ik ben te dik ik rook ik eet niet goed. Ik ken wel de reden niet dat dat goed te praten valt maar ik verwaarloos me zelf al jaren. En dat kan komen omdat ik een pygiese (weet niet te schrijven)ziekte hebt bordeline. En daar een hoop dingen in mee spelen. Daar bij kan ik wel zeggen dat ik me er niet bij neer leg dat ik ongezond leef. Ik wil gezonder gaan leven en ben al een tijdje hard op weg naar het juiste voor me zelf. Gelukkig rook ik niet waar me kinderen bij zijn. Ik rook in de keuken met het balkondeur open. En daar bij. Ik zal me altijd schuldig en terecht blijven voelen omdat ik wel door gerookt heb tewijl ik dondersgoed wist dat dat risico.s voor me kinderen zouden opleveren. O ja mijn moeder heeft ook gerookt tijdens mijn zwangerschap werd te vroeg geboren 34w woog maar 1600 gram en heb nu overgewicht zou het dan toch daar mee te maken hebben. Maar mijn moeder wist in die tijd niet beter dus neem het haar niet kwalijk ik daar in tegen wist wel beter en dat neem ik me zelf wel kwalijk. En dat is ook een reden om geen kinderen te nemen meer niet nog een kind blootstellen nee blijf niet ego.
Stoppen met roken is niet makkelijk, maar het helpt enorm om je verslaving goed te zien voor wat hij is. Dat je jezelf verwaarloost omdat je psychisch niet goed in je vel steekt is denk sowieso iets waar je mee aan de slag moet, maar je moet het niet als excuus blijven zien om dan maar door te blijven roken, het één kan het ander ook in stand blijven houden (een paradoxale cirkel waarin je rookt en je rotter voelt omdat je niet kan stoppen en dan maar weer rookt om je minder rot te voelen). Ik denk met andere woorden dat je enorm veel zelfvertrouwen kunt krijgen van het roken de baas worden (en dan dus niet 'minder' gaan roken en even verslaafd blijven, maar gewoon helemaal stoppen met die hap!). Met eten kan je niet stoppen, maar je kunt wel stoppen met ongezonde rotzooi eten. Gezond eten heeft een heel positieve invloed op je stemming. Je kent me langer dan vandaag Pnir, je weet hoe ik het bedoel he? Ik geloof dat je het kunt - je hebt straks een nieuwe start, maak gebruik van de gelegenheid om er een frisse lei van te maken.
Wahahaha! Ik was meer een schoorsteen dan een zuipschuit, maar ook absoluut geen heilige Eerlijk gezegd denk ik er nog wel eens met weemoed aan terug, aan die 'vrije jaren met wilde haren' Ik krijg wel een heul ander beeld van je nu, haha!
Eerlijk verhaal pnirmal. Als je wilt, dan kan je het, zo simpel is het. Als je het niet kan omdat er psychische issues spelen, dan kan je daar misschien hulp bij krijgen? Je kan ook hulp krijgen bij het stoppen met roken van een coach bijv. en er zijn praatgroepjes die je verzekering vergoedt. Als je dan eenmaal gestopt bent, zal je heel trots zijn op jezelf en dat geeft weer een boost en als die giftige stoffen uit je lijf zijn, zal je je ook beter voelen, stoppen kent alleen maar voordelen. Ik wou heel graag stoppen. Ik heb 19 jaar gerookt en de laatste jaren ruim een pakje per dag. Ik heb nooit meer naar een sigaret verlangd.
Vind het al heel wat dat je zo kunt denken Pnirmal. Petje af daarvoor en hoop op een rookvrije toekomst voor je!
pnirmal: ik kan nogal tekeer gaan tegen rokers die niet kunnen/willen stoppen, maar bij jou denk ik echt dat je niet té hard over jezelf moet oordelen. Ik ben het wel eens met evenstar die zei dat roken ook een vicieuze cirkel in stand kan houden. dit geldt zéker voor depressie (roken omdat je je rot voelt maar door het roken je alleen maar rotter voelen en dus weer 'moeten' roken om het gevoel even te dempen), maar misschien ook wel bij andere psychische aandoeningen. Ben je onder behandeling voor je borderline? misschien kan die behandelaar je ook helpen met stoppen met roken. wees lief voor jezelf, vind je zelf belangrijk genoeg om goed voor te zorgen, net zo goed als je voor je kinderen zorgt!