hmmmm..... ben wel aangekomen sinds ik hier woon.(had ondergewicht)... maar ben ik ook 3 zwangerschappen verder.... toch genoeg lichaamsbeweging dan...met een Rotterdammer..
Ow wat een verhalen allemaal weer.. Er word volgens mij door niemand gezegd dat roken gezond is voor een baby..... Wj zeggen dat onze moeders vroeger 'gewoon' stug door gerookt hebben en wij nu geen overgewicht hebben. Daar gaat dit topic toch over? Enne ik woon me hele leven al in rotterdam, dan mag ik ook wel verhuizen
er viel mij trouwens nog iets op.... Hoe zit het hiermee..... (bron: Stivoro - Onderzoek naar roken en stress in de zwangerschap) Zo heeft de baby bijvoorbeeld een lager geboortegewicht . (bron: 'Rokende moeder krijgt dikke kinderen' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl) Het is wel gebleken dat kinderen van rokende moeders kleiner zijn dan gemiddeld, maar niet lichter. Okeeee.... wie heeft hier een verklaring voor? Wie zegt nu de waarheid? Wat is waar? Tot hoever kunnen we blindelings op alles vertrouwen en geloven wat ons word verteld?
Hier in de buurt is een moeder (en ook een vader) die (stevig) roken, ook tijdens de zwangerschappen: -kind 1: te vroeg geboren, altijd oor- en keelontstekingen en astmatisch, allergisch voor vanalles en nog wat; -kind 2: ook te vroeg geboren, ernstige bloedingen door slecht functionerende placenta, moeder na bevalling terug naar ok wegens overmatig bloedverlies. Is door het oog van de naald gekropen. Je gaat mij niet vertellen dat dit niet door het roken komt.
Het KAN ja...Hoogstwaarschijnlijk..... Maar er is toch geen bewijs voor? Daarom vind ik t altijd maar zo lekker 'makkelijk' alles op t roken afschuiven... ( EN NEE MENSEN IK PRAAT ROKEN NIET GOED)
ja idd ik ben eerlijk ik rook nu ook nog, ben gestopt geweest maar was zoo moeilijk, nu rook ik light sigaretjes maar is ook niet goed te praten natuurlijk,ik weet dat het slecht is(zoals ze beweren) maar zoals sommige reageren is gewoon overdreven man!! net alsof ik mijn meisje dadelijk geen groente ga geven omdat ik er geen tijd voor heb, want ik heb een peuk in mijn mond??? duhhhhhh
Nee, er is geen absoluut bewijs voor. Maar het roken heeft hier, vast geen positief effect gehad, integendeel Dan heb je al een 'ziek' kind, waarom weer zoveel risico willen lopen?
Ik rook nu ook nog hoor, idd wel light en minder... Maar ik vind het ook heel moeilijk! Vind het knap van die mensen die het wel kunnen.. Overigens wil ik het wel gaan proberen om helemaal te stoppen... En natuuuuurlijk heb je daar geen tijd voor als je met een peuk in je mond staat... die peuk is toch veeeeel belangrijker
oei.... en nu rennen voor je leven..... (hier in dit topic dan...)..... al zal dat niet gaan als roker.... want tja dat je slechte conditie hebt, komt natuurlijk door het roken... en niet door je zwangerschap...en je dikke buik.... .... (het is me bij de eerste ook niet gelukt om volledig te stoppen... al deed ik poging na poging...... )
Vast niet nee... Maar goed als je al 1 'ziek' kind heb... zou het denk ik ook makkelijker te zijn om een volgende x wel te stoppen... Maar goed.. het is die mensen hun keus.... En misschien hadden ze het ook gehad als ze niet hadden gerookt.. Who knows.... Dat is het risico waar iemand zelf voor kiest
nou zoals ik al zei ik heb overgewicht, nou meestal worden die beebjes te zwaar geboren(hier gewoon een netjes gewicht hoor!! ik rook wat dus vroeg geboorte moet inhouden? sorry hoor maar ons meisje weet gewoon de uitgang niet? wij zijn vergeten om een tomtom mee te sturen met het samensmelten van zaadjes en eicellen mijn zwangerschap gaat totaal helemaal volgens het boekje, ik was eerst doorgestuurd naar de gyn omdat ze dachten dat ze te licht was, nou ben inmiddels alweer terug gestuurd naar de vk want het zkh wist niet wat ik kwam doen? dus jaaa het KAN voorkomen maar het HOEFT niet!!
whahhaaha idd en door mijn overgewicht kom ik ook nog niet eens vooruit en met die bolle buik al helemaal niet meer hahahha.. hier ook poging na poging hoor!!
oehh ja nog wat ook ben ik nog zwanger geworden door middel van ivf.. ook iets wat verboden moet worden (volgens de meeste) want tjah ik heb overgewicht en ik rook dat mag blijkbaar ook niet he...
Nee, roken betekent niet dát je kind persé te vroeg geboren wordt en/of vanalles mankeert En nee, niet-roken betekent ook niet dát je áltijd een gezond kind zult krijgen. Maar het door mij genoemde voorbeeld is mij íets te toevallig. De kans erop is gewoon groter dat je kind iets mankeert als je rookt, dat is denk ik niet te ontkennen. Als dat wel zo zou zijn dan zijn alle onderzoeken omtrent roken voor, tijdens en na zwangerschap dus volkomen zinloos geweest.
kom je ook nog uit helmond zie ik....??!! sommige mensen hebben ECHT alles tegen.... (kom oorspronkelijk uit Eindhoven... dussuhhh kattenmepper.. ) geintje he.... ..., ik zet het er maar ff bij...
Njaa weet niet of je net mijn post heb gelezen...? Met al die rode letters erin 2 lijnrechte tegenover mekaar staande beweringen.... Tot hoever zijn de onderzoeken goed vraag ik me dan af?
ben ik met je eens hoor....!!! ik vind alleen DIT onderzoek wat ver gezocht... dit omdat het volgens andere onderzoeken al bekend is, dat steeds meer kinderen tegenwoordig overgewicht hebben... wat dus eigenlijk ook vreemd is, want het aantal vrouwen dat tijdens de zwangerschap rookt, steeds kleiner is.....