whahaha ja ook nog brutaal man man ik heb wel alles tegen he ben blij dat ik me gezond, gelukkig en heel erg goed voel.. en ja i keep my head up voor mensen die anders over me denken.. boeit me totaal niet...
ja haha is toch!! vrouwen die roken en overgewicht hebben moeten toch eerst stoppen en afvallen?? want ja anders zet je geen gezond kind op de wereld.. daar mag de wetenschap toch geen geld aan uitgeven?? sorry hoor ben net zo goed verzekerd als de rest van de vrouwen met ivf behandelingen die geen overgewicht hebben en roken, en ja ook ik betaalnetjes elke maand mijn premie hahaha
@sam Dit onderzoek gaat over oudere kinderen waarvan de moeders rookten tijdens hunzwangerschap. Op de stivoro-site hebben ze het over pasgeboren baby's.
Erasmus MC : Rokende zwangere meer kans op kind met overgewicht Roken tijdens zwangerschap vergroot kans op dik kind | Gezondheid Associations of gestational weight gain with maternal body mass index, waist circumference, and blood pressure measured 16 y after pregnancy: the Avon Longitudinal Study of Parents and Children (ALSPAC)
We zullen het zien... Ik ben nog steeds slank, terwijl mijn moeder toch stug gerookt heeft tijdens de zwangerschap. Ik heb dan ook wel gerookt maar niet veel. Het eerste wat ik deed toen mijn placenta eruit was is vragen of hij wel helemaal goed was, en heb dat ding echt bekeken. Volgens de gyn zag hij er gewoon goed uit.
Nou...ik weet niet of ik overtuigd ben hoor.. Zoals eerder werd gezegd zijn heel veel kinderen ook te dik doordat ze de halve dag maar chips eten en zitten te gamen/computeren thuis,, ipv zoals vroeger dat kinderen zoon beetje de hele dag buiten aan t spelen waren... Misschien zijn heel veel van die kinderen die onderzocht zijn ook wel van die luilakken...
bij mij vroeg de vk of ik wel echt gerookt had.... ... en bij de laatste kreeg ik te horen.... "nu heb je zeker gerookt".... helemaal niet dus.... in sommige gevallen ligt het ook aan de kwaliteit van de placenta.... en hoe deze aangelegd is... tuurlijk vergroot roken de kans hoor...!! (zo bedoel ik het niet...)...
Ja hoor, die onderzoekers van het EMC zijn een stel prutsers, die niet weten dat ze voor dat soort factoren moeten corrigeren... Ik bedoel dit niet lullig naar iemand die echt denkt dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd, maar ik word zó verschrikkelijk moe van die reacties: o maar bij mij ging het wel goed, dús het onderzoek kan niet waar zijn. Er staat nergens dat alle nakomelingen van alle vrouwen die in de zwangerschap hebben gerookt, overgewicht hebben. Dus natúúrlijk zijn er velen die niks mankeren. Maar de kans dat je kind later overgewicht krijgt is dus groter als je rookt tijdens de zwangerschap, dan wanneer je dat niet doet. Ik sluit me van harte aan bij de wens die de wetenschappers uitspreken: hopen ... dat vrouwen nu eindelijk eens doordrongen raken van de boodschap dat roken en zwanger zijn niet samen gaan.
wou hier trouwens de flauwe opmerking maken..... dat ik als kind ook niet te dik was..... maar werd ook geregeld naar de winkel gestuurd voor mn moeder om een pakje shag te halen....
ja. Ik zeg ook helemaal niet dat roken goed is en al helemaal niet tijdens de zwangerschap. Ik baal er wel van dat ik heb gerookt. Ik was idd iemand die gestopt was met roken. Ik zat aan de nicotine pleisters. Toen ik wist dat ik zwanger was stopte ik daar ook mee. En dat ging goed. Totdat ik te horen kreeg bij mijn eerste echo voor de weekbepaling dat ik waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Door het verdriet dat ik had begon ik het zeg maar weg te roken. Div. malen bloed prikken en echo's en toen bleek het toch een normale zwangerschap te zijn. Dus ben echt drastisch gaan minderen met roken. Maar helemaal stoppen lukte mij niet. Bij een tweede ga ik zeker weer proberen te stoppen met roken. Heb liever dat ik voor die tijd al niet meer rook eigenlijk.
@sabrina: Ik hoop voor je dat het nu wel lukt om te stoppen. En dan niet alleen gedurende je (hopelijk snelle) zwangerschap, maar voor altijd. Want ik neem aan dat je weet hoe schadelijk roken is, niet alleen voor mensen in je omgeving maar vooral ook voor jezelf? En wist je dat het eventjes helpt tegen verdriet, maar dat het daarna juist een depressie kan versterken? Niet doen hoor, je verdriet wegroken, het wordt uiteindelijk alleen maar erger.
Mag je helemaal zelf weten. Ik snap er alleen helemaal niks van. Geloof je nu écht niet dat roken vreselijk ongezond is, voor jou én voor je ongeboren kind?
Pff.. Ik geloof dat het ongezond is ja.. VRESELIJK ongezond.. nee sorry... dan zouden er in mijn ogen... veeeel meer mensen ongezond moeten zijn door het roken.... Sommige mensen gaan dood aan longkanker op hun 30 en hebben nooit 1 peuk aangeraakt.. Sommige mensen roken heel hun leven en word er gezegd zooo jij heb schonen longen! zeker nooit gerookt?! .... Ik bedoel maar.... als het vreselijk ongezond was....dan zouden er maar een paar mensen zijn die niks door t roken zouden hebben....
Begin er nou maar niet aan, sommige rokers hebben zo'n gigantische wolk met bullshitrook om zich heen, die zullen het nooit leren.