Vigo is 5,5 maand oud en kan sinds een week of 2 zelf draaien, van rug naar buik is geen probleem, maar van buik naar rug lukt niet altijd. Maar begin nu te merken dat hij graag op zn buik slaapt. Overdag vind ik dat geen probleem, maar s'nachts vind ik het toch nig eng. Hij krijgt een slaapzak aan en kan zich dan niet draaien maar hij mekkert en steunt om om te rollen. Wat denken jullie? Slaapzak uit en kijken welke positie hij zelf neemt of toch nog de slaapzak stevig instoppen en er zo voor zorgen dat hij op zn rug slaapt?
Lekker laten liggen zoals hij het liefste ligt. Het belangrijkste is dat hij zijn hoofd goed kan optillen en wegdraaien, dan is buikslapen verder niet zo heel gevaarlijk (vastleggen is gevaarlijker) Hier eentje die al vanaf dat hij 6 weken is op zijn buik slaapt. Op z'n rug was echt gillend drama, vooral 's nachts. Terwijl de andere 2 rugslapen geen probleem vonden, maar zodra zij konden draaien lagen ze toch ook liever op hun buik of ij.
mijn zoontje slaapt ook alleen maar op zijn buik al vanaf ongeveer toen hij net 4 maanden werd. Daarvoor veel op zijn zij. Vond het in het begin ook erg eng,maar ben er nu aan gewend en leg hem ook direct op zijn buik als hij moet slapen. Anders slaapt hij toch niet.
Inderdaad lekker laten draaien. Er kan niks gebeuren. Bij evt ademnood zijn ze sterk genoeg in hun nekje om hun hoofdje op zij te draaien. NOOIT slaapzakje instoppen of vastleggen. Mocht het hem dan lukken om zich om te draaien dan kan hij zichzelf vastleggen/draaien. Is er een speciale reden dat hij een slaapzak aan moet? Zo niet, lekker onder een dekentje leggen zodat hij zich om kan rollen.
Nee ik stop het slaapzakje niet in hoor, maar door de slaapzak kan hij wel moeilijker draaien. Ik stop wel het dekentje en laken stevig in De slaapzak draagt hij eigenlijk omdat hij zich snachts onder de deken vandaan worstelt
Hier sinds een paar dagen opeens ook een buikslaper. Ik laat hem zijn gang maar gaan. Hij kan zijn hoofdje best goed optillen, dus hij moet zich redden als hij niet goed ligt. Enige nadeel is dat hij nu telkens mooie afdruk van aerosleep hoes in zijn gezicht heeft
Mijn jongste slaapt ook meestal op zijn buik. Vanaf dat hij zelf kon omdraaien en dus niet meer ingebakerd mocht/kon. Hij was toen 4/5 maanden. Ik heb toen ook zijn deken en laken uit bed gehaald omdat hij alle kanten op woelde. Vond het eng en was bang dat hij zo met zijn hoofd onder de dekens zou kunnen komen. Hier alleen een dikke slaapzak aan in bed. Ik leg hem altijd op zijn rug in bed en dan kan hij zelf kiezen hoe hij gaat liggen, rug/buik/zij.
Mijn dochter draait met slaapzak en al. Dekens heb ik eruit gehaald omdat ze drzelf ook nog andersom kan draaien (hoofd bij t voeteinde). Maar ze kan alleen draaien in een slaapzak van de Wibra (zijn vrij breed) in die van de zeeman lukt t haar bijna niet Dus mss als tip?
Hier gaat het precies zo, draait met slaapzak en al. Kan ook nog niet terugrollen. Maar als ze op de buik draait, slaapt ze gewoon de hele nacht zo. De eerste keer vond ik het ook wat eng, maar dat was overbodig aangezien ze haar hoofdje goed kan optillen en draaien. Als jouw kleine dat ook kan, lekker laten doen. Dat je extra moet helpen is maar totdat hij zelf terug kan rollen. Sinds de slaapzak heb ik overigens nooit dekens meer gebruikt. Met 18 graden heeft ze het altijd warm genoeg gehad. In de winter een dikkere slaapzak, nu een superdunne en broek uit overdag ('s nachts aan).
Hier slaapt ze sinds kort ook op haar buik. Ze rolde steeds. Vond dit erg onprettig, waardoor ik haar terug draaide. Toen ik door had dat ze dit toch echt lekkerder vind liggen, heb ik het zo gelaten. Ze slaapt ook nog wel eens op haar zij. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
Hier een meisje wat op het speelkleed prima door kan rollen en weer terug, maar de oppervlakte van haar ledikant laat maar net toe dat ze op haar buik draait en niet makkelijk meer terugkomt. Laatst vond ik haar heerlijk slapend op haar buik... Geen probleem. Maar toen was ze waarschijnlijk in haar slaap zo gedraaid. Als ze draait voor ze in slaap valt, dan ligt ze als een vis op het droge te spartelen omdat ze dan ook nog eens helemaal aan de rechter of linkerkant van haar ledikant ligt. Ik zat er over te twijfelen om haar niet gelijk op haar buik te leggen. Als ze dan zo in slaap valt is het prima, wil ze draaien, dan ligt ze weer zoals ze normaal zou slapen... Maar als ze inderdaad goed hun hoofdje op kunnen tillen en je ze verder niet vast legt of met een dik dekentje te slapen legt ( waar ze vervolgens onder zouden kunnen kruipen ), dan is er naar mijn inziens weinig aan de hand. Ik was wel vertederd dat ze daar zo heerlijk lag . Mama is nl ook een fanatieke buikslaper... Herken ik toch iets van mezelf .
Onze dame slaapt sinds een paar maanden ook op haar buik. Had ik al gedacht dat ze uiteindelijk een buikslaper zou worden. Ze draait prima nu, dus dat scheelt natuurlijk ook. Maar ook toen ze nog niet van buik naar rug draaide vond ik het minder erg.. Het is wel wennen maar wij hebben een beeldbabyfoon, dat scheelt wel. 's Nachts is natuurlijk wel anders omdat je dan zelf ook slaapt maargoed. Je moet er ook een beetje op vertrouwen dat het goed gaat. In het begin ging ik zeker nog wel eens kijken toen het leek alsof ze met haar neus in het matras lag. Maar dan deed ik zachtjes de deur open, zag haar ademen en dan zag ik ook vaak dat haar neusje nog precies vrij lag