Wij moeten binnenkort onze vakantiedata van 2012 doorgeven. Maar ik heb nog echt geen idee! Aan de ene kant wil ik heel graag een keer een verre reis maken, Costa Rica ofzo... Maar als ik de prijzen zie denk ik niet dat dit een optie is voor ons. Nog even door sparen. Het lijkt me ook heerlijk om in het voor- en najaar te gaan. Maar ik ben een beetje uitgekeken op het soort vakanties wat we altijd hebben. Ik hou van het strand, maar het idee dat we volgend jaar weer gaan wandelen langs de boulevard en de stadjes/marktjes in, benauwd me enorm. Ik wil graag een keer iets anders. Lekker fietsen, varen, echt mooie dingen bekijken. En dat dan combineren met een lekker strand/zwembad. Wie heeft voor ons (goedkope) tips? Tevens zal ivm de kosten een tent of vouwwagen voor ons ook een optie zijn. Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee... Wie wel? Is het echt veel goedkoper dan een hotel/appartement?
Maak een cruise! Is weer eens iets anders, kun je ver of dichtbij boeken en heel veel soorten. Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
lief en ik geven gemiddeld 700 euro per persoon uit voor 2 tot 2,5 weken vakantie in het buitenland. Afgelopen jaar 1 week zwitserland en 1 week Italie. Meestal gaan we een keer of 5 uit eten, genieten van terrasjes, bbqen bijna alle overige avonden bij de caravan en doen nog wat leuke dingen als musea, canyoning tocht, bomenparcourtje en natuurlijks stadjes met marktjes en kerken bezoeken. Daarnaast ontmoet ik meestal ergens mijn ouders, die dan mijn kanotje meeslepen zodat we nog 3 of 4 keer kunnen peddelen op een riviertje ergens, zoals vroegah Tip is trouwens wel om goedkope campings uit te zoeken, die mega campings met winkel en zwembad zijn vaak verschrikkelijk duur, een camping aan een riviertje vlakbij een stadje minstens net zo goed. Succes!
Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar een retourticket naar Thailand kost ong 700 euro pp. Wat je daar op maakt, heb je zelf in de hand. Het eten is niet duur, de hotels heel wisselend, maar met een Lonely Planet (reisgids) kun je precies je (goedkopere) opties uitstippelen.