Opa rookt hier ook. Ik vind het geen probleem, zolang hij niet rookt met het kind op schoot etc. Ik verwacht niet van ze dat ze niet meer roken in hun eigen huis. Maar bij ons is het af en toe een weekendje. Ik zou het het niet acceptabel vinden als ze bijvoorbeeld twee dagen in de week zouden oppassen.
Mijn schoonouders roken ook best veel. Als de kleinkinderen komen roken ze altijd buiten. De rooklucht in huis hou je toch, maar buiten is altijd beter dan binnen. Als ze bij ons oppast gaat ze ook altijd naar buiten.
mijn moeder rookt en als we komen met de meidem dan rookt ze buiten. Hebben we niet om gevraagd maar deed ze uit zichzelf. Als je moeder in jullie huis komt oppassen lijkt het me logisch dat ze niet rookt. Anders vragen of ze bij jullie komt. Misschien wil ze buiten roken als ze oppast? Ik las dat ze niet altijd even goed snapt dta je bepaalde dingen niet doet, maar ze weet toch dat roken niet gezond is? Je kan haar idd niet vragen te stoppen maar als ze vaak oppast zou ik dat niet willen als ze zoveel rookt en mijn kind daar stees inzit. Succes met het gesprek. Hoop dat ze je begrijpt, anders toch andere oplossing zoeken?
Mijn moeder rookt ook. En die rookt als ze hier is in de keuken met de afzuig aan of de balkon deur open. Als de kids bij haar zijn dan rookt ze in de keuken bij de afzuig. Ze rookt dan wel minder als de kids er zijn.
Dan komt ze toch oppassen in jou huis, en gaat ze buiten roken op een plek waar ze zicht heeft op je kleine, of wanneer die in de box zit of in bed ligt. Ik zie het probleem niet.
Mijn smoeder is uit zichzelf buiten gaan roken. Natuurlijk ruikt het daar in huis wel naar rook (en T. ook als ze daar vandaan komt), maar ik vind het echt super dat ze dit doet.
@ TS: ik snap jou zo goed! Hier precies hetzelfde aan de hand. Mijn moeder riep altijd heel hard dat ze zou stoppen met roken als ik zwanger zou zijn..... Niet dus! Ze rookte lekker door met elke keer weer een smoesje om niet te hoeven stoppen. Ze rookt ook gewoon in huis trouwens, niet bij mij binnen, maar wel gewoon bij haar. Ik heb haar toen heel duidelijk gezegd dat ik de kleine echt niet bij haar breng om op te passen als ze rookt binnenshuis. Ik wil dat gewoon echt niet. Vind het stinken en het is ongezond. Elke keer bleef ze beloven dat ze zou stoppen. Nu is ze afgelopen maandag EINDELIJK naar de huisarts gegaan voor pilletjes om te stoppen met roken. Ze mag nog een week doorroken tijdens het innemen van de pilletjes en daarna moet ze stoppen. Ik ben heeeel benieuwd of het haar zal lukken. Lukt het, dan vind ik dat heel knap en ben ik er heel blij mee. Lukt het niet, dan komt ze maar lekker bij ons oppassen want ik wil mijn meisje straks niet in zo'n rookhol hebben. Ze zou natuurlijk ook gewoon buiten kunnen roken in haar eigen huis, maar ze vind dat ze dan net zo goed kan stoppen. Prima toch?
Mijn ouders roken ook beiden, maar zijn sinds de oudste geboren is buiten gaan roken, ook niet meer in hun eigen huis, omdat wij daar vaak komen. Alleen als ze zeker weten dat wij voorlopig niet komen roken ze in de keuken onder de afzuigkap. Ik zou mijn ouders niet laten oppassen als ze zouden binnen zouden roken als de kleine daar ook is.