Rokende opa en oma, zucht..!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zelf ben ook een roker... Ik rook altijd buiten en nooit bij mijn zoon in de buurt! er wordt ook niet gerookt bij mijn zoon in de buurt dus. Als hier mensen komen die roken dan staan we allemaal buiten te roken ;) En als ik ergens naar toe ga waar gerookt wordt houden ze altijd rekening met mijn zoon en roken we ook buiten dus.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb verder niet alle reacties gelezen, maar ik zou hierover toch echt wel even een gesprek aangaan, los van de vraag of dat dan verder effect zal hebben of niet. Idd om aan te kaarten dat je liever hebt dat ze er niet stiekem over doen, (maar ze zijn ws bang dat je de kleine niet meer brengt als ze wel in huis roken?).
    En ik zou mijn kind niet in een rokerig huis brengen. Wij zitten met hetzelfde probleem en schoonouders hadden beloofd buitenshuis te roken als wij er zijn en vooraf goed te luchten. Nouja, dat luchten stelt niks voor, (zij denken natuurlijk van wel, maar zij ruiken de rook natuurlijk niet meer door al hun gerook. Maar goed, daar doen we dan maar niet te moeilijk over). Maar nu beginnen ze dus toch weer binnen te roken, wel in de bijkeuken, maar met alle deuren gewoon open, (ja, de afzuigkap gaat aan, DAT helpt...).
    Voor mij betekent dat dus ook gewoon dat we er niet kunnen zijn. Jammer dan, maar de afspraak was niet binnen roken en echt prima als zij toch in huis willen roken, even goede vrienden, maar dan ga ik er met Thirza niet heen. Ook niet voor een uurtje, (want je stinkt er het huis uit, ze roken gewoon echt zoooooo veeeeel!). Als ze af en toe een peukje op zouden steken, zou ik dat wel een ander verhaal vinden, maar wij hebben dus eerder eens gehad dat we daar vandaan kwamen en in de trein zaten en dat de conducteur die binnen kwam, gelijk begon te roepen: wie zit er hier te roken? Nou, wij met schaamrood op de kaken: ja, sorry, we komen van een nogal rokerige visite... :(
    Thirza heeft een koemelkallergie en eczeem. Astma en longaandoeningen zitten in de familie en het algemene advies is dan echt om je kind gewoon helemaal NIET aan rook bloot te stellen. Doen we dus ook niet.
    En als schoonouders toch willen blijven roken in huis, moeten ze lekker doen, dan komen ze maar hier als ze Thirza willen zien...

3. Zo'n schoonmoeder heb ik ook. Ze is alleen, maar in combi met af en toe een visite, lijkt het daar in huis of ze met 10 man sterk binnen roken.

Laatst kwam ik om wat op te halen, in de gang viel het wel mee, de woonkamer deur ging open, pfff. Een grote blauwgrijze walm hing er, niet te zuinig. En dan te bedenken dat ze zelf astma heeft!

We komen daar dan ook weinig tot niet, af en toe met der verjaardag meer niet. Ze lijkt daar ook niet mee te zitten dat we niet komen. Ze vraagt er nooit naar of we komen en ook andersom niet of ze langs mag komen.

Nou ja graag of niet, denk ik dan maar.

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou mijn schoonvader rookt dus ook en heeft vanuit zichzelf gezegd dat hij in de keuken zou roken...dit gebeurt ook netjes!
    Maar eerlijk gezegd maak ik me er totaal niet druk om of mijn schoonvader wel rookt in de woonkamer als mijn zoontje slaapt. Sta er eigenlijk niet bij stil. Toen hij heel klein was vond ik het wel een probleem maar eigenlijk sta ik er nu helemaal niet bij stil. Het is hun huis dus ja als we daar geweest zijn dan stinken we allemaal naar de rook, maar ja dat weten we nu eenmaal. Ik vind het ook niet fijn om naar de rook te ruiken maar ja hup de wasmand in en het is zo weer schoon en fris.
    Je kan het helaas niet altijd tegenhouden of je moet echt alle plekken weren waar er gerookt wordt.

Maar het zou me wel dwarszitten als erover gelogen wordt, dat maakt de situatie gewoon heel vervelend en daar zou ik dan over willen praten.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Gelukkig rookt bij ons in de familie alleen mijn schoonzusje.
    Maar ik zou mijn zoontje niet meer naar mijn ouders brengen als ik weet dat ze daar roken. Al is het dan in het halletje.

Ook zou ik mijn ouders niet meer vertrouwens dat ze idd alleen in het halletje roken aangezien ze er eerder over gelogen hebben.

Lastige situatie. Heb niet alles gelezen, maar heb je er al met ze over gesproken?

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0

Dubbel en dwars mee eens wat hierboven beschreven staat

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ze roken in de fietsenschuur ( drie grenst aan nog een andere schuur, en dan aan de bijkeuken, dan aan de keuken en dan de hal en woonkamer :);), snap je hem nog????)
    Althans, dit zeggen ze dan! Dat is dan ook min of meer afgesproken hoor. Maar goed, toen ik zei dat Esmee naar rook rook, wat niet het geval is als ze echt op de afgesproken plaats roken schrok ze wel en schoot in de verdediging.

Het is natuurlijk wel zo, dat als je in de schuur rookt het ook in je kleding zit, en je waait de lucht natuurlijk mee als je de kamer weer in gaat. Maar goed, de huiskamer is wel altijd rookvrij.
    Ze roken niet in de kamer waar Esmee altijd is.
    Ze nemen haar nooit mee de keuken of de bijkeuken in.
    Maar de lucht hangt in het hele huis.
    Wel denk ik dat het nu weer even beter gaat. Gisteren had ze alle deuren gesloten. Ze lette er wel op gelukkig en toen mijn man haar ophaalde rook ze niet naar naar rook :D;), hopen dat dit zo blijft.

8. de groosjes

15 feb 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal..

ik wilde graag wat weten over mee rokers.
    ik heb een dochter van 1 jaar en een 2e opkomst, ik wil het liever niet dat mijn kinderen bij mijn ouders komen doordat mijn ouders in huis roken. nu willen ze wel stoppen met roken als zij op verziette zijn maar, zodra wij de deur achter ons kont dicht doen steken ze er weer een op.

mijn vraag aan jullie is: is de geur/ rook die blijft rond hangen ook schadelijk voor de gezondheid met namen van kleine kinderen? want volgens mijn ouders kan de geur geen kwaad..
    ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen,

groetjes patricia van vliet

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ik zou dat echt niet willen hebben!!! ik zou eisen dat er buiten wordt gerookt ookal is het mijn moeders huis!! en anders zou ik mijn kinderen bij de creche inschrijven heb je ook geen oppas meer nodig... dan kost het maar wat!
    wij roken zelf allebei, maar nooit binnen bij onze dochters!! ik verwacht dat een ander hetzelfde doet die dicht bij onze kinderen staan zoals familie... zoniet dan passen ze maar niet meer op... mijn kinderen zijn belangrijker!

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

of het wel of niet schadelijk is weet ik niet. Maar zelf vind ik het niet zo fris. Neem je kleine als hij/zij een paar uurtjes daar is geweest maar weer mee naar huis. Je hele kind stinkt dan naar de rook.

Ik ben zelf ook roker maar vindt de rooklucht echt goor. (stoppen met roken ho maar, hihihihi). Ik zelf rook buiten en oma en opa roken ook buiten en nadat zij en ik gerookt hebben wassen we altijd onze handen.

11. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hier hetzelfde geval.
    Mijn ouders roken niet, maar mijn schoonouders roken constant.
    Ze kunnen geen moment zonder sigaret. Met gevolg dat als we daar op bezoek zijn, iedereen mee in de rook moet zitten en we dus ook stinken naar de rook wanneer we naar huis gaan.
    Jenno blijft daar af en toe omdat mijn ouders verder wonen en het niet evident is om Jenno enkele uurtjes naar daar te brengen.
    Met als gevolg dat ons ventje dan ook stinkt naar die rook hé. :$
    Of het nu gezond is of niet voor dat kleine mannetje, ze trekken er hun blijkbaar niets van aan....
    Ik kijk er altijd tegenop om hem daar te laten logeren, maar het kan gewoon niet altijd anders... jammer. :x

12. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

was zelf laatst ook ergens op bezoek en daar werd dan gerookt. Opzich had ik zoiets ik blijf toch niet langer als een uurtje en dat ben ik ook niet geweest maar toen ik terug naar huis liep met mijn zoontje stonk hij echt naar de rook. Echt zo VIES. Zijn haartjes zijn kleding echt alles. Gauw lotion in zijn haartjes gedaan toen ik thuis kwam een natte doek over zijn lijfje en schone kleertjes aangedaan.

13. adi

adi Niet meer actief

Rook dat blijft rondhangen is wel schadelijk. Geur zelf denk ik niet, het trekt gewoon in alles, en die spullen stinken dan. Je kindje gaat dan wel stinken naar rook.

Mijn kindjes zijn zondag bij opa en oma geweest en die hebben gegourmet binnen. Nou, de kids roken alsof ze net van de bbq af kwamen ;) -> daar vergelijk ik het denk ik mee,

Als er rook hangt, is het een ander verhaal

14. catwomen1985

catwomen1985 Actief lid

28 dec 2007
    398
    125
    43
    medische wereld
    Noord Limburg
    hey hey,

Mijn moeder rookt ook die rookt als wij er zijn alleen in de keuken met de deur open en de afzuigkap aan !
    Ik kom nergens waar gerookt wordt en de mensen waar ik kom roken allemaal ze hebben allemaal begrip voor de situatie al had ik gedacht dat mensen wel moeilijk zouden gaan doen nu onze kleine man net een jaar is geweest zo van nu is het geen baby meer
    maar mijn vrienden gaan als wij op bezoek komen allemaal buiten roken in hun eigen huis en dat is niet omdat ik dat vraag dat doen ze uit respect voor ons
    Daar ben ik heel erg blij mee maar ik kan mij voorstellen dat het niet altijd zo gaat...
    Erg jammer als het niet zo gaat
    Gr. Cat

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Sorry, maar zeggen "het kan gewoon niet anders" vind ik echt onzin.
    Het is jou kind dus jij bepaald.
    Als mijn moeder zou roken zou ze gewoon niet op mijn zoontje passen. Tenzij ze kan beloven dat ze buiten roken.

Vind het erg respectloos naar jou en je kindje toe dat ze niet aan zijn gezondheid denken. Snap eerlijk gezegd van jou kant ook niet zo goed dat je je kindje daar dan heen brengt...

16. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede

Sorry, maar mijn schoonouders zijn de enigen waar ik Jenno naartoe kan brengen.
    Mijn schoonouders roken wel in de vernada, maar de rook hangt uiteindelijk over heel het huis....
    Mijn ouders wonen op 100km van mijn woonplaats.
    Moet ik me dan alles ontzeggen omdat ik geen opvang heb?
    We zijn aan het rondkijken voor een babysit die bij ons in de buurt woont. Maar dat is ook niet zo evident hoor. Ik laat niet graag vreemden in mijn huis en al zeker niet alleen met mijn kleintje.

Nanske

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoezo jezelf alles ontzeggen?
    Wat heb je liever, thuis zitten met je kleintje of je kind in de sigarettenrook laten zitten? Zeker als het niet gaat om werken maar om zelf iets leuks te gaan doen vind ik dit erg raar.

Je kunt toch tegen je schoonouders zeggen dat je niet wil dat ze binnen roken als je kindje daar is? Lijkt mij niet teveel gevraagd om daar gehoor aan te geven. Het gaat tenslotte om de gezondheid van hun eigen kleinkind.

En anders zou ik hem idd niet brengen. Ik zit zelf niet graag in de rook, en wil dan zeker niet dat mijn zoon dat wel doet!

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    uhmmz ja ik ben vrij makkelijk mijn ouders wilden in begin niet roken waar kids bij zijn (ma rookt ) maar op den duur zij ik tegen me moeder toen we daar waren mam weet je rook maar gewoon 1 sigaret hier want punt is overal waar je komt op verjaardagen stad of weet ik het nergens kan je andere verbieden om te roken.
    dus komen ze er toch wel in terecht .

mijn moeder ging dan aan de andere kant van de kamer 1 roken omdat ik dat goed vond anders deed ze het ook niet
    maar ik vind gewoon je kan niemand wat verplichten overal waar ze komen roken mensen en die kan je nix verbieden
    ook buiten uitlaat gassen zijn slecht voor de longen dus dan zou je nergens meer naar toe kunnen om het maar zo te zeggen.

(wij wonen zelf in een rookvrije huis)

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maar dat bedoel ik dus. Ze komen al zoveel met schadelijke dingen in aanraking. Zoals uitlaatgassen.
    Moet je je kindje dat niet behoeden voor de dingen waar je WEL invloed op kunt hebben. En hem dus niet eens in de zoveel weken zelf in de rook zetten?
    Ik denk dat dat zeker wel te vermijden is.

Milan is nu 6 mnd en is 1 keer in sigarettenlucht geweest. Dat was op een verjaardag en toen er iemand ging roken ben ik ook gegaan (zat er ook al even)
    En verder in de stad enzo... Ik zou niet weten waar er daar mensen roken. Niet in winkels, niet in restaurants (niet dat Milan daar komt ;)) Maar waar dan wel?

Tuurlijk kun je het niet altijd voorkomen. Maar om hem nou bewust in de rook te zetten...

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ze roken opstraat ook dus als je langsloopt ik bedoel gewoon te zeggen overal waar je kom is wel iets schadelijks

dat wilt niet zeggen dat je expres in de rook moet zitten maar ik vind dat (praat ik ff over mijn moeder best eens mag roken waar de kleine bij is het is hun huis
    ook op visite ga je niemand verbieden te roken in hun huis
    dat wilt niet zeggen dat ik direct weg ga als er 1 iemand sigaret opsteek maar blijf misschien wel half uur korter bij wijze van

Deel Deze Pagina