Nee, als je ergens op bezoek gaat kun je natuurlijk andere mensen niet verbieden om te roken. En als iemand af en toe een sigaretje neemt zal het nog wel meevallen. Al zou ik Milan er dan nog niet in laten zitten. Maar wat Nanske zegt vind ik toch even wat anders. Zij brengt haar zoontje naar haar schoonouders. Ze zegt zelf dat ze veel roken en geen moment zonder sigaret kunnen. Dat als er bezoek is ze gewoon doorroken, iedereen in de rook zit en ze vervolgens allemaal stinken als ze naar huis gaan. Dat vind ik toch een heel ander verhaal. Zeker als ze zegt dat ze het er zelf niet mee eens is, er zelfs tegenop ziet om haar kindje er heen te brengen. En dit vervolgens dan toch doet. Kan ik persoonlijk niet snappen.
Je hebt gelijk. Ik zal tegen mijn schoonouders zeggen dat ik niet meer op bezoek kom, dat ze daardoor haar kleinzoon niet meer zal zien en ik kan dan misschien ook gelijk de scheiding aanvragen...
Sorry maar ik ben het volledig met Suzie eens! Ik wil gewoon niet dat mijn kind in de rook zit. Als ik weet dat er ergens toch gerookt wordt ga ik er niet heen. Zelfs niet als het mijn ouders/schoonouders wie dan ook zouden zijn. Wij roken niet en dus NO WAY dat mijn zoontje in de rook komt. En als dat betekent dat ze dan hun kleinkind niet kunnen zien SO BE IT! Dan moeten ze maar niet roken waar je kleine bij is. Wat is ze dan meer waard??? Ik zou mijn baan ervoor opzeggen als er echt geen andere mogelijkheid zou zijn. Hoe dat dan financieel moet??? Ach, dat zien we dan wel weer maar de gezondheid van mijn zoontje gaat boven ALLES!
Ik vindt het best vreemd dat je ouders gewoon in huis roken. Het gaat om hun dochter en kleinkind. Ik vindt dat best respectloos. Is het nou zo moeilijk om even buiten te roken. Ik persoonlijk vindt het erg vies als er bij mensen binnengerookt wordt, en vooral als er kindjes bij zijn. Mijn vader rookt ook, maar hij heeft nog nooit binnen gerookt, hij rookt altijd buiten. Heeft hij ook altijd gedaan toen wij klein waren. Als hier een feestje is, wordt er hier ook absoluut niet gerookt. Als mensen willen roken gaan ze maar buiten staan. Misschien een beetje een vervelende reactie van mij, maar ik kan hier echt helemaal niet tegen.
ja ieders eigen ik vind dat je je kind niet altijd overal voor kunt behoeden tuurlijk wel wat maar lang niet voor alles dat wilt niet zeggen dat me zoontje altijd in de rook zit maar heel oms dat er 2 mensen roken op een verjaardag of 4 wil niet eggen dat ik dan erg lang blijf maar in de korte tijd ja zit je er toch ook in ja mijn mening der gebeuren ooit genoeg dingen waarvoor je ze niet kunt behoeden ook niet opstraat door de uitlaat gassen en dergelijke wat nog schadelijker is
ja, lekker dramatisch zo. Je kunt toch ook tegen ze zeggen dat je je kindje er niet heen brengt als ze binnen roken!? Dan kunnen ze zelf kiezen wat ze belangrijker vinden. Lijkt mij een kleine moeite om voor je kleinkind buiten te gaan staan. Maar snap gewoon niet dat je als moeder er voor kiest om je kindje daaraan bloot te stellen. Hij kan nog niet voor zichzelf opkomen, en nu is dat gewoon jou taak... En als jou man wil scheiden omdat je de gezond van je kindje wil beschermen...?!
Prima, je kunt je kind niet overal voor behoeden nee. Maar het lijkt mij een kleine moeite om tegen opa en oma te zeggen dat ze maar buiten roken als hij eigen kleinkind er is. Want als die constant binnen roken is het wel even anders dan een verjaardag af en toe.
waarom wordt roken toch altijd vergeleken met uitlaatgassen? je zet je auto toch ook niet in de huiskamer terwijl hij gestart is en de motor loopt? ik ben het met Suzie eens.
Mijn vader en zusje roken gewoon binnen, maar niet als wij er zijn.. dan staan ze vanaf de eerste sigaret van de dag buiten.. gaan wij weer weg roken ze weer binnen.. Prima regeling zo.. Ja we stinken naar rook als we thuis komen maar dat is dan niet anders.. hup de machine in en klaar is het.. Zou trouwens nooit van mn vader en zusje 'eisen' dat ze stoppen met roken of helemaal niet meer binnen roken.. we komen daar één a twee keer per week, de rest van de dagen dat we er niet zijn roken ze gewoon binnen.. kom ik onverwachts langs en er is net gerookt of iemand is nog aan het roken gaat hij/zij naar buiten en gaan de ramen en afzuigkap even aan.. zou er absoluut niet blij mee zijn als ze stiekem dingen doen.. wees dan gewoon eerlijk..
Ik denk ook niet dat je kunt eisen van iemand te stoppen met roken. Ik denk wel dat je als moeder verplicht bent aan je kind, hem/haar te beschermen tegen giftige stoffen (want dat is het) Als je duidelijk maakt dat je je kleine niet blootstelt aan sigarettenrook dan kan iedereen daar op zijn/haar maniet op reageren. Door bv door te roken (dan zou ik niet meer komen) of alleen binnen te roken als jullie er niet zijn. Tuurlijk kun je niet verwachten dat iemand helemaal niet meer binnen rookt voor die paar bezoekjes per week maar dat is toch totaal anders dan roken tijdens het bezoek? Voor degene die nog steeds denken dat het puur een meningsverschil is, klik op onderstaande link. Het is geen meningsverschil, het is een feit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stivoro - Het gevaar van meeroken
Je kunt je zusje en vader niet eisen dat ze stoppen met roken, het is hun leven niet het jouwe. Maar je kunt ze wel vragen niet binnen te roken als jullie er zijn. Maar wat bedoel je met "stiekem dingen doen"?
TS had het erover dat haar ouders hadden beloofd helemaal niet meer binnen te roken en toch doen ze dit stiekem.. door dingen te verstoppen (sigaretten, asbak e.d.)zodat ze het niet zou merken.. dat bedoelde ik er mee Oh, maar begrijp me niet verkeerd, er word absoluut niet binnengerookt hoor als we met de kleine er zijn.. hebben we niet eens hoeven vragen, hebben ze uit zichzelf beloofd Mn man en ik roken zelf ook hoor, maar niet waar de kleine bij is.. als hij op bed ligt roken we in de keuken met de deur dicht, raampje open (hihi staat altijd open) en de achterdeur op een kier.. Als hij beneden is gaan we gewoon naar buiten.. Hij is nu 8 weken oud en nog nooit in de keuken geweest haha.. maarja daar roken we alleen vanaf 19.00uur omdat hij dan gaat slapen en de laatste fles ook op zn kamertje krijgt.
ik zou mijn kind daar niet meer brengen, jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je kind. Het lijkt me echt vreselijk voor je, ook dat je ouders je in principe bedriegen en niet van je aan willen nemen dat het schadelijk is voor je kindje. Ik bedoel.. hoe kom jij aan je astma denk je?
Zo, ben ik ook weer even. Moet zeggen, het gaat heel erg goed. Mijn ouders roken ook als wij er niet zijn amper nog in de bijkeuken zelf. Daar ben ik erg blij mee. Dit heb ik ook liever dan dat ze alleen buiten roken als wij er zijn. Het meeste probleem heb ik met de lucht, en die hangt er na eventjes luchten en buiten roken ook. En die vieze rooklucht is zeker schadelijk voor kinderen. Op stivoro kun je dat inderdaad allemaal lezen. Die teksten heb ik toen allemaal uitgeprint en aan mijn ouders laten lezen en dat heeft ze de das om gedaan denk ik. Dat heeft hun doen besluiten toch echt in de achterste schuur te roken. Mijn dochter komt er wel minder dan anders. Daar heb ik bewust voor gekozen. Je kunt je familie ook niet verplichten te stoppen met roken, kun je ook niet maken. Het is hun huis, maar jij hebt als moeder wel het recht om te bepalen of jou kind daar komt of niet. En dat was het punt wat ik moeilijk vond. Ik wilde mijn moeder ook niet kwetsen, maar ik ben het aan mijn dochter verplicht om haar te beschermen. Zij kan zelf de keuze niet maken uit de rook te blijven, dat moet ik voor haar doen. Maar rokende mensen bij je kind blijft lastig. Ik ken mensen die roken, en met hun vieze adem en rookvingers ook bij haar in de buurt komen om even te aaien ofzow. Dat probeer ik ook te vermijden. Bah!!! Helemaal als je thuis zelf niet rookt is het nog smeriger.
Hier ook! En mijn moeder rookt niet in de auto en roken is zeer zeker bespreekbaar! Gezondheid van je kleintje gaat voor denk ik. Jij bent haar moeder, dus jij mag het ook bepalen.
dus als ik het goed begrijp (corrigeer me als ik het verkeerd heb) mogen rokers je kindje niet aanraken (het liefst niet), als mensen in huis roken, maar netjes buiten zijn als ze weten dat jullie langs komen, gaan jullie het liefst ook niet heen?