Wat anderen ook al zeiden, dwingen werkt niet. Hij moet er zelf achter staan anders lukt het gewoon niet. Ik ben zelf gestopt met roken zodra ik een positieve zwangerschapstest in handen had. Mijn vriend rookt nog steeds. Hij wil wel gaan stoppen, maar voor hem is het nu nog niet het goede moment. Er is gewoon een hoop gebeurt de afgelopen tijd en voor hem is een shaggie een momentje van ontspanning. Roken doet hij buiten (zowieso hebben wij nooit binnen gerookt) en hij weet dat ie geen zoen krijgt als hij gerookt heeft . Ik snap TS wel dat als je kindje zegt later wil ik gaan roken net als pappa dat je daar niet vrolijk van wordt. en als pappa het zelf ook alleen maar lollig vind zou ik wel geirriteerd zijn. Ik zou dan heel goed aangeven aan mijn partner dat ik het niet grappig vind.
uhm nee wij roken beide maar toen je je man leerde kennen rookte hij ook al dus kzie het probleem nu ineens niet omdat jij niet meer rookt wil niet zeggen dat er niemand meer kan/mag roken? je hebt het toen geaccepteerd dus ja word moeilijk om je man nu ineens iets te verbieden vind ik!
Mijn vriend rookt ook en ik ben nu 2 jaar gestopt. Ik ben toen gestopt omdat ik gezonder wou worden en we hebben later afgesproken allebei gezonder te gaan leven. Hij is toen ook gestopt, maar kwam erachter dat hij op zijn werk toch stiekem rookte. Het zou een 'gezelligheids' sigaretje worden, maar hij rookt nu weer evenveel als daarvoor. Ik baal er echt enorm van dat ik nu degene ben die niet meer rookt, sport en gezond leeft en hij alles hetzelfde doet als daarvoor. Hij vindt ook dat een sigaret bij hem past :S Heb hem ondertussen wel zover dat hij niet meer binnen rookt... vond het namelijk zo vies dat de gordijnen en kleding helemaal naar rook stonk.
Het is gewoon het lastige geval dat je, zoals de meesten hier al schrijven, hem hebt leren kennen toen hij rookte, dat heb je geaccepteerd. Sterker nog je rookte zelf ook... Ik zit/zat in vergelijkbare situatie, ik als niet roker (nooit gerookt, zelfs niet geprobeerd) heb mijn man als zware roker leren kennen. En zo zijn we de relatie ingegaan. En hij is tijd gestopt, helaas weer begonnen en nu 4 weken geleden weer gestopt(heeft het nu dus wel heeel zwaar). Ik ben van mening dat ik niet de persoon ben die hem kan verbieden te roken. Ja ik vind het vies, ja, het is slecht voor mijn gezondheid. En hij rookte buiten als de kids beneden waren, maar dan nog... liever niet. Maar ik heb hem nooit gevraagd te stoppen met roken, en hij weet wel dat ik dat liever heb.
oh happymam here the same.. ik rookte zelf ook maar sinds ik zwanger ben ..helemaal gestopt...mijn man rookt stevig door maar dan moet hij wel buiten staan//maar toch als die binnenkomt dan stinkt het toch..dan wil hij ook een kus geven maar dan wil ik hem niet terugkussenm omdat ie zo stinkt..misschien heeft het ook met de zwangerschap te maken maar ik vind hetnu zo vies he
ik ben ook gestopt na jaren....wilde ook graag stoppen, maar was aardig verslaafd... ik zie het als een bevrijding en een stap omhoog in een verbetering aan jezelf dus heel goed van je!!! haar vader rookt nog steeds...ik kan het hem niet verbieden, wel in huis...en ik laat duidelijk mijn afkeuring merken.. tja als het nou om een zak chips zou gaan.... ik zou ook niet met een roker zoenen zoooo smerig dus dat doe ik dan ook niet..hij zijn keuze, ik mijn keuze.. maak je je zorgen over je zoontje die het 'stoer' vind, zijn er vast wel leuke kinderboekjes boekjes te vinden in de bibliotheek..wat roken met je doet, misschien dat paps het boekje dan ook nog even in kijkt.. sterkte en succes
Hier ook een rokende partner. Ik ben er niet blij mee, maar hij is volwassen genoeg om zijn eigen beslissingen te maken. Hij rookt buiten of in de keuken onder de afzuigkap als het slecht weer is, dus ik heb er geen last van en mijn kinderen ook niet. Stoppen omdat het van een ander moet werkt niet.