mijn zwangere schoonzus rookt ook als een ketter. ik denk ook wel 15 sigaretten per dag. Daarbij drinkt ze ook wel 8 koppen koffie per dag. Het is is wel eens ter sprake gekomen maar zij zegt: ach mijn moeder rookte ook en wij zijn toch ook allemaal gezond geboren. Ik benoem ook altijd dat het voor de baby voelt alsof hij/zij door een rietje ademt. Maar op de een of andere manier dringt dat niet door... op internet zie je ook echo fotos van vrouwen die roken. deze babys hebben heel vaak de handjes voor het gezicht omdat ze er last van hebben
Ik heb de foto's gezien ja, vreselijk haar man accepteerd dit ook? Mijn man is heel vredelievend hoor, maar als ik een sigaret zou opsteken tijdens de zwangerschap, zou hij me een schop verkopen en terecht :x
Er zat er hier op het forum ook eentje met een vreselijk grote mond en spottend toontje over haar rookgedrag en dat ze twee gezonde kinderen heeft gekregen. Na haar miskraam, ook bij deze baby rookte ze gewoon, hoorde je haar niet. Zou het kwartje eindelijk gevallen zijn denk je dan?
Mwah vraag het me af. Mijn schoonmoeder heeft bij haar eerste kind (mijn man) niet gerookt, hij was een gezonde 8 ponder. Dat vond ze te zwaar en dus bleef ze bij de volgende twee fijn door roken. Die waren idd wat kleiner, 5 pond... Dus ze adviseerde mij nog net niet om te gaan roken toen ik een 9 ponder reeg
Amen! Ik vind het ook echt een reden van niks waar rokende zwangeren zich achter verschuilen. Ook ik rookte en toen ik zwanger was ben ik direct gestopt. Ieder die stopt met een verslaving heeft daar (weer) zin in. En believe me; ik had genoeg redenen om aan te kunnen grijpen om weer te beginnen, maar ik heb dit niet gedaan. Het gaat er om dat je wilskracht voor het groeiende baby-tje in je buik groter is dan je eigen behoeftes
Ik ben ook 2x direcht gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.. Dat het te stressvol zou zijn is echt een verzonnen verhaal.. Inderdaad om je als roker maar te verantwoorden terwijl je zwanger bent. Er moet gewoon een knop om, je doet het niet meer voor jezelf maar voor de baby in je buik! Ik ken ook wel mensen die doorroken, nee ik zeg er niks van.. Ieder zijn keuze.. maar ik vind het echt heel slecht.
Ik vind rokende zwangeren walgelijk! Maar zich wel ondertussen druk maken over wat ze wel of niet mogen eten ed.
Ik rook ook sinds mijn 16e en ohhhh wat was ik verslaafd, ik kon geen een dag zonder. Maar toen ik besloot om kinderen te krijgen gelijk gestopt en het was voor mij logisch dat roken en zwanger zijn niet samengaan. Dus het kon gewoon en geen enkel stress om gehad terwijl ik sinds m'n 16e zwaarverslaafd was, tenminste dat idee had ik. Na het stoppen met bv helaas wel weer begonnen, al blijft het bij een paar sigaretten per dag. Maar nu kan ik dan echt niet meer zonder die paar, opeens weer verslaafd dus. Geloof me, het zit allemaal tussen de oren en als je geen keus hebt om te stoppen dan ben je opeens niet meer verslaafd en heb je er ook geen stress om. Tuurlijk heb je momenten dat je snakt maar dat is ook alles. Wat ik niet snap is waarom de ene moeder wel denkt keuze te hebben en de ander niet. Het heeft niets te maken met het meer of minder houden van het kind, maar wat is het dan ?
Misschien toch het idee dat er een keuze is? Als het voor jou inderdaad vanzelfsprekend is om te stoppen met roken als je zwanger bent, dan zal er ook geen dilemma ontstaan. Maar als jij van uit huis bijv. al heb meegekregen dat roken en zwangerschap prima samengaan. Dan zit het er al flink ingebakken.
Ik zou er niks van zeggen maar ik heb er wel echt een uitgesproken mening over, ik denk niet dat ik over het algemeen op één lijn zit met iemand die tijdens de zwangerschap lekker doorrookt
Daar zou ik me niet mee bemoeien. Hun leven, hunzwangerschap. Tuurlijk denk ik t wel maar wie ben ik om daar wat van te zeggen
Pffff weer heftige reacties hier. Altijd bij dit soort items als roken of drinken. Ik zou er niets van zeggen, want rokers weten juist als de beste hoe slecht het is. Gaat gaat echt niets veranderen als je er iets van zegt. Ze gaan alleen maar met de hakken in het zand staan. Ik heb zelf ook gerookt. En mijn man rookt nog. Als ik er iets van zeg dan gaat hij juist harder roken. Ik zelf ben bij mijn eerste zwangerschap gestopt en heb nooit meer één sigaret aangeraakt sindsdien nu 6 jaar geleden
De hatelijkheid is inderdaad niet nodig. Ben ik met Hansje eens. Het heeft er ook mee te maken wie er rookt denk ik. Ik heb een vriendin die rookt en een beetje naïef is. Ja dan trek ik mijn klep wel open En verder: eerlijkheid is belangrijk toch? Beter het tegen iemand recht in het gezicht zeggen dan achter de rug om. Want daar heb ik me een hekel aan! Maar je kunt het zeggen en dan is het verder klaar ook.. toch? @Hansje knap van je! Ik ben ook gestopt met roken. Maar mijn vent.. Die is erg geminderd maar is nog steeds niet mans genoeg om gewoon te stoppen.
Jeetje jeetje jeetje. Ik wilde niet reageren want ik vermijd dit soort discussies maar ik laat mij toch uit de tent lokken. Ik ben ex roker Ik rookte nog toen we aan Kids begonnen. Ik zou stoppen bij een positieve test. Onverwachts zwanger bleek een bbz. Daarna blijven roken want ik was te zwak. Had elke x een excuus om weer te blijven roken... Daarna een miskraam...ook blijven roken... Heel veel verdriet van gehad. Maar als ik het zo lees...heb ik het verdiend, heb ik er om gevraagd en mag ik geen medeleven hebben. Had ik niet gerookt had ik dit wel gekregen. Ik snap dat roken slecht is. En nee...Ik wilde nooit rokend kinderen krijgen. Niks meer ordinair dan een rokende moeder achter een kinderwagen. Maar uiteindelijk bleek ik flink verslaafd en won de verslaving het. Het is wel een soort van ziekte die verslaving en al het commentaar van anderen en alle negativity maakte het niet beter. Stom genoeg als iemand tegen mij zegt je moet op dieet heb ik trek in chocola. Zelfde met een peuk. Ben toen gestopt met roken toen ik niet zwanger was. Wilde gewoon er vanaf en ben gestopt zonder de druk van het zwanger zijn van de paria zijn. En toen lukte het. Overigens daarna weer een miskraam gekregen. Wat mij betreft ja. Stoppen met roken is slecht en niemand moet dat doen als je zwanger bent. Maar negatief en lelijk doen motiveert niet. Ik weet niet hoe je het beste kan helpen maar ik weet dat genoeg mensen stiekem eten of roken uit schaamte. Beter goed op lossen dan negatief willen overheersen. Wat betreft zwangeren heb je wel heel veel groeperingen die ik minder leuk vind. Heel heftig volk zoals de borstvoedingsbrigade en de anti rook brigade. Ik schrik soms van de heftigheid
Meis ik heb jarenlang geprobeerd zwanger te raken terwijl ik rookte. Toen eindelijk zwanger, direct gestopt, miskraam, weer begonnen met roken. Daarna weer zwanger, meteen gestopt en die zwangerschap ging goed dus toen definitief gestopt. Toen pas lukte het me dus. En daarna trouwens nog 4 miskramen terwijl ik niet rookte. Het gaat mij er meer om dat je rookt als he weet dat je zwanger bent. Dat snap ik niet.