Ik snap niet dat dat je probeert zwanger te worden terwijl je nog rookt? Ik heb altijd geroepen dat ik ga stoppen voor de pil de deur uit gaat. Uiteindelijk nog eerder gestopt omdat ik geopereerd moest worden in mijn mond en dat doen ze niet als je rookt (is anders zo iets als zout in je wond smeren) Maar toch, van de ene op de andere dag gestopt. Na 4 maanden was het niet roken 'gewoon' Ik weet wel dat als ik nu een peuk zou opsteken, daarna een tweede ik weer verslaafd zou zijn. Want dat is het verslavingsgedeelte. En dat is precies de reden waarom ik het niet doe. De lichamelijke verslaving is binnen 5 dagen uit je lichaam. 80% van een verslaving zit tussen je oren. Naar mijn mening = zwanger willen worden? Stoppen met roken! (of drinken of andere lichamelijk slechte verslavingen)
Als ik op het eerste persoonlijk antwoord mag geven: Ik dacht altijd wel dat ik gelijk kon stoppen. Zelfs al was het me al meerdere malen niet gelukt. Ik wist ZO zeker dat ik kon stoppen als ik mijn positieve test in handen had. Maar we zijn eigenlijk ook nooit echt serieus bezig geweest met zwanger raken. Meer van: we zien wel wanneer het raak is, zeg maar.
Dus jij bent het ermee eens dat stoppen met roken slecht is, en dat je niet moet stoppen als je zwanger bent
Meer dan de helft van de vrouwen vergeet te geloven in zichzelf dat ze het daadwerkelijk kunnen. Daar gaat het mis. Het niet geloven in jezelf dat je het kan en de verslaving sterker dan men zelf te zien. Het is geen ziekte, het is eigenlijk een psychisch spelletje wat je met jezelf speelt. Ik vond het ook niet makkelijk hoor, van een pakje per dag naar 0 per dag. Maar ik verdomde het mezelf te laten kennen aan die stomme *** sigaretten.
Dit dus. Ik ben zelf gestopt met roken toen ik zwanger wou worden van de oudste. 2 jaar na de geboorte van jongste opnieuw begonnen. Nu ook per direct gestopt. Mijn keuze. Maar buiten filet americain eet ik alles, en ja, met oud en nieuw zal ik wel eens een slokje nemen van man zijn glaasje bubbels... Ook mijn keuze. En of nu 20 mensen komen zeggen dat ik beter geen sushi eet of niemand, dat gaat echt niets veranderen hoor. Verder nog even iets anders: Mijn moeder heeft elke zwangerschap gerookt. Ikzelf en mijn vijf zussen en mijn broer zijn allemaal gezond. Niet te klein, niet te vroeg geboren, geen longproblemen etc. Wat de gevolgen hiervan zijn op latere leeftijd (ben zelf maar 32) durf ik niet zeggen. Maar voorlopig so far so good. 7 keer geluk dan? En nee, keur het niet goed. Absoluut niet. Heb ik er ooit wat van gezegd? neen, haar keuze. Waar ik wel iets van zeg is dat ze niet mag roken als mijn kids er zijn. Maar sowieso rookt ze niet binnen en doet ze dat uit zichzelf. Leven en laten leven, er gebeuren zoveel dingen waar je geen vat op hebt. Helaas...
Volgensmij staat het er wat knullig en is ze de leestekens vergeten. Stopprn met token. Is slecht, zou niemand moeten doen die zwanger is klinkt al beter toch? Zeket gezien de rest vd het artiekel bedoelde ze vast dit.
Ik zeg er in elk geval niks van. Ik ben wel een beetje van laten leven. Ik vind het wel erg daar niet van maar ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes. Ik was zelf al jaren gestopt maar rookte af en toe weer eens tijdens een feestje. Toen wij daadwerkelijk begonnen met zwanger worden ook dat niet meer gedaan. En tijdens mijn zwangerschap en borstvoedingsperiode ook niet. Nu af en toe weer eens op een feestje. Maar ja zoveel feestjes heb ik niet meer haha.
Je hebt heus wel gelijk, maar niet iedereen kan dat volhouden. Bij ons duurde het jaren. Nou ik nam echt gewoon weer een drankje hoor zo nu en dan. En ben gestopt met roken in die periode en ook weer begonnen. Het is heel moeilijk de moed erin te houden als het zo tegenzit en hoewel je weet dat het niet helpt denk je toch op een gegeven moment dat het blijkbaar niet uitmaakt. Ik raakte zwanger na oud en nieuw, toen had ik absoluut veel gedronken en gerookt. Wel direct gestopt uiteraard. Zolang iemand z'n best doet en er het beste van maakt en niet rookt tijdens de zwangerschap zie ik het probleem niet.
Er staat veel meer in haar reactie dan dit. Roken is niet goed te praten maar leven en laten leven. Er zijn genoeg dingen waar mensen zich onderling aan ergeren of totaal niet mee eens zijn. Mijn mening hun leven hun zwangerschap. Het is niet nodig om een ander te veroordelen. En de meeste berichten die ik heb gezien over dit topic gaan totaal niet meer over het wel of geen commentaar geven op een rokende zwangere collega. Ik weet wel zeker gezien de reacties op dit onderwerp dat een hoge bloeddruk absoluut niet goed is voor de zwangerschap😉
Grappig om te lezen dat je je vooral met je eigen zaken dient te bemoeien en niet met die van een ander, maar je wel vanaf dag 1 dat de baby geboren is ongevraagd opvoedadvies krijgt van werkelijk iedereen tot aan onbekenden op verjaardagen aan toe.. Blijkbaar is het dan ineens wel geoorloofd om een ander te vertellen wat wel of niet goed is voor een kind
Wat ik er van vind zal ik maar achterwege laten maar om het bij je vraag te houden. Ik zou er niks van zeggen, straks valt je opmerking verkeerd. Het is ook aan haar, moet ze zelf weten dus nee niet mee bemoeien.