Rokeriger ruimtes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaatje28, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hoi Mensen,

    Vraagje aan een ieder. Zit zo nu en dan in flink wat sigaretten rook als ik bij mijn ouders of mijn zusje op bezoek ben. Zorg dan wel voor goede ventilatie maar toch. Weet iemand of dit erg schadelijk is voor de kleine? Wanneer ik dan weer thuis ben zit ik mij zorgen te maken dat het er iets niet goed is met de kleine. Ja allemaal misschien wel heel dramatisch maar soms heb ik dat.
    Groetjes Kaatje
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Kaatje .
    Natuurlijk is het altijd beter om sigaretten rook te vermijden .
    Als jij in een rokerige ruimte zit dan rook jij (en daarmee je baby) pasief mee .
    Maar als het geen dagelijkse kost is dan zou ik me geen zorgen maken .
    Tijdens mn 1e zwangerschap ( ja , schaam me diep ) heb ik gewoon zelf gerookt :oops:
    Wel veeeeeeeeeel minder natuurlijk , maar toch .
    Zat in een hele stressvolle periode en kon dr niet vanaf blijven .
    Mijn kindje heeft er niet aan overgehouden en is een gezonde mooie 4 jarige meid op dit moment .
    Probeer te zorgen dat het niet te vaak gebeurd , dan is er niets aan de hand ;)
    Voorkomen is tenslotte altijd beter dan genezen .

    Wat ik weet als je zelf rookt tijdens je zwangerschap is dat je kindje een groeiachterstand kan krijgen .
    Maar in dit geval rook jij zelf niet , maar rook je mee .
    Ik weet niet hoe dat in dit geval is .
    Tijdens mn 2e zwangerschap ben ik gestopt met roken en ook zoveel mogelijk buiten rokerige ruimtes gebleven ( gewoon voor de zekerheid , al heb ik al rokend een gezonde dochter voldragen ) .

    Groetjes Joyce
     
  3. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    dat vraag ik me dus ook af, zit af en toe ook in de rook van schoonfamilie, voel me er ook niet echt lekker bij, is misschien 1 keer per week.. niet vaker.. maar toch..
     
  4. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Thanx..voor jullie steun. Kan me soms zo'n zorgen maken.
    Groetjes Kaatje
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn man rookt ook, niet veel, maar toch...
    Ook mijn ouders en veel vrienden roken...
    Voel me er af en toe ook wel eens niet lekker bij, maar dan denk ik altijd maar dat mijn moeder gewoon doorgerookt heeft tijdens haar zwangerschappen en dat mijn broertje en ik er echt niets aan hebben overgehouden...
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik persoonlijk zou rokerige ruimtes zo veel mogelijk vermijden.
    Ik zou dan ook vriendelijk vragen of ze buiten zouden willen roken aangezien jij zwanger bent.

    Ik heb altijd het beeld voor me van die videofilm die gaat over het roken en zwanger zijn.
    Daarin zie je gewoon dat de luchttoevoer van de baby even wordt afgesloten als er gerookt wordt.
    Brrr....

    De argumenten van ik heb ook gerookt en er is niks gebeurd, kan ik persoonlijk ook niet zo veel mee.
    Ik trek dan altijd deze vergelijking:
    Mijn opa is 100 geworden en uiteindelijk gestorven aan ouderdom. Bijna zijn hele leven heeft hij 1 pakje sigaretten per dag gerookt. Zijn sigaretten nou ook niet schadelijk?

    Het kotm op mij over als een beetje je kop in het zand steken. No offence verder. Wat iedereen doet moeten ze helemaal zelf weten.
    Maar dit zijn mijn gedachtes erover.
     
  7. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

    Wat goed dat ik hier een topic over rokerige ruimte's vindt. Voor dat ik zwanger was ging ik af en toe samen met me vriend nog ergens wat drinken. Sinds dat we weten dat ik zwanger ben doen we dat niet meer. Soms zou ik best nog wel eens ergens wat gaan drinken maar kan niet zo goed tegen rokerige ruimte's. Hebben jullie misschien nog een goede tip? Een paar van mijn familie leden roken ook maar niet als ik er bij ben. Ben toch een beetje bang dat als ik in een ruimte zit waar gerookt wordt de baby ook iets krijgt.

    Groetjes.
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Maar ik mag toch hopen dat je nog gewoon lekker ergens wat kunt gaan drinken tijdens je zwangerschap? Natuurlijk moet je er niet elke dag in zitten, maar een enkele keer kan toch geen kwaad...?? Je moet ook wel een beetje leuk kunnen blijven leven tijdens je zwangerschap toch?
     
  9. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Een enkele keer zal denk ik wel niet zo veel kwaad kunnen. Me vriend is gewoon heel erg bezorgt, het is namelijk ons eerste kindje. Maar dat je leuk moet kunnen leven tijdens je zwangerschap ben ik met je eens Daan0201.
     
  10. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik probeer ook rokerige ruimtes te vermijden, vooral omdat ik er beroerd van wordt. Vrienden en familie vraag ik om wat te minderen als ik er ben, of ik zet een raampje open. Mijn moeder rookt nu trouwens veel minder als ik er ben en alleen nog maar bij het open raam, vind ik heel lief.
    Tuurlijk moet het leuk blijven! Ik denk dat je het beste een middenweg kunt zoeken. Alleen in cafes gaan zitten waar het niet helemaal blauw staat van de rook. Gelukkig begint het weer warmer te worden, terrasjes zijn ideaal!
     
  11. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik rookte ook flink voor me zwangerschap, en nu af en toe nog maar 1tje na me avondeten :oops: Ik vind trouwens sigarettenrook nu ongelovelijk stinken hebben jullie dat ook? :(

    xxx Marijke
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb bij beide zwangerschappen gerookt, en 2 keigezonde kinderen op de wereld mogen zetten, ook mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschappen, en heeft er 4 op de wereld mogen zetten, alle 4 ok keigezond (waaronder ik)

    ik kan me voorstellen dat wanneer jezelf niet rookt je ook niet zou willen dat je kindje "meerookt" en dat sommige zeggen dat ze vinden dat je je kop in het zand steekt als je zegt ik heb ook gerookt en een gezond kindje gekregen tja dat is ieder zijn eigen mening, jij moet gewoon datgene doen waar jij je lekker bij voelt, ik persoonlijk vindt het grote onzin om overal weg te blijven waar gerookt wordt, je kan niet van iedereen verwachten dat zij zich aan jou aanpassen, wel kun je natuurlijk bij familie (goede vrienden) aangeven dat je liever niet in de rook wilt zitten, en het is dan aan hun om daarin mee te gaan.

    Het is echt niet zo dat als jij een keertje lekker gezellig met je menneke uit eten wilt dat dit schadelijk is voor de kleine hoor, gewoon gezellig doen..lekker een keer (het mooie weer komt eraan) een terrasje pikken, lekker doen, je moet genieten van je zwangerschap en je geen zorgen maken over alles wat er kan gebeuren wat niet goed kan zijn, dan maak je jezelf en je vriend helemaal gek en blijft er niks over om van te genieten.

    als je bij alle dingen stil moet gaan staan, kun je ook al bijna niets meer eten, overal over welk soort eten je het ook hebt zitten troepen in verwerkt dingen dat als je het zou weten je het nooit meer zou willen eten maar goed dan blijft er nog maar weinig over.

    probeer wat meer te genieten van je zwangerschap. die 1e keer dat je af en toe in de rook zou zitten van andere zorgen er echt niet voor dat je kindje iets mankeert.

    groetjes en succes
     
  13. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb nu ook dat ik de geur van sigaretten enz niet lekker vind ruiken. Terwijl ik enige tijd geleden zelf ook rookte. Maar net wat jullie zeggen het wordt hopelijk weer bijna terrasjes weer.
     
  14. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen roken maar er word bij ons thuis niet gerookt, maar ik kan niet verwachten van mensen waar ik op bezoek kom die wel roken dat ze dat dan niet doen, of in een andere ruimte..

    maar ze houden er wel gelukkig wat rekening mee, raam open enzo..

    Het liefst zou je het willen voorkomen maar helaas het wil niet echt altijd he?

    Moet wel zeggen dat ik giga licht in me hoofd word als ik in de rook zit...

    Liefs Paula
     

Deel Deze Pagina