Te streng? Hoe kom je daarbij? Dat je vriend nog onder de afzuigkap mag roken! Ik ben zelf ex-roker, ben meteen gestopt, vriendlief heeft tot vorige week nog wel gerookt, maar wel zeker buiten! Hij wilde zelf geeneens binnen roken, omdat het slecht is voor ons. Ik heb vrijwel alleen maar rokende vrienden, nog niemand is op het idee gekomen om er binnen een op te steken. Ik vraag me af hoe anderen dat doen bij vrienden thuis? Als ik bij vrienden thuis kom waar gerookt wordt, ben ik zelf altijd gauw weg. Niet omdat ik de moeilijkste ben (al kom ik niet in cafe's waar gerookt wordt), maar gewoon omdat ik er zo'n last van heb. Iemand hoeft maar 1 sigaret te roken in mijn bijzijn en ik moet hoesten. Wel heb ik nog steeds heel erg trek, vreemd he? Ik hoop dat dat ooit weggaat...
hier word nu wel gerookt,ikzelf rook er nu ook nog 3 a 4 per dag (en ik zeg het niet voor een discussie maar om de eerlijkheid)maar als de kleine dadelijk er is gaan ze lekker buiten staan. onder de afzuigkap of raam heeft toch geen nut dan hangt het nog in je huis maar dadelijk mooi buiten gaan staan. mischien ben ik dan wel te gemakkelijk,ik kijk niet echt naar andere mensen thuis als ik bij iemand kom die rookt wie ben ik dan om te zeggen niet roken aub.?? is niet mijn huis..
Voor mijn zwangerschap ( de eerste) rookte we beide en ook in huis. Toen ik zwanger was trok ik dat niet meer en is mijn man buiten gaan staan. Hij rookte alleen binnen als ik naar bed ging en dat tot 35 weken ofzo daarna is er nooit meer hier in huis gerookt. Als ik naar andere toe ga vraag ik ook of ze of nie of buiten willen roken, doen ze dat niet kom ik niet heel simpel.
Als ik ergens heen ga waar wel binnen gerookt wordt ga ik ook niet zeggen dat ik dat niet wil hebben. Maar ik ga daar dus niet heen met Ayla, ik laat haar echt niet in de rook zitten.
Ik rook niet, manlief wel, maar nooit binnen gerookt. Mensen moeten het ook echt niet flikken hier binnen een peuk op te steken, vind het zo vies! Gaat overal inzitten en helemaal bij ons op de flat zit de lucht meteen in je schone kleren die in de kast liggen. Hier dus zowel tijdens en buiten de zwangerschap verboden te roken in huis
hier was het zo dat we met 28 weken zwangerschap verhuist zijn en toen ging ook de knop om. hier in huis word niet gerookt.
Wij roken allebei niet en hier in huis mag het ook niet. Toen ik net samen was met mijn partner was het best lastig. Iedereen in zijn familie rookt (wij zijn de enigen die niet roken) en hij vond het niet zo erg als iemand binnen rookte. Dat was er heel snel uit
hier wordt binnen absoluut niet gerookt, mijn vriend rookt buiten of in de schuur. Ook visite rookt hier buiten. Toen ik nog niet zwanger was rookte mijn vriend af en toe binnen. Ik heb zelf ook gerookt ben gestopt 4 jaar geleden toen ik zwanger wilde worden. Ik ga ook niet in ruimtes zitten waar gerookt wordt.
Ik kom uit een super ANTI-rook familie, niemand in mijn hele familie rookt!!! En daar ben ik best trots op Helaas komt mijn vriend uit een SUPER-rook familie Ik vind dit echt heel erg moeilijk!!! Zelf rookt mn vriend ook, hij probeert het binnen te minderen en een raam open te zetten maar daar blijft het dan bij, het is ook zijn huis zegt die Bezoek wil ik niet van hebben dat er binnen gerookt wordt, dan is het zowiezo meer dan 1 en daar kan ik echt niet tegen!!! Helaas wordt er bij s-familie niet echt rekening met me gehouden en dus gewoon stug doorgerookt, soms wil ik het wel eens uitschreeuwen: ZIJN JULLIE NOU ZO DOM!!!! zeker omdat s-moeder doodziek is van de longkanker! maja om ruzie te voorkomen houd ik mn mond maar Ik vind het heel goed als je instelt dat er niet in je woning gerookt wordt! jij hebt toch zeker ook recht op een rookvrij leven!!! Dat ik nou zon muts ben die over me heen laat lopen moet ik weten, maar probeer a.u.b. je poot stijf te houden! Het gaat om JOU gezondheid en die van je kleintje!
ik snap ook niet waarom rokers bij een zwangeren of kinderen in de buurt roken! als mensen toch roken als ik er ben kom ik gewoon niet meer! heel simpel!
Wij roken beiden niet. Hier in huis word dan ook nu niet gerookt en dat zal ook nooit gebeuren. Jij wil je longen ver******?? Dan ga je maar buiten staan, wie weet leer je te stoppen als je er fikse griep van krijgt! Ben zelf opgegroeid met rokende broer, vriendjes, moeder en familie.. Maar zal straks toch vriendelijk vragen bij familie of ze er rekening mee willen houden. Zeker als er ook een kleine rondloopt. Doen ze dat niet, tja dan zijn wij zo weer weg. Kom zelf af en toe in een café waar helaas niet het rookverbod geheel gehandhaafd wordt. Mijn mams werkt daar dus ja ga dan niet buiten staan. Maar blijf er dan meestal niet lang, kan er absoluut niet tegen en wil mn kindje niet blootstellen aan die verschrikkelijke troep! Geldverspilling en je lichaam verpesten, dat is het meer niet.. Ben wel blij ook dat mijn manlief niet rookt, moet zeggen dat dit zorgt voor een extra punt waarop we bij elkaar passen. (Iemand die zelf wel rookt heeft vaak het begrip niet, zo heb ik het ook ervaren met mijn exen)
Hier wordt ook niet binnen gerookt. Schoonmoeders opperde nog dat ze dan wel in onze schuur zou gaan staan, nou niet dus. Verder doet niemand er moeilijk over gelukkig. Wanneer wij ergens komen met de kleine waar gerookt wordt gaan we weer, Dat is nog niet voorgekomen en het lijkt me heel moeilijk om te zeggen "Sorry maar wij willen niet in de paf zitten" en rechtsomkeert te maken maar we gaan het wel doen natuurlijk.
@ Vagans: Nou ja zeg, wat egoïstische van je vriend en je schoonfamilie. En hoe gaat je vriend dat dan doen als de kleine straks geboren is. Is hij er niet van op de hoogte wat een schade roken aan kan richten bij de longen van baby's en kleine kinderen? En dat het risico op wiegendood vele malen hoger is bij gezinnen waar in huis gerookt wordt? Ik zou nu eens met mijn vuist op tafel slaan en eisen dat hij buiten gaat roken. Als je het niet voor jezelf kunt, doe het dan voor je kindje! En neem je je kindje straks wel mee naar je s.o. als ze daar binnen blijven roken? Ik zou dus echt niet meer gaan als zij binnen stug door blijven roken.
Tsja ik hoop dat vriendlief straks gewoon buiten gaat roken! (is wel de bedoelling) en s-familie als ik niet naar ze toe wil zal vriendlief wel gaan en desnoods de kleine mee nemen onder het mom van ''het is ook mijn kind'' daar ik de familie schijnen ze niet te willen snappen hoe slecht het is, er is bij een tijdens de zwangerschap en nu in huis nog gerookt en degene die niet rookt komt wel de hele dag met dr kinderen in de rook zitten... ik vind het ook verschrikkelijk! maar het is zoooo latig als je met zon familie te maken hebt!
Gelukkig roken wij allebei niet. Als er visite is die wel rookt kunnen ze dat op het balkon doen, thuis mag dat normaal ook niet van mij, nu ik zwanger ben helemaal niet en als straks de baby er is al helemaal niet. Dus de regel is hier: Roken mag, maar op het balkon (ook als het buiten vriest )
Hm, nou ik zou het eerlijk gezegd helemaal niet zo lastig vinden. Niemand gaat met mijn kind in een huis/ruimte vol paffers zitten, ook mijn man niet. Misschien ben ik dan een bitch, maar dat is dan maar zo. De gezondheid van mijn dochter gaat voor alles. Laat je vriend dit anders maar eens lezen: Stivoro - Roken bij kinderen Stivoro - Het gevaar van meeroken
Ik hoop dat ik dat straks ook uit kan voeren ja! en dat soort dingen kent die en doet er toch niks mee das het nadeel van rokers, ze zijn zo f*cking egoistisch!
ik vind dat je zelf moet kiezen en niet moet gaan twijfelen of je te streng bent ja of de nee. Ik denk dat iedereen doet waar hij zich goed bij voelt. en dat moet hij/zij ook doen. Buitenom wat anderen er van vinden, zou lekker wezen. Jij bepaalt wat je wilt in je huis. Mijn eigen situatie heb ook gerookt zo nu en dan.. vanaf moment zwangerschap niet meer. Vriend nog wel maar we hebben samen de afspraak dat hij over 1 maand naar buiten gaat om daar te roken. Zo zie je maar ieder zijn ding de ene is echt tegen de ander niet. Ik denk dat je niet moet oordelen over de verschillende situaties maar nogmaals gewoon doen watjij prettig vind. Het is jou huis en jou kindje dus neem dat als uitgangs punt.
Niet alle rokers zijn egoïstisch, maar jouw vriend en s.o. zeker wel. Mijn vader en stiefmoeder roken ook, maar die roken meestal al buiten en als wij er zijn met Ayla en ook al toen ik van Ayla zwanger was staan ze sowieso in de tuin te roken. Zelfde geldt bij mijn zusje en bij mijn broertje thuis.