Rokers in je huis

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loki09, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier wordt niet gerookt, ook niet voor dat ik zwanger was. Ik ben opgegroeid in een 'rookhuis' en heb daar altijd een hekel aan gehad. Gelukkig kennen wij niemand die er moeilijk over doet dat ze hier niet mogen roken maar al zouden ze dat wel doen dan gebeurde het nog niet.

2. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Hier in huis wordt ook niet gerookt. Ook niet voor ik zwanger was. Mijn vriend rookte wel maar we hebben afgesproken dat zodra ik zwanger was hij zou stoppen. Ik vindt het gewoon geen gezicht een man met een kind en een sigaret.

Nu gaan we nog wel eens bij mijn schoonouders op bezoek die echt roken als een ketter. Ze houden er ook totaal geen rekening mee als ik kom. Ik kan er in principe niks van zeggen want het is hun huis maar ik ben er alles behalve blij mee.

Vinden jullie dat ik het kan maken om dan maar niet meer daarheen te gaan? Ik wil ook eigenlijk niet dat de kleine daar dadelijk heen gaat als het daar continu blauw staat van de rook. Denken jullie dat ik dat kan maken?

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Yaika: Vooral als je kindje straks geboren is zou ik er echt niet heen gaan als ze als een gek zitten te roken in huis. Het is hartstikke slecht voor die kleintjes. Als ze dan niet 1 dagje niet binnen kunnen roken voor de gezondheid van hun kleinkind zegt dat gelijk genoeg toch? Zoals ik eerder al zei: ik ga nergens heen met mijn dochter waar binnen gerookt wordt waar zij bij is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Met kinderen in huis altijd buiten. Geen uitzondering.

Yaika, ik zou zeker niet gaan als er gerookt wordt. Komen ze maar bij jullie.

Straks ruikt je baby naar rook, zitten zijn/haar longetjes vol met rook, brrrrr
    Alles wat je bij een baby niet wil ruiken.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij roken allebei maar sinds een jaar al niet meer binnen.. Bij de familie en de meeste vrienden wordt ook niet (binnen) gerookt.. Gisteren wel een feestje gehad waar binnen werd gerookt, tja ik kan er niks van zeggen verder.. Ik heb haar boven de fles gegeven en meteen op bed gelegd..

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb zelf jaren gerookt, maar nooit in huis. Nu ben ik gestopt en vriend rookt nog, maar hij staat dus elk sigaretje op het balkon weg te paffen. Dit geldt ook voor visite.

Mijn ouders roken flink, maar als er kindjes bij hun over de vloer komen (nu nog mijn neefje en nichtjes, straks ook mijn kleintje) dan staan ze buiten te roken. Als ik sommige verhalen hier lees (van ouders/schoonouders die gewoon doorpaffen) ben ik best blij dat mijn ouders zo meedenken, want blijkbaar gebeurt dat niet altijd.

@ Loki: nee, ik vind niet dat je te streng bent. Jouw huis, jouw regels. Punt.
    Vaak is het zo, als er voorheen wel binnen gerookt mocht worden, dat familie/vrienden moeten wennen aan de nieuwe regel. Dat duurt soms even. Sommigen leveren misschien commentaar, maar na een paar keer weten ze niet anders!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij in huis is nooit gerookt (ook lang voordat ik kinderen kreeg); daar heeft ook nooit iemand moeilijk over gedaan.
    Dus nee, ik vind zeker niet dat je te streng bent.
    Toen ik net wat had met m'n vriend werd bij zijn ouders in huis wel gerookt (niet door hen, maar door hun vrienden), maar een paar jaar later hebben ze dat zelf ineens verbannen, ze waren het gewoon zat. Bovendien was hun meest-rokende vriendin ineens met roken gestopt omdat ze erg ziek was geworden en dit paste niet echt bij haar therapie. Ik denk dat ze haar ook hebben willen steunen met het rookverbod-binnenshuis.

Tegenwoordig is binnenshuis roken toch eigenlijk not done geworden; ik zie steeds meer mensen op hun eigen balkonnetje roken - en dat doen ze vast niet alleen omdat het zulk lekker weer is buiten. Persoonlijk vind ik dit een heel goede ontwikkeling. Hoe minder normaal en gezellig roken wordt, hoe minder mensen nog zullen roken.

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier in huis wordt niet meer gerookt.
    Mijn vriend en ik rookten allebei en sinds de zwangerschap moet hij buiten roken.
    In het begin rookte hij stiekem nog binnen, maar dat heb ik opgelost door alle asbakken weg te gooien. ;)
    Ik moet zeggen, het ruikt en is hier een stuk frisser sinds hij zijn shaggies buiten rookt. :)
    Van visite verwacht ik ook dat ze naar buiten gaan om te roken.

9. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Misschien ben ik dan te soft, ik weet het niet of het komt omdat ik maar heel weinig mensen kennen die roken maar als ik bezoek heb dan zet ik die mensen niet buiten neer te roken, wel staan er gewoon geen asbakken en aanstekers enz in huis, niemand rookt hier dus waarom zou ik ze er hebben staan? Dan komt de hint ook wel over of de visite zegt zelf dat ze even buiten een sigaretje gaan roken. In dat geval zeg ik dan ook niet mag wel hier hoor maar als zelf niet naar buiten gaan stuur ik ze dus niet weg

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij zijn beide rokers, maar roken uitsluitend op het balkon. En visite dus ook. Een vriend van ons rookt ook, binnen, en als wij erheen gaan vraag ik of hij het oke vindt buiten te roken en zo niet geeft dat helemaal niet (zou ik zelfs snappen) maar dan weet ik dat ik de kleine niet meeneem. Dus ik ben er redelijk strikt in (zeker qua in huis roken) maar ook weer niet panisch, als ik ergens 5 minuten binnen moet zijn (om iets op te halen ofzo) en er wordt gerookt doe ik dat gerust voor die paar tellen. Maar geen uur of uren dus.

11. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben zelf 11 jaar lang een vrij zware roker geweest, maar toen we besloten om aan een kindje te beginnen ben ik direct gestopt met roken. Sindsdien rookt er dus niemand meer hier binnen en ook niet onder de afzuigkap. Ze gaan maar lekker buiten staan roken, de gezondheid van de baby komt altijd op nr 1! :)

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Is helemaal niet te streng. Toen ik nog rookte, rookte ik altijd buiten, ook toen het een paar graden onder nul was. Gewoon voor mezelf, dan moet het voor de baby ook kunnen.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen wij gingen verhuizen ging automatisch iedereen buiten roken. (wij roken zelf niet) Het was een nieuw huis en iedereen kwam hier zelf mee. Nu we kinderen hebben is dat nog steeds zo. Al rookt mijn moeder op haar oppasdag hier in d eiwneter wel eens onder de afsuigkap maar zodra het wat minder winters is (zoals nu) gaat ze naar buiten.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier werd er altijd wel binnen gerookt maar na de vakantie (toen bleek ik ook zwanger te zijn) hadden we afgesproken dat hij buiten ging staan.
    Vrienden etc, iedereen rookt nu buiten, niet onder de afzuigkap.
    Helaas als het buiten geen mooi weer is voor ze.

15. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Wij roken ook niet,maar mij moeder wel.Eerst vondt ik het oke,maar ik moest zoo hoesten dat ik heb gezegt dat ze naar buiten moet.Ze rookte ook onder de kap!!!Mijn vriendin gaat altijd naar buiten en de rest ook.Dus me moeder moet nu ook naar buiten,hihihih

16. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Momenteel rookt mijn vriend nog wel binnen. Maar die rookt op een avond 1 á 2 sigaretten.. Ik ben in het begin van mijn zwangerschap gestopt.. Schoonvader rookt sigaar, ondanks dat we een aantal keer hebben gemeld dit niet meer te willen na de geboorte - kwam er een hele discussie. En kregen we de wind van voren. Omdat mijn vriend nu ook rookt - dus waarom straks niet? Heel simpel. Omdat we dat niet willen!!

Vanaf volgende week word er niet meer binnen gerookt en het hele huis word schoongemaakt en klaargestoomd voor de kleine.

Gelukkig is het vanzelfsprekend in onze familie dat er niet meer binnen word gerookt hier als er een baby is. Daarbij als wij naar familie zouden gaan, word er ook geen sigaret meer opgestoken.

En de lente komt eraan! Dus het is niet zo dat ze in de ijskou worden gezet.. We hebben twee balkons, prima :)

17. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Nee hoor, je bent niet streng. Ten eerste is het jouw huis en ten tweede weet iedereen dat roken in de buurt van een zwangere vrouw en kleine kindjes afgeraden wordt.

Mijn man rookt ook. Hij rookt altijd buiten, al vanaf dat wij samenwonen, weer of geen weer. Dus visite mag ook lekker buiten roken. Zijn ze het er niet mee eens, jammer dan. Ik ga niet in discussie.

18. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nee je bent zeker niet streng hoor! ik rook zelf ook maar noooooooooooooit in huis ook als het keihard regent min 20 is of als het sneeuwt ik ga altijd naar buiten;)

19. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Vanaf het moment dat Ik zwanger was van Izaak wordt er niet meer in ons huis gerookt. We hebben niet heel veel mensen in onze kring die roken maar zodra ze wisten dat ik zwanger was heb ik het niet eens hoeven zeggen. Ze gingen vanzelf al buiten staan.

Vindt het een verademing om niet 's ochtends die gore rooklucht in je woonkamer te ruiken!

20. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Mijn man rookt ook, maar er word niet in huis gerookt. De geur blijft ook sowieso hangen daar word ik misselijk van.

Deel Deze Pagina