Slaap niet 'snachts!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Desii, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Dames,

Al een week of 2 slaap ik heel slecht. Elk uur word ik wakker en slaap maar kort. Als ik om 11 uur naar bed ga, ben ik rond 2 uur wakker en kan niet eerder weer in slaap vallen dan rond half 9 sochtends! Heb van alles geprobeerd: later naar bed, vroeger naar bed, overdag niet slapen maar niets werkt. Het begint nu wel heel erg te frustreren. Ik val trouwens wel direct in slaap. Iemand hier met het zelfde probleem? Tips, adviezen? Hoor het graag! Bvd.

2. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Herkenbaar, al is het bij mij niet zo erg! Ik kan juist van niets wakker worden midden in de nacht en dan niet meer in slaap komen (of juist een half uur voor de wekker pas weer, grrr). Doodvermoeiend! Tips om er vanaf te komen heb ik niet, volgens mij is het een lichamelijke reactie of een soort voorbereiding alvast. Als ik jou was zou ik dan maar overdag proberen wat bij te slapen voor zover dat gaat. Zelf doe ik als ik thuis ben tussen de middag een dutje, dat helpt wel. Sterkte!

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Vervelend zeg. Je hebt het ook wel vroeg. Ik had het pas in mijn laatste trimester.
    Lig je te piekeren omdat je het spannend vindt? dan moet je even wat dingen opschrijven. En anders hoop ik dat het snel verbeterd voor je.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik had het de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was ook...is toen vanzelf over gegaan

5. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik heb het ook! Ik ben nu iets meer dan 11 weken zwanger.

Ik heb bepaalde nachten dat ik ieder uur op de klok kijk en me een slag in de rondte lig te piekeren. Aan de andere kant heb ik zo nu en dan ook wel een nacht dat ik ga liggen en als ik mijn ogen weer open doe dan is het al weer ochtend. Dan heb ik echt in coma gelegen...

Ook droom ik veel meer, van mijn dochter die op stap gaat en niet meer terug komt (ze is 15 maanden!!) of van clienten op het werk je kan het zo gek niet bedenken of ik prakizeer er over na midden in de nacht.

Ik hoop voor je dat het snel beter wordt!

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Helaas geen tips voor je...
    Had het ook en het is nu sinds 2 dagen ineens over.
    Heeft ruim anderhalve week geduurd en was dan het grootste deel van de nacht wakker en ook nog eens heel actief.
    Heel vervelend en begon me echt op te breken!

Om te proberen:
    Geen tv kijken
    Boekje lezen in bed
    Voetenbad
    Kruik in bed

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook.... echt vreselijk, ik ben gewoon te moe straks om te bevallen vrees ik.

8. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas heb ik het ook, maar weinig tips. Heb het ook bij de eerste gehad, toen ging het volgens mij vanzelf weer beter na een paar weken (vanaf week 16 denk ik zo) Ik probeer nu af en toe tussendoor een tukje te doen, maar ja, je moet ook oppassen dat je ritme niet helemaal in de war raakt.

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb het nu sinds een paar dagen en vindt het erg vermoeiend.
    Ik lig s´middags wel even op bed omdat ik echt kapot ben maar slapen lukt niet, s´avonds om 11 uur naar bed maar om 2 uur weer wakker en daarna ieder uur.....komt misschien ook omdat ik steeds moet plassen.
    s´morgens om 6 uur alweer klaar wakker.

Deel Deze Pagina