Hoi,Afgelopen woensdag zetten mijn klieren in mijn hals op. Was erg pijnlijk en dik, aan buitenkant ook te zien. Donderdag naar huisarts. Die voelde een opgezette lymfeklier. Volgens haar niet verontrustend. Kon met verkoudheid te maken hebben, maar ben niet verkouden. Bloed laten onderzoeken. Geen bijzonderheden, alleen ontsekingswaardeniets verhoogd wat volgens huisarts duidt op een virus. Afgesproken twee weken af te wachten en te zien hoe het dan met klieren is. Vanaf zaterdag is het afzakt en heb ik geen last meer. Wel voel ik nogbtwee vergrote klieren in mijn hals. Maak me hier zorgen over. Ben bang dat het kanker is ofzo....heb een dochter van twee en sinds ik moeder ben ben ik veel banger om ziek te worden. Ik ben erg moe, maar heb verder geen klachten. Ervaringen, tips, adviezen. Maak me echt zorgen, erg naar. Groetjes donja
Ik heb ook vaak opgezette klieren. Vroeger zelfs een punctie gehad. Vaak is het onschuldig, maar hou het in de gaten als je je zorgen maakt. Ik doe dat eigenlijk niet...
Maak je hier echt geen zorgen over. Opgezette lymfeklieren is gwn een teken dat je iets onder de leden hebt en je lichaam dat aan het opruimen is. Het kan heel goed een verkoudheid zijn waar jij geen last van hebt. Probeer de aankomende dagen ook zo min mogelijk er aan te zitten anders slinken ze niet.
Heel normaal! Je klieren zetten altijd op als je een virusje o der de leden hebt. Het is namelijk de taak van je lymfen om te zorgen dat het virus onderschept en afgevoerd word. Je zou je meer zorgen moeten maken als ze nooit opgezet waren Uitleg lymfestelsel
angina.. heb ik als kind bijna wekelijks gehad.. nu nog licht elke winter. Manlief heeft het afgelopen jaar een ernstige vorm gehad... hij zag er niet uit! En ziek, ontzettend ziek. Hij was gewoon echt zielig.
Soms zit een ( verkoudheids) virus in je bloed zonder dat je je ziek of verkouden voelt. Ik snap je angst voor iets ergs goed ( ben zelf ook een hypochonder) Vertel dit bij je arts...dan leggen ze vaak het nog even beter uit zodat je je eigenlijk geen zorgen meer gaat maken.
Ik had ook last van opgezette klieren, die groter leken te worden. Uiteindelijk bleek ik tuberculose te hebben. Maar dat ging gepaard met heel snel afvallen, weinig eetlust, vermoeidheid en veel hoesten. Maar gezien je dat allemaal niet opnoemt, zal het vast iets onschuldigs zijn.
Mijn zoontje heeft dit al 2maanden, hij is getest op tuberculose en bloedonderzoek, daar kwam niks uit, zijn klieren zijn nog steeds gezwollen ma niet ze erg als eerst, hij had eerst een hele dikke nek en nu voel en zie je alleen nog de klieren. Hikj moet terug komen als ze niet weg trekken en dan gaan ze een echo maken
Het is meestal niks idd. Ze zetten op zodat je lijf kan gaan werken tegen wat er in rondwaart. Een virusje ofzo. Als ze echt pijnlijk zijn, wat je dan evt kunt doen om ze laten slinken is een koud washandje erop en dan een warme sjaal erom heen. Werkt goed, meestal gaan ze dan na een dagje al slinken en worden ze minder pijnlijk. Heb het ook vaak gehad, laatste jaren niet meer zo (even afkloppen).
Hoi Hier ook heel vaak opgezette klieren gehad. had toen eczeem op mijn hoofd en kapot gekrapt daarvan kwam ook dat mijn klieren opgezet waren. Dus misschien wel een wondje op je hoofd wat het kan veroorzaken. Geen zorgen
Maar hoelang mogen die opgezette klieren zo blijven? Ken ie and die alle mogelijke onderzoeken heeft gehad, niets uit gekomen maar twee jaar later zijn ze nog even opgezwollen.
Heb het regelmatig, als ik verkouden ben maar ook als ik dat niet ben, lijkt bij mij met mn weerstand te maken te hebben, wanneer dat iets minder is heb ik snel echt zo'n bult in mn hals. Niet te veel zorgen maken hoor!
Hoe lang zouden jullie het aankijken dan? Ik heb het nu vijf dagen. En ben dus al bij de arts geweest, die zich geen zorgen maakte.Ik moet er ook gewoon minder aan zitten. Voel geregeld of het al weg is.... Helpt natuurlijk ook niet... Dank voor alle reacties, fijn om alle ervaringen van andere dames te lezen.
ik heb het zelf nooit gehad, maar hoor het uit omgeving wel vaak dat mensen hier last van hebben als ze wat verkouden zijn, griepiger of gewoon niet helemaal fit. ik ken ook iemand die had een wondje en een opgezette klier, schijnt helemaal niet erg te zijn. Maar eigenlijk een goed teken dat je lichaam juist wat aan het bestrijden is. het kan een paar weken duren voordat het weer normaal voelt. Als je zelf goed voelt zou ik mij echt niet teveel zorgen maken. Je ha heeft je al goed onderzocht er is niets uitgekomen. Toen ik de titel zag van dit topic dacht ik dat het ging over pfeiffer, daarom keek ik even.
Als je al een bloedonderzoek hebt gehad, hoef je nu niet bang te zijn voor kanker. Het verschil in waarde van de witte bloedlichaampjes bij een ontsteking (in jouw geval) en kanker kan een blinde aap nog niet missen )
Hier ook vaak opgezette klieren in mijn hals en onder mijn oksels. Nadat ik op mijn 16de jaar de ziekte van pfeiffer heb gehad is dit standaard voor mij als ik minder weerstand heb en ziek ga worden.
Ik blijf ongerust... Houd me erg bezig... Probeer er nu maar af te blijven en op tijd gaan slapen, ik lees gelukkig wel allemaal geruststellende reacties...
Je klieren zullen inderdaad opzwellen bij een virale infectie. Uit je bloedtest bleek ook dat je ontstekingswaarden iets verhoogd waren, dus die twee waarnemingen aan je lichaam wijzen op hetzelfde. En dat is vrij onschuldig. Niets om je druk over te maken dus. (En vijf dagen is echt niet lang!)
Het is niet een absolute waarheid, maar meestal zijn lymfklieren die worden veroorzaakt door ontsteking pijnlijk en lymfklieren die worden veroorzaakt door kanker niet. Aangezien ze bij jou pijnlijk zijn lijkt dat het meeste op een ontsteking. Daarnaast blijkt er in je bloedonderzoek sprake van een ontsteking. Natuurlijk kun je dan alsnog óók een tumor hebben ergens (dat kan altijd, bij iedereen), maar alles wijst toch echt op een door ontsteking vergrote lymfklier. Een tumor komt ook niet in 5 dagen opzetten, tenzij je een verschrikkelijke agressieve leukemie zou hebben maar dat zou uit je bloedonderzoek zijn gebleken. Dus: geen aanwijzingen voor een kwaadaardigheid.
Inmiddels is het nog maar een klein kliertje. Maar voel het nog wel..... Enig idee wanneer het over zou moeten zijn?