ik heb beide moeders 1 keer meegenomen naar een controle, verder niet. maar mijn man en ik wilden alles zelf ook heel bewust meemaken en daar was geen plaats voor andere familieleden, ook niet onder dwang, dat werkt bij ons averechts
ik heb helemaal niks met ze samengedaan.... mijn schoonouders waren wel betrokken in een zekere zin omdat ze ver weg wonen en dus niet zomaar even langs kunnen komen.... zij zijn ook direct na beide bevallingen komen kijken en hebben bij onze tweede op onze oudste gepast 3 dagen omdat ik met mn meisje 3 dagen moest blijven.... mijn eigen moeder zou ik er voor geen goud bij willen hebben hoor... ze is ook niet komen kijken na de geboorte en toont totaal geen interesse.... dus als ik dan weleens hoor hoe graag ouders en schoonouders betrokken willen zijn bij hun kleinkind(eren) denk ik aaaah wat ontzettend lief!!!!!
aparte opmerking vind ik dat tegen je zus van haar. Maar goed. Ik had mijn moeder meegenomen naar de pretecho (samen met mijn man) ze vond het zo bijzonder. ook is ze meegeweest naar de vk. het gaat natuurlijk veel anders als bij hen vroeger en dat maakt het ook speciaal natuurlijk. Dit kan je natuurlijk ook met je schoonmoeder doen. Misschien een keer naar een zwangerschapscursus mee? (als je daarheen gaat?)
Ik heb mijn moeder en schoonmoeder een keer meegenomen naar een echo. Mijn schoonmoeder was mee naar de 20 weken echo en mijn moeder was mee met de pretecho. Maar dit was iets dat mijn man en ik zelf hadden besloten. Alleen is het nu zo dat mijn moeder zich heel erg opdringt om bij de bevalling aanwezig te zijn, daar hebben wij van gezegd dat dat een moment van mij en mijn man is. Daar heeft ze het heel erg moeilijk mee maar dat heeft ze maar te accepteren. Gr Megan
Mijn situatie is geheel anders dan de jouwe. Mijn ouders en mijn zusje zijn heel erg betrokken geweest bij mijn zwangerschap en bij de geboorte van mijn zoontje. En nu nog steeds zijn ze heel betrokken bij zijn leventje.. Maar dit komt omdat ik er alleen voor stond en sta. En tijdens de zwangerschap weer bij mijn vader ben gaan wonen. Zo heeft mijn vader mij een 3D echo cadeau gedaan, en daar heb ik hem ook voor mee genomen. Mijn moeder ging vaak mee naar de gynaecoloog, en alsof t zo moest zijn waren ze er alle drie toen de weeën begonnen en ik ging bevallen! Ik heb een hele goede band met mijn ouders en mijn zusje. En had het niet anders willen doen. Maar ik denk dat als ik een partner had gehad, dat het alles behalve zo gegaan zou zijn!
Wij hebben mijn moeder meegenomen naar de 20 weken echo, soms naar de vk en ze is bij de bevalling geweest. Maar goed, dat wilde ik zelf graag. Mijn schoonmoeder is nergens mee naartoe geweest o.i.d. die heeft al 2 kleinkinderen van haar dochters kant en voor mijn ouders was dit de eerste dus ik vond het nu hun beurt. Verder denk ik dat de keuze helemaal aan jou moet zijn waarbij je je ouders en zijn ouders betrekt.Het is jouw zwangerschap en ik denk ook dat als ouders van beide kanten niet overal bij mogen zijn omdat jullie dit samen graag willen beleven, dit maar te accepteren hebben. Als ze echt van jullie houden blijven ze netjes op de achtergrond.
Mijn ouders en schoonouders zijn tegelijk meegeweest naar de babywinkel waar wij alle grote spullen hebben gekocht. Was heel erg gezellig. Nog even gezellig koffie gedronken. Verder regelmatig shoppen met mijn moeder en mijn schoonmoeder is laatst meegeweest naar het CB. Naar een echo gingen alleen mijn vriend en ik samen. Vond ik ook echt iets van ons tweetjes en daarbij mocht toen nog niemand het geslacht weten... Maar de negenmaandenbeurs lijkt mij inderdaad een heel goed idee!
Dat vind ik zo erg he...als je eigen moeder die interesse niet toont. Ze is toch zelf ook moeder en zou dan toch moeten weten hoe zoiets zou voelen?
Mijn ouders dringen zich zowiezo heel erg op.Maar goed die discussie hebben we hier al regelmatig gevoerd.Daarom dat ik nu al aan het denken ben waar ik haar bij wil hebben en waar niet. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs helaas want ik had graag gewilt,maar ik zit in de ziektewet en kan al niet meer zover lopen.Winkelen kan wel maar niet meer dan 1 winkel. Toevallig stelde ze vandaag zelf voor om samen te gaan winkelen omdat zij dan even op de oudste kan letten.Dat sla ik dus ook niet af !! Ik zat ook al zo te denken dat ze straks mooi kan helpen alle kleertjes te wassen en strijken.En het kamertje netjes aan de kant maken!!
ik heb mijn moeder bij alle 4 mijn zwangerschappen betrokken. bij mijn eerste zwangerschap,had ik alleen mijn moeder maar. ze is dus bij alle controles geweest,en bij de bevalling. woonde toen ook bij haar. bij mijn 2de zwangerschap is mee geweest op controle een paar keer. had toen wel een vriend. bij de derde is ze mee geweest naar de pretecho,en op controle. en bij de laatste is mee geweest toen ik kleertjes ging kopen,en ook op controle. je kan je moeder een keertje meenemen als je op controle moet.
Ik heb mijn moeder en schoonmoeder meegenomen naar de pretecho en ze gelijk een foto van die echo cadeau gedaan. Mijn ouders hebben onze Bugaboo betaald en mijn schoonouders hebben de helft van het kinderkamertje betaald. Maar dat hebben we zelf uitgekozen en ze hebben het geld naar ons overgemaakt. Mijn moeder is bij de bevalling geweest maar dat is omdat ik dat zelf graag wilde en het haar gevraagd had. Verder hebben ze zich nergens mee bemoeit en snap ook niet zo goed waarom ze dat zouden moeten doen. Mijn zwangerschap, ons kindje en niet die van hun. Al mogen ze best dingentjes kopen of tips geven maar het blijft ons kindje!
Bij beide zwangerschappen is mijn moeder erg betrokken geweest. Nu heb ik een hele goede band met mijn moeder. Ze is bij alle echo's geweest en ook bij beide bevallingen. Mijn man en mijn moeder hebben ook een hele goede band dus hen vonden het alleen maar leuk om alles met zijn 3tjes te doen. Daarin tegen heb ik gevraagd of mijn moeder overal bij wou zijn. Ze heeft van haar zelf niks gevraagd. Vond het juist heel erg leuk dat mijn moeder zo betrokken was bij beide zwangerschappen. Schoonmoeder en mijn vader en broer enz. kwamen wel na de bevalling naar het ziekenhuis toe. Vond dat juist zo gezellig dat het ineens vol met familieleden was in de geboortekamer nadat ik bevallen was.