En ja ik weet dat dat kan gebeuren het is een puppy, hij is van 3 aug en heb hem nu 2 maanden. Maar krijg het er niet in dat hij zijn plasje buiten moet doen, ik heb van alles al geprobeerd, van snoepje, tot uitbundig lief doen tegen hem! Ik loop elke keer een groot blok met hem buiten daar doen we echt 3 kwartier over, zodra ik hem uit zn bench haal is het 1e wat hij doet plassen, als we buiten lopen doet hij echt niks. Maaaaaar zodra we binnen zijn begint het weer, ik laat hem na het buiten lopen eventjes met de andere honden spelen, wat drinken en dan weer slapen(doet die nog erg veel). Zodra die wakker word weer na buiten. En zo elke dag dus, en loop om de 3uur met hem buiten(in het begin was dit langer), en wil eigenlijk wel gewoon net als met de andere honden van ons smorgens, smiddags, na het avond eten en voor het slapen. Hoe leer ik hem dit af, ik weet het echt even niet meer, word er echt heel erg moe van eigenlijk.
Misschien moet je hem zodra je de bench open doet hem gelijk buiten zetten? En laat je hem ook na het spelen en na het eten even naar buiten? Bij sommig honden kan het wel langer duren voordat ze zindelijk zijn. 1 van onze honden was met 6 maanden pas zindelijk. Meneer had er gewoon niet eerder zin in.
Dat is normaal hoor, bij onze honden zette ik ze ieder uur even een paar minuten in de tuin en als ze dan wat deden deed ik heel enthousiast en ze aaien en dan een snoepje geven, bij een andere hond wat ik heb gehad deed ik een krant in de woonkamer leggen en iedere dag een stukje meer na de deur schuiven ze waren binnen een paar weken zindelijk, let wel soms deden ze als ze zindelijk waren ook nog wel eens iets binnen af en toe, dat hebben veel puppies maar na 4 maanden waren ze helemaal zindelijk. Het kost veel tijd moeite en geduld. Succes
wat heel belangrijk is om de symptomen van je hond op te pikken. toen onze hond nog pup was piepte ze elke keer als ze moest plassen en wisten wij dat ze naar buiten moest ook moet je met een pup zeker elke 2 uur even naar het gras lopen . wat totaal geen zin heeft is je hondje met de neus door de poep halen of te straffen beter nog als hij poept of plast in huis ruim je dit op als hij dit niet ziet . maar vooral vaak naar het gras lopen ook al twijfel je of je pupje echt moet
Waarom als ie het niet ziet? Soms ben ik al te laat en heeft ze de poep al opgegeten. Dat doet ze vaak. Ga ik naar de keuken om doekjes te pakken, is de poep weg.
Dit vond ik op google: Zindelijkheidstraining en straf Een belangrijke oorzaak van coprofagie (= hondenpoep opeten) kan ontstaan bij de zindelijkheidstraining. Soms probeert men de pup zindelijk te maken door hem letterlijk met zijn neus op de feiten te drukken. De hond wordt dan met zijn neus tegen de uitwerpselen gedrukt of er zelfs door gewreven. Daarbij geeft men meestal een behoorlijke portie verbale straf. De pup leert slechts zelden op deze manier zindelijk te zijn maar hij gaat eerder angst ontwikkelen. Angst voor zijn baas als er uitwerpselen aanwezig zijn. De hond zal dan, om straf te voorkomen, proberen ervoor te zorgen dat er nooit meer ergens uitwerpselen te vinden zijn. Deze honden noemen we wel eens recycle honden. Het lijkt wel grappig een hond die recycleert maar we moeten ons realiseren dat dit is en zeer moeilijk op te lossen probleem is. Om deze vorm van coprofagie te voorkomen dient u een degelijke zindelijk-heidstraining door te voeren zonder straf na een ongelukje. Dit is de complete link http://honden.blogo.nl/2005/11/03/waarom-eten-honden-poep/
Hoi, Een groot blok met je pupje lopen heeft nog geen zin, daar zou ik nog even mee wachten. Hij is dan veel te afgeleid door alles om hem heen waardoor ie vergeet iets te doen. Dan komt ie weer binnen en denkt hij; oja ik moest ook nog even plassen. Hoe ik het altijd deed is bij onze ene hond; na iedere x dat hij dronk/at/geslapen had/eventjes gelegen had/uitbundig had gedaan meteen naar buiten en dan wachten tot hij wat deed. Zodra hij dan wat deed een beloning geven en overdreven blij doen. Hij was snel zindelijk. Bij ons andere hondje heb ik het met een krant gedaan. Laten plassen/poepen op een krant en de krant steeds verder naar de voor of achterdeur schuiven(ligt eraan waar je uitgaat om met je hond te wandelen) en dan uiteindelijk zal hij voor de deur gaan staan. Succes!
Oke, we gaan dan maar even op een andere manier proberen. Krant helpt bij ons helemaal niet, hij doet het gewoon waar hij zelf wilt. Na het spelen gaat hij uit zich zelf na de bench, dus zodra die klaar is met slapen dan gaat hij uit.. Wij wonen op een bovenhuis, dus ga het maar even op het balkon proberen, maar is een klein stukje dan ook goed of het liefst de hele balkon?
Ik zou het balkon niet doen. Straks wil hij alleen nog maar daar. En naarmate hij dan groter wordt wil je dat denk ik niet meer.
Er is mij altijd verteld dat een pup bij lange na nog niet zo veel mag lopen. Per week dat hij oud is een minuut. Dit heeft anders veel schade voor zijn lichamelijke ontwikkeling. Dan het zindelijk maken. Als je ziet dat je hond gaat plassen (richting zitten gaat) dan meteen je hond buiten zetten. Bij elk plasje dat hij doet uitvoerig belonen. Als je hond gespeelt heeft willen ze snel gaan plassen maar ook als ze bang zijn, opgewonden zijn of stress hebben. Goed opletten naar de signalen van je pup. Hij is nog jong. Mijn hond was met 4 weken zindelijk maar heb een border collie dus dat gaat iets sneller.
Laten plassen op een krant heeft hier geen zin. Ze gaat namelijk met de krant spelen. Eén keer had ze 's nachts op die krant gepoept en is er toen mee gaan slepen. De vloer zat toen besmeurd met poep. Happy, we hebben een boomer. Bekijk bijlage 213176
Je moet dan natuurlijk wel je hondje weg halen hoor. Maar dat is voor iedereen verschillend. Ik ruimde altijd op als ze er bij waren en ze zijn allebei snel zindelijk geworden. maar in jou geval zal ik haar weghalen aangezien ze het op eet.
als een pup binnen poept of plasst en je ruimt het in zijn zicht op geef je hem toch een vorm van aandacht en voelt aan als een beloning om binnen te mogen plassen en poepen ....
ja dat doen we tegenwoordig ook wel. Het is ronduit goor om te zien, dat ze zit te kauwen op haar eigen poep. De foto is trouwens al wel 'oud'. Ze groeit als kool, niet normaal zo snel als dat gaat.
Wat voor hondje heb je? Ik zou het balkon niet aanleren, dan leert hij het straks daar te doen en doet hij het altijd daar. Anders gewoon optillen tot de plek waar hij het mag doen en dan wachten. En verder gewoon vaak naar buiten gaan, liever iets vaker onnodig dan te weinig.
Haha, ik ken het. Onze labrador is dol op poep Hij gaat zelfs tijdens het wandelen gericht op zoek naar een drol om te eten, echt vies!
wij hebben een pup van juli dus ongeveer 6maanden die doet ook nog binne,en bench. bench zo klein mogelijk maken doet ie er niet meer in stukje ruimte geven . als ie binnen doet met ze neus erin en in bench doen. ik heb m van de week schop onder ze kont gegeven en nu doet ie niet meer binne ,en ja is zielig maar hy wou niet naar binnen en viel door hem buiten dus plat op me gezicht omdat glad was.:x