Rolgordijn pimpen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb voor op de babykamer dit rolgordijn van Ikea gekocht:
    IKEA | Gordijnen & rolgordijnen | Rolgordijnen | TUPPLUR | Rolgordijn

Nu wilde ik dat dus met strijkvelours pimpen door er sterren op te strijken aan de onderkant. Helaas pindakaas, want er zit een acrylaat laagje over het rolgordijn heen waardoor de strijkvelours dus niet plakt :(

Nu dus op zoek naar een andere manier om het rolgordijn te pimpen. Het enige wat ik kan vinden is plakfolie en/of plakplastic, maar werkt dat? Misschien iemand met een ander idee?

2. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik heb zo'n zelfde idee gehad! Ik heb in mijn kamertje het behang van lief! (roze met ruitjesbanen en lief! motiefjes)

Ik heb bij de Leenbakker een gewone witte lampenkap gekocht. Van het behang heb ik de leuke motiefjes uitgeknipt en deze op de lamp geplakt met spuitlijm. Het is goed gelukt en mensen denken dat we hem zo gekocht hebben ;)

Owja...gebruik niet teveel lijm...anders vallen ze er weer af....

3. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Een rolgordijn werkt denk ik toch een beetje anders dan een lampenkap!

Misschien is dit wat voor je? Pimp je rolgordijn - Wonen - Wonen.Blogo.nl

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hadden muurstickers van zilveren sterren, en hadden er nogal wat over. Die hebben we op het rolgordijn geplakt. Ze zitten er nog steeds op, alleen als we hem omhoog doen en daarna weer omlaag, moeten we heel soms wat puntjes terug plakken.

5. maxennada

maxennada Lid

8 jan 2011
    64
    0
    0
    Je zou er iets op kunnen borduren?

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Nou, het rolgordijn ligt al in de kliko :)

Vandaag besloten met mijn vriend om hem dan maar zo op te hangen en later te verzinnen hoe we hem gingen pimpen. Nu wonen we in een huisje uit 1920, dus niet alles is recht. We hebben gezaagd, geknipt, geboord, maar met geen mogelijkheid kregen we het rolgordijn mooi opgehangen :x Uiteindelijk om onze frustraties kwijt te kunnen een mooi kunstwerk met de schaar ervan gemaakt en dat ding in de kliko gegooid :)

Nu hangt het oude rolgordijn er dus weer. Deze past niet echt bij de kamer; is beige met wit en de kamer grijs met wit, maar er hangt iig iets voor het raam. Binnenkort dus maar eens kijken naar een andere kleur rolgordijn van hetzelfde merk, want die hing met 5 minuten kan ik me nog herinneren.

Wel allemaal bedankt voor jullie reacties! :)

7. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    @ annie,
    Kun je niet van een leuke stof een nieuw rolgordijntje maken. En die dan op de buis maken. Meestal zit de oude met dubbelzijdige tape op de buis geplakt. Kun je hem ook meteen pimpen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    @sappie, watvoor materiaal is je lampenkap??

Deel Deze Pagina