hoi meiden, was net een beetje aan het kijken wat ik voor mijn raam wil hebben in de keuken van ons nieuwe huisje.. het raam is 81 cm breed, en alle rolgordijnen zijn 60 cm breed.. hoe kan ik dit het beste oplossen?
Een maatje groter nemen, je kunt ze namelijk inkorten. IKEA | Raamtextiel | Rolgordijnen | TUPPLUR | Rolgordijn
Als ze er echt niet langer zijn in bij de praxis oid (kan me haast niet voorstellen) kun je ook naar een gordijnen zaak (is alleen wel gelijk een stuk duurder). Maar wordt een rolgordijn in de keuken niet heel snel vies? Ik zou daar eerder voor luxafles oid gaan.
Wij hebben ze ook gewoon breder gekocht en daarna op maat gemaakt. Dat scheelt een heel stuk in de prijs met als je ze op maat laat maken. En het valt best mee met vies worden in de keuken als je het fornuis maar niet dicht bij het rolgordijn hebt staan
het raam zit indd aan de andere kant van de keuken dan het gasfornuis.. maar ik kan dus makkelijk een maatje groter nemen? ik keek namelijk op de site van leen bakker, en daar staat bij elk rolgordijn 60 cm.. dus ook geen grotere maten..
dit staat op de Leenbakker site: Verkrijgbaar in diverse kleuren en maten, vanaf 60x190 cm. Dat is dus een vanaf maat, dus dat is de smalste maat die ze hebben maar ze hebben nog bredere. Ik heb bij hun volgens mij tot 140 gezien of 120.
ooh, heb dat niet zien staan.. maar wat raar dat je dan op de site alleen maar die van 60 cm ziet staan.. zo kan ik nooit uitrekenen hoeveel ik apart moet houden voor de verhuizing
Oh...als dat echt meevalt met vies worden dan scheelt dat weer. Ik zoek ook nog steeds iets voor in de keuken!
Het staat iets onder het scherm als je een rolgordijn aanklikt. Rechts staat inderdaad de maat en stukje daaronder bij info staat dat stukje wat ik net liet lezen. Je kunt ze ook even bellen met hoeveel prijs verschil erin zit.
Voor een niet verduisterend rolgordijn van 90 cm breed ben je bij de goedkopere zaken ongeveer 30 euro kwijt. Voorbeeldje: Kwantum - GRK ROLGORDIJN LD NATUR 60X180
Rolgordijnen zijn heel simpel op maat te knippen. Je koopt een te grote maat, en dan moet je heel secuur meten wat er af moet. Dat afknippen en met een ijzerzaagje even de buis door middel zagen.
okee, ja dan hou ik gewoon 30 euro aan, maar dan.. wat voor kleur? :O beige? de keukenkastjes zijn licht hout..
uhm, breder kopen en innemen of op maat laten maken aar das meteen een stuk duurder! nee dat valt wel mee, wij hebben een cremekleurig rolgordijn in de keuken en die is nog net zo netjes als toen we hem kochten...