Hey dames, ik heb momenteel ruzie met mij baas en ik wil graag even jullie mening hierover. Afgelopen vrijdag kon ik door barre weersomstandigheden niet naar werk (ben afhankelijk van het ov en er reed echt niets meer) Dus ik mijn baas opgebeld en ze deed heel aardig en begrijpelijk en zei dat ze de avond toch dicht wilde gaan ivm het weer en dat ik lekker thuis moest blijven (dus als ik had gegaan had het zowizo maar om 3 uurtjes gegaan) Ik dus thuis gebleven en zaterdag super vroeg in de ochtend gaan reizen om op tijd op werk te zijn (ruim 2,5 uur onderweg geweest) Nu had ze me die zaterdag gevraagd of ik bepaalde dingen wilde schoonmaken, maar ik stond zo vreselijk vol geboekt dat ik daar geen tijd voor had gehad (moest tot 5 werken) Wel tegen mijn collega's die langer moesten werken gezegd wat er nog moest gebeuren etc en daarna ben ik naar huis gegaan. Kreeg ik vandaag een boos telefoontje van mijn baas dat ze had gezien dat ik niet had schoongemaakt en dat ze het niet voor niets had gevraagd...dus ik vertel dat ik geen tijd had en het tegen de anderen gezegd had etc.Begind zij erover dat ik het niet zo moet afschuiven en dat ik het gewoon had moeten doen.Dus ik weer dat mijn werktijd er op zat en dat als ze had gewild dat ik schoon ging maken ze me niet te vol had moeten boeken...Toen kwam ze er opeens mee dat ik die vrijdag die ik dus niet geweest ben in moet komen halen.Een hele dag en dus niet de 3 uurtjes die ik anders had moeten werken! (dit vond ik al absurd maar oke...) Dus ik zei dat ik dat niet zag zitten aangezien ik volgende week voor het laatst ben (contract word niet verlengt)en dat ik er dan wel een vrije dag voor inlever. Maar dit vond zei geen optie omdat ik het niet van te voren had aangevraagd...alsof ik van te voren weet dat het gaat sneeuwen Maar goed lang verhaal...ik werd dus nogal boos en heb gezegd dat we het er morgen wel over hebben als ik op de zaak ben. Maar meiden zeg nou eens eerlijk...ben ik zo onredelijk dat ik het allemaal een beetje raar vind? Sorry voor het lange verhaal.Zo dat lucht op
Als mijn contract niet verlengd zou worden, zou ik ook niet meer zo hard rennen. Ze kan niet verwachten dat werknemers die ze niet in dienst houdt, nog uiterst gemotiveerd zijn. Ik zou die uren in ieder geval niet inhalen.
Ben jij gek, daar ga je toch geen dag voor terug werken. Laten ze maar 3 uren van je tegoed afhalen en wat het schoonmaken betreft, idd hadden ze je daar de tijd voor moeten geven.
@vruchtje24: dat zei mijn vriend ookal...maar dat zit niet echt in me, ben een beetje een muts. Maar wel fijn dat jullie er dus ook zo over denken en ik dus geen zeikerd ben
je zou idd wel gek zijn als je nog hard gaat lopen voor je baas als je er toch volgende week voor het laatst bent! laat ze het maar lekker opsoppen!!!! niet te druk over maken meis
nouja zeg.. je gaat toch geen hele dag inhalen voor 3 uurtjes? en zoiezo je kan niet eerst poes lief een aardig doen en dan zeggen dat het ingehaald moet worden.. ik zou zoiezo niet zo hard meer lopen voor ze, aangezien je conract niet verlengd word.. ik zou zeggen dat ze die 3 UUR van je vakantiedagen af mogen halen.. en zijn ze het daar niet mee eens, dan blijf je toch gewoon helemaal weg!!
tja in principe had jij die dag moeten werken en die heb je niet gewerkt. dan is het toch niet gek dat je die moet inhalen. soms heb je geluk dat je werk eerder dichtgaat op een dag dat je werkt en soms heb je pech, maar je kan toch niet je eigen dag opeisen. of je contract nu wel of niet verlengt word, je bent nu nog in dienst en daar word je voor betaald
jij hebt gebeld en zij heeft je toestemming gegeven thuis te blijven. daarmee lijkt me dat verhaal af! qua schoonmaken denk ik dat het wel chic was geweest als jij haar had gemeld dat uet allemaal niet lukte
@petrabr: Opzich die dag inhalen enzo oke kan ik soort van inkomen.Maar ik wil hem gewoon van mijn vrije dagen af laten schrijven ipv werken.En dit weigert ze dus te doen...dat is wat me dwars zit. Krijg het gevoel dat ze me gewoon dwars probeert te zitten.... @nanette: Haar zus (mede eigenaar van de zaak) was er bij en die wist er dus van die zei ook dat ik gewoon naar huis moest gaan en dat de anderen het el zouden doen...vandaar dat ik het ook niet snap waar het opeens vandaan komt.. Ik heb wel vaker problemen met mn werk gehad maar ze doen nu echt raar...weet ook pas sinds een week dat mn contract niet verlengt word per 31 dec...
o sorry dan heb ik het verkeerd begrepen, als je het van je vrije dagen af wil laten schrijven is het wel raar dat ze zo moeilijk doet
asl zij zei dat je thuis mocht blijven kan ze je die dag net in laten halen.. je had tenslotte toestemming.. over het schoonmaken.. ik heb in een kapsalon gewerkt en als ze je vol met klanten zet, kan je niet schoonmaken.. je hebt netjes tegen je collega's gezegt wat er gedaan moest worden en je hebt zelfs toestemming van de zus gekregen om te gaan.. ga op je strepen staan meis... jij moet voor jezelf zorgen.. zij zullen dat echt niet doen..(lees.. zeggen ook pas laat dat je contract neit verlengt word...)
meiden bedankt allemaal, voel me nu wel een stukje beter nu ik lees dat ik niet de enige ben die het een beetje raar vindt.... Maar ik vind het zo moeilijk om nee te zeggen! Ik moet daar echt een cursus voor gaan volgen.ben echt een watje
pfff wat zijn sommige bazen toch ook raar zeg! Ik zou ook geen hele dag ervoor inleveren, en als ze je echt nodig was had ze je maar een contract had moeten geven. Jij geen waardering nou dan hun ook niet toch!? Ik vin het niet netjes om zo met mensen om te gaan en al zeker niet al het tegen het einde loopt! Laat ze lekker daar, erger kan het toch niet...
Ik vind wel dat flexibiliteit van twee kanten moet komen. Jouw werkgever is zo flexibel geweest om niet moeilijk te doen. Ik vind dan ook dat jij zo flexibel had moeten zijn om dan maar een uurtje over te werken om in ieder geval de grootste schoonmaakklussen af te ronden.
Had gekund mar als zij toch heel de dag wordt vol gepland dan heeft ze toch heel de dag hard gewerkt en ze werkt er niet alleen dus waarom zou zij alles moeten doen als er ook collega's zijn die er wel tijd voor hebben? En voor een baas moet het niet uitmaken wie dat er schoon gemaakt heeft als het maar gebeurd is.
Ze heeft toch een hele dag vrijgekregen? In de eerste instantie hoefde zij deze niet in te halen echter nu zij het gevraagde niet heeft uitgevoerd verlangd har werkgever dat ze die dag inhaald. Ik vind dat eigenlijk best logisch. Nee ze werkt er niet alleen maar het is wel specifiek aan haar gevraagd. Nogmaals: flexibilieit (is overigens ver te zoeken tegenwoordig heb het dan ook erg getroffen met mijn flexibele werkgever maar dat wordt dan ook weer beloond met mijn flexibilieit). Wanneer een werkgever coulant is naar haar personeel is het niet meer dan logisch dat een werknemer dat ook naar haar is. Contract verlopen of niet... Als je je werkgever als referentie op wilt geven moet je natuurlijk ook wel tot het einde van je contract je best doen om die goede referentie te waarborgen.