Gisteren werd ik gebeld door iemand van klantdesk (?) om me er op te wijzen dat als er qua kinderopvang sprake is van oppas door bijvoorbeeld een oma we hiervoor een tegemoetkoming in de kosten bij de Belastingdienst kunnen aanvragen. Hierna nam ze een voorwaardenlijstje met me door, waarna bleek dat we in principe aanspraak zouden kunnen maken hierop. Kennen jullie deze regeling? Of zijn jullie ook gebeld? Het klinkt heel interessant maar ik ben altijd bang dat er een addertje onder het gras zit
die gene die oppast moet wel diploma's hebben, het is niet meer zo makkelijk als het was. Daarbij lijkt het erg interessant qua verdiensten maar dat valt je vies tegen. Mijn moeder heeft het vorig jaar gedaan. En je betaald enorm veel belasting waardoor je heel weinig overhoud.
Je moet kijken of de kosten opwegen tegen wat je ervoor krijgt. Mijn moeder paste veel op en hield er netto toch zo'n 550 euro per maand aan over.
dat vraag ik me dus ook af. Mijn moeder past idd ook op maar je moet tegenwoordig toch diploma's hebben? kan op die site daar niks over vinden of ik kijk er over heen.
Weet je ook zo welke diploma's opa en oma moeten hebben? Een EHBO diploma heb ik al wel gelezen maar ook andere? @ Ikbenhetmaar, zijn het bij jou ook opa en oma die dit doen en hoe wordt het geregeld zeg maar, de betalingen en de belasting?
Was een paar dagen geleden ook een topic over.. misschien heb je er iets aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/245257-wie-maakt-gebruik-opa-oma-subsidie.html
Ja hier ook opa & oma, ik krijg elke 20ste het geld gestort van de belastingdienst voor de maand erop.. en maak dit dan over naar de rekening van mijn gastouderbureau en 1 dag later staat het bij mijn ouders op de rekening.