Sinds woensdagavond wilt ons zoontje niet echt meer slapen 's avonds... Normaal gesproken kreeg hij rond 19 uur een bordje pap en ging hij tussen 19.30 uur en 20.00 uur naar bed en sliep dan tot de volgende dag 6.00 uur... Nu is hij sinds woensdagavond enorm huilerig als hij in bedje ligt... Wordt wel 3 a 4 keer wakker op een avond en als ik dan zijn mobiel met projector aanzette was het goed en domelde hij weer in... Zo ging dat ook 2 keer per nacht... Gisteravond werd hij eerst om het half uur wakker en daarom opeens om de 5 minuten... en schreeuwen als een "speenvarken".... Ook weer opnieuw projector aangezet en het was goed.. De nacht verliep ook weer hetzelfde als die ervoor... Nu begin hij in zijn bedje van links naar rechts en van boven naar onder te rollen, waarbij hij die tig keren zijn hoofdje stoot aan de projector of aan de spijltjes... Als hij het 's nachts begint te huilen, tref ik hem ook iedere keer op zijn buikje aan (knietjes onder zich getrokken), of hij dan in paniek is of wat, ik weet het niet, leg hem dan weer op zijn rug, projector aan en meneer dut weer in... Vanavond is een echte ramp, hij is al sinds 15.15 uur wakker en dan leg ik hem in bedje als ik denk dat hij moe is en het spel begint weer van voor af aan... Hij ligt nu weer in bed (poging 1000?), heb de projector weer terug in bed gehangen, heb het idee dat hij er toch wat van kalmeert... Ik vraag me af waarom hij opeens zovaak huilend wakker wordt op een avond en in de nacht.... En vind het "raar" om het zo maar te noemen, dat hij 's avonds gewoon op zijn rug (of op zijn zij naar de projector gedraaid) ligt als hij begint te huilen en 's nachts altijd op zijn buikje.....
Mijn zoontje heeft het ook even gehad, maar dat was omdat zijn knuffelbeest ( wie aan zijn speen zit) in de was zat.. Had er wel een andere omheen gedaan maar hij laat zich dus niet voor de gek houden hij is echt gek op dat beest! Toen hij er weer aanzat was het over.. Heeft je zoontje dit misschien ook? Mijn zoontje slaapt ook met een nacht lampje als het lampje bv s'avonds stuk gaat, word hij ook 60000 keer wakker. Miscchien kun je een nachtlampje bij hem aandoen als hij dat niet heeft? En anders zou je hem ook voordat hij naar bed gaat lekker in een warm badje doen met zwitsal slaap zacht en even lekker masseren met een beetje zwitsal olie. Heeft hij niet verhoogde tempratuur s'nachts? Over dat draaien zal ik me geen zorgen maken doet mijn zoontje ool heel erg. Hmm weet even niet meer hoe het heet maar bij de prenatal kun je van die speciale dingen kopen wat je kunt vastmaken aan de spijlen dat ze zich geen zeer kunnen doen.
Mijn zoontje is vandaag precies 9 maanden en heeft sinds deze week ook bedacht om 's avonds voor het slapen gaan te gaan huilen (lees krijsen, brullen, speenvarken) Hij is dood moe, maar slapen, ho maar! En als hij eindelijk slaapt, wordt hij na een half uur weer wakker en begint het weer van voor af aan.... Als we hem eruit halen en weer mee naar beneden nemen is alles goed, maar gaat hij dan meteen weer in zijn ogen wrijven en zeuren (hij is dus wel moe) We hebben na een week aanmodderen besloten consequent door te zetten; en hem te laten huilen. We gaan om de vijf minuten naar hem toe en om de 15 minuten krijgt hij wat water. Maar elke keer weer terug in bed. Zodat hij weet dat als hij moe is, hij toch echt moet gaan slapen.......ben benieuwd.... Al met al; hier dus hetzelfde....zucht
heeft hij nergens last? Oortjes, tandjes of iets dergelijks? Heb verder ook weinig tips, wij hebben pas ook zo'n periode gehad, we hanteren wel strikt de 10-minuten-regel..
Hier was het vandaag ook raak, overdag 2 keer een half uur geslapen en vanavond 1.5 uur gejengeld voor ze eindelijk uitgeput in slaap viel. Gisteren om 1 uur ging ze ineens heel hard huilen in haar slaap en viel ze pas in slaap na de borst, vandaag wilde ze de borst de hele dag niet. Geen idee wat er is maar het zal ongetwijfeld maar een fase zijn. Ze is ook wat verkouden dus waarschijnlijk gewoon een beetje uit haar doen.....
Hij was gisteren toen ik de mobiel in de box had terug gehangen gelukkig in slaap gevallen! (op zijn zij en trof hem vanmorgen gewoon op zijn rug aan om 5.30 uur) Heeft ook de hele nacht doorgeslapen Maar... meneer is opeens snip en snip verkouden (enorme loopneus en hoesten hoesten hoesten...) Ikke helaas ook, voel me enorm belabberd en vooral veel slaaptekort (maar dat zullen er wel meerdere hebben he haha) Heeft zijn eerste tandje nu een 2a3mm door, daar heeft hij gelukkig geen last van gehad.... Denk dat de verkoudheid die hij nu duidelijk heeft een rol heeft gespeeld en dat het toch ook een fase is, aangezien hier meerdere van jullie dit hebben gehad.... @Sandraske: 10 minutenregel? 10 minuten huilen laten en anders oppakken? Kenji huilt of verteld een 5 a 10 minuten en viel dan altijd in een diepe slaap, nu hoor ik al direct aan zijn huil of hij gaat slapen of niet, dus laat hem dan ook niet langer huilen (krijsen)...
Mijn oudste had dit ook met 9 maanden. De 9 maanden sprong wat een drama! Ging vanzelf weer over maar duurde wel even