Jewelizz: ja dat vind Kyano ook erg leuk, zwaaien! Dat doet hij dan wel al een heel tijdje. Hij heeft ook in de gaten wat hij moet zeggen als hij een vieze luier heeft, namelijk BAH Laatst zei ik tegen hem zal mama eens kijken wat jij in je luier hebt. En toen zei hij gelijk BAH. Ik moest echt zo lachen! Mijn moeder had het al een hele tijd met hem geoefend en nu snapt hij dus ook echt wanneer hij het moet zeggen. En als we nu aan hem vragen hoe groot is Kyano dan tilt hij zijn armpjes in de lucht tot boven zijn hoofdje Angela idd komt allemaal vanzelf
rollen van rug naar buik met 4,5 maand. zitten met 6 maand tijgeren met 7 maand en 1 week later kruipen. staan 7 maanden en 2 weken (bij oma in het campingbedje) Lopen langs alles 9 maand en loslopen 14 maand en 2 weken
Evy rolde met 4 maanden om van rug naar buik. We wachten nu tot ze terug kan rollen. Ze rolt nl in bed op d'r buik , maar kan dan niet meer terug. Vinden mama en papa een beetje eng.
de oudste 3 maanden rollen 6 maanden tijgeren 8 maanden kruipen en ook meteen staan 14 maanden los lopen de jongste 3maanden rollen 5/6 maanden tijgeren 6/7maanden staan en kruipen
Ja, die klopt, ze is volgende week 4 maanden.... Tja, ik denk dat je ook gelijk hebt hoor, maar als ik bij veel mensen lees: "bij 4 maanden rolde hij/zij op buik/ rug" vraag ik me af of het niet erg is dat onze meid alleen maar lekker 'ligt" en totaal nog geen aanstalten tot rollen maakt. maar in ieder geval bedankt voor de geruststelling, hihi
Mijn zoon begon te rollen toen hij 4 maand was, zelf zitten met 7 maand, Kruipen ook met 7 maand. Zelf gaan staan met 8,5 maand met 9 maanden begon hij om de tafel heen te lopen en loslopen was hij precies 13 maand.
Dat gekruip op de rug zegt niet zoveel. Dat deed Tobe ook met die leeftijd, maar pas sinds kort kruipt/schuift ie achteruit en een klein beetje vooruit. Verder heb ik niet zoveel zin om mee te doen met het wedstrijdje welk kind als eerste wat kon
haha wedstrijdje Ts is gewoon benieuwd Soraya rolde met 3 maanden van buik naar rug 5,5 maand van rug naar buik. Verder kan ze wel op haar buik een beetje achteruit schuiven, maar er gebeurt niets bijzonders hoor
Jonathan rolt echt heen en weer sinds hij 5,5 mnd was, nu sinds een maand gaat hij op handen en knietjes zitten, en op handen en voeten (bruggetje maken) maar er zat verder nog geen beweging in. Nu sinds anderhalve week tijgert hij. Kruipen probeert hij wel, alleen hij vergeet zn armen steeds dus dan valt hij op z'n snuffert.
volgens mij dat je kindje zich vooruit voortbeweegd over de grond, maar dan dus plat op de buik of op de elleboogjes, niet op de knietjes dus.. en over de wedstrijd: Ik vond het zelf ook wel fijn om te vergelijken en tja, dan heb je altijd mensen die kinderen hebben die erg snel zijn. Dat hoort erbij. Mijn dochter was niet zo snel, maar ik denk dat het altijd belangrijk is om ook dan te reageren om te laten zien, dat er heel wat verschillen zijn, maar dat het allemaal goed komt.
Hier rolt hij ook nog niet om hoor. Wel ligt hij een beetje op zijn zij als hij op zijn rug ligt en hoofdje draait ook naar de kant op waar het geluid vandaag komt. maar omdraaien? Ho maar! Hij vind het wel goed zo haha. En inderdaad sommige kinderen zijn eenmaal sneller en sommige wat later. Wat maakt het uit. Ik vind dit geen wedstrijdje hoor. En ik vind het super als een kind dit heel vroeg kan! Top toch!
@ TS: dat doet mijn zoontje ook, ik vind hem 's ochtends altijd aan de bovenkant van zijn bedje! Ook in de box wurmpt ie zich zo alle kanten op. En hij wil idd ook graag staan als ie tegen mij aan hangt. Ik zag hem van de week ineens op zijn zij draaien! Vond ik heel bijzonder haha, maar zal misschien wel heel normaal zijn met 2 mnd (+ 12 dagen overtijd). Geen idee natuurlijk want 't is mijn eerste. Ben ook erg benieuwd hoe zijn ontwikkeling verder zal lopen!
Dean vindt ik ook aldoor boven in zijn ledikant hahaha en is ook 2 weken te laat lijkt daardoor sneller te gaan. Was gisteren bij de cb en ik gaf ook aan dat Dean al graag wilt staan vooral als hij over mijn schouder 'hangt' dit werd gelijk afgeraden omdat dit slecht zou zijn voor zijn heupjes en beentjes! Maar ja heb nu zoiets als hij er aan toe is en gewoon zijn grenzen probeert te verleggen zonder dat ik dat forceer zie ik er geen kwaad in toch!!
Moet wel zeggen dat heel veel kindjes wel snel zijn met rollen, kruipen en lopen zeg!! Dit is mijn eerste en moet zeggen ben er echt verbaasd over als ik dat van jullie allemaal lees voor je het weet rijd hij rond op zijn driewieler haha
hihi, die heeft Fae voor haar 1e verjaardag gehad, eentje met ombouw als het ware en met duwstok (wat er ook allemaal af kan). Dus ja, die rijd vanaf haar 1e verjaardag al rond op een driewieler en ze vind het superleuk hihi. Leuker dan de buggy... Oftewel: Mama duwt geen buggy meer in het winkelcentrum rond, maar een driewieler