aspartaam in ab kuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier heeft plurk een ab kuurtje, sinds zaterdag. staat er op de fles dat het gezoet is met aspartaam? dat is toch heel slecht voor kleine kindjes:( nou heeft ze dat drankje maar een week maar als het slecht is voor kindjes waarom stoppen ze het dan in een drankje speciaal voor kleine kindjes? iemand die dit misschien kan verklaren?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is wat overtrokken om te zeggen dat aspartaam heel slecht voor kindjes is. Het gaat hier om bepaalde hoeveelheden chemische zoetstoffen (en dat is onder andere aspartaam) die niet goed zijn voor kinderen EN volwassenen. Ze werken ondermeer laxerend. Een kleine hoeveelheid is helemaal niet schadelijk en in een AB kuur zit hooguit een klein beetje en gebruik je het voor een bepaalde korte tijd. Geen nood dus.

Waarschijnlijk is het gebruikt omdat het in combinatie met de overige ingredienten van de kuur beter werkt dan een andere (natuurlijke) zoetstof.

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    (eh... ab is wel gezond??
    Natuurlijk is ab soms nodig, maar een laatste redmiddel want het maakt veel meer bacterieen dood dan nodig is om de ziekte te bestrijden. Je halve darmflora is de pijp uit na een kuur...)

Een klein beetje aspartaam lijkt met niet heel erg hoor, voor een paar daagjes. En het lijkt me erg sterk dat er in NL een medicijn verkrijgbaar is dat absoluut not done is voor kindjes.

Wel goed trouwens van je dat je netjes zelf ook nagaat (bijsluiter lezen) wat je je kindje geeft en het niet klakkeloos van een dokter aanneemt!!!

Beterschap trouwens!

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    mijn dochter heeft helaas al verschillende ab gehad (nu continu in lage dosering) en in al die typen ab zat sorbitol als zoetstof. Tsja, goed is anders, maar het zijn erg kleine hoeveelheden en ik maak me dan ook meer druk om de negatieve aspecten van de ab zelf dan van die zoetstof (omdat het hier dus niet om eenmalig 1 kuurtje gaat).

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik weet dat ab ook niet goed is idd. kom nl zelf uit de gezondheidszorg. maar over die aspartaam wist ik niet zoveel.

vond het ook niet echt jofel dat ze het kuurtje moest maar ja het zij zo.minipi vervelend dat je kleintje er al zoveel gehad heeft!

bedankt dames voor jullie antwoorden. snap nu wat beter hoe en waarom!

Deel Deze Pagina