Hoi, Ik weet even niet wat ik nou kan doen met onze dochtertje, ze is 6 maanden rolt de hele dag naar buik toe. Maar al heel snel, half uurtje of zo zit ze te miepen, ik laat het even kijk of ze terug rolt maar dit doet ze niet. Ik weet inmiddels ook niet zeker of dat de reden is van jengelen maar denk ik wel (hebben anderen dit ook?). Wat doe je dan, want als ik terug rol dan rolt ze direct terug, ze heeft geen idee dat ze dit waarschijnlijk niet wil. Ze blijft redelijk lang wakker zo'n 2 uur. Zitten in de wipper wil ze niet op schoot ook vaak niet, ik ga er vaak ook bij liggen maar dit maakt geen verschil. Wat zou ik kunnen doen? En herkent iemand dit, want het is best lastig. Ze heeft altijd al veel gehuild en gemopperd en wij dachten dat het over was omdat ze toch 2 weken vrij vrolijk was, maar toen begon het omrollen?
Herkenbaar! Hier rolde ze ook de dag door naar haar buik maar terug ho maar. Maakte zelfs geen aanstalten om naar rug te rollen. Hulde ook als het haar te lang duurde. Totdat ze sinds donderdag opeens op haar rug kan rollen. Probleem opgelost gelukkig heeft ze het hier in 2 weken geleerd maar kan ook veel langer duren. . Heb geduld
Pff en dan is ze bij jouw ook rustig? Ze weten dus wel dat ze zich moeten draaien als ze gaan mopperen. Vind het lastig om te geloven dat ze xo link kunnen maken. Ze heeft wel al paar x gerolt maar dat was meer per ongeluk ze doet dit niet zo bewust als rollen naar buiken. Terug heeft ze echt vier x gedaan waarvan twee x met drie maanden.
Wat de fysio bij mijn oudste dochter altijd deed is als je haar terug op de rug legt dat je dit draaiend doet. Dus haar draaien op de manier hoe ze het dadelijk zelf moet leren ipv oppakken en omdraaien. Helpt niets tegen het gehuil maar daardoor krijgen ze het terugdraaien misschien sneller onder de knie
Heel herkenbaar . Hier ook eentje dat constant terug naar haar buik draait. Soms zeurt ze al na 2 minuten soms duurt het wat langer. Maar langer dan 10min haalt ze niet. Ze kan terugdraaien, want dit doet ze geregeld. Maar ze rolt dan nadien terug op haar buik. Ik denk dat ze gewoon wat extra aandacht zoekt en dat ze ook aan het uitzoeken is, hoe het allemaal in zijn werk gaat . Merk dat ze ook probeert te kruipen, maar dit kan ze nog niet en denk dat dat het grootste deel frustreert als ze op haar buik ligt. Dat ze daar ligt te liggen en niet vooruit geraakt . Probeer haar altijd af te leiden als ze op haar buik ligt en ben dan extra met haar bezig. Meestal helpt het wel. En anders, tja... Als ze het echt beu is dan neem ik haar gewoon vast en spelen we zo samen, want zelf haar omdraaien heeft inderdaad geen zin, want dan draait ze zo weer om! Denk dat het gewoon weer een periode is en dat we hier door moeten .