Rollen van buik naar rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Mijn dochter I van 5 maanden rolde een paar dagen geleden voor het eerst zelf van buik naar rug :) zo blij en trots op mijn meisje! Maar ik vroeg me af: ze doet dit nu soms in de box als ik haar op haar buik leg, maar als ze dan terugrolt, doet ze dat op zo'n manier dat haar hoofd vaak best hard op kleed terechtkomt. Ze huilt dan niet maar lijkt mij best hard. Hoort dit zo? Moet ik een dikker boxkleed kopen? Wij hebben die van Koeka, vind m zelf best dik. Iemand tips? Bedankt, en fijne Vaderdag!!

2. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hier doet Mika dat ook lijkt hard maar hij heeft er geen last van hij rolt nog steeds.Zolang ze niet huilen lijkt het me geen probleem. ik heb een speelkleed op de grond lijkt me genoeg.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gebeurd hier ook. En mijn oudste deed het ook, heeft er ook niks aan over gehouden ;)
    Bij een dikker kleed is het ook moeilijker om te rollen. Dus dat helpt ook niet echt met de ontwikkeling. Ze doen het vanzelf wel subtieler..

5. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde. De laatste tijd heeft hij door dat als hij van buik naar rug rolt, hij zijn hoofd iets opgetild moet houden zodat hij niet gelijk op zijn achterhoofd valt. Dat gaat steeds beter. Maar het gebeurt nog regelmatig dat hij idd met een flinke klap op zijn achterhoofd valt. Ik vroeg me ook al af of dit kwaad kon...

6. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh nou ja, als ik het zo lees, dan doet ze in ieder geval niets verkeerd! Het zag er gisteren al iets minder heftig uit dan de dagen ervoor :) vandaag trouwens legde ik haar een paar keer op haar buik, maar echt interesse nul komma nul om zelf terug te rollen :)

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat is "de" manier van van buik naar rug rollen, ze "gooien" het hoofdje opzij, en omdat dat het zwaarste is volgt de rest vanzelf ;)

Omdat de zwaartekracht mee helpt kunnen veel kindjes dit eerder dan van rug naar buik, wat meer "techniek" of truukjes vereist.

Als je het bonken niet fijn vindt, kan ik me voorstellen, kun je ook tijdelijk een extra opgevouwen dekentje naast haar leggen ofzo.

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Onze dochter deed dat ook... Hebben ook koeka boxkleed vind m wel aardig dik :)

Deel Deze Pagina