De hele dag jengelen: tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Olifantje, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik weet niet wat het is.. maar mijn zoontje is de laatste weken heel vaak aan het jengelen overdag. Niets is goed voor hem. ;)
    Als ik hem op schoot heb, is hij het na een paar minuten alweer zat en wil hij wat anders doen.
    Zodra ik hem in de box leg gaat hij heel druk op dingen bijten en sabbelen en word hij steeds kwaad..
    Zouden dit tandjes zijn? Het is eigenlijk al zeker anderhalve maand aan de gang dat hij zo doet.

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dat zou kunnen hoor! Lucas heeft ook ongeveer 4 weken lang van die 'vage' klachten gehad. Zure luiers af en toe, veel kwijlen, snel 'geirriteerd' reageren door meteen te huilen als het niet ging zoals hij wilde, niet meer doorslapen en noem zo maar op.

Op vaderdag is hier het eerste tandje eindelijk doorgekomen. Nou en ik weet nu niet wat ik meemaak. Hij gooit nu zijn hele schema in de war maar hij slaapt overdag, niet meer normaal! Gisteren en eergisteren middag gewoon 3 uur! Dat heeft hij sinds zijn geboorte niet meer gedaan!
    En hij is weer super vrolijk!

Ik heb een hele tijd niks gezien in zijn mondje, tot ik op een gegeven moment echt een wit puntje zag. Ook zijn tandvlees werd toen veel dikker. En hij wilde overal op bijten (liefst mijn vinders!)

Suc6 in ieder geval!

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Dank je voor je reactie! :) Goh, hoe herkenbaar!

Ik dacht eerst dat het door slaapgebrek kwam, maar vanochtend sliep hij opeens 2 en half uur na elkaar en toen hij wakker was, was hij alweer snel geïrriteerd door alles. :)

Ik ben benieuwd of het hier ook door doorkomende tandjes komt.. Ik zie eigenlijk nog niks, maar kan nog altijd komen natuurlijk. :D

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    lastig dat ze het niet kunnen vertellen he!
    Hier is dan nu het eerste tandje door maar we hebben vannacht hier wel een rare nacht achter de rug.
    Lucas krijgt om 19u zijn laatste fles en gaat dan naar bed.

Om half 11 werd hij ineens wakker en was echt ontroostbaar, huilen huilen, hij had duidelijk een pijn-huil. Dus getroost en een flesje gegeven. Daarna is hij weer in slaap gevallen.
    Maar om half 4 vannacht precies hetzelfde weer....

Dus ik vraag me nu af of er een tweede tand onderweg is!?

Share This Page