zelf groente/fruit-hap maken of uit potje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by danili, Jul 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    He meiden,
    Even polsen bij jullie, wat doen jullie met het fruit of groentehapje?
    Zelf vers maken, of toch kiezen voor makkelijk en uit een potje?

En nog een vraagje?
    Als je zelf groente hapjes maakt, hoe doen jullie dat dan met stukjes vlees of vis die je er doorheen doet?
    Moet je die koken? Of hoe maak je dat dan klaar?
    Aangezien er vaanf 7 maanden ook vlees en vis bij mag (mager vlees)
    ik heb geen flauw idee hoe je dat dan moet klaarmaken?!

Ik maak wel zelf alles vers. Heeeeel af en toe gebruik ik een potje, als hij te logeren gaat, of als we even geen voorraadje in de vriezer hebben.

2. brennied

brennied Fanatiek lid

Feb 10, 2006
    1,925
    0
    36
    Brabant
    Ik maak ook veel zelf voor Milou. Kip kook ik en dan in de staafmixer en gehakt/vlees ofzo dat bak ik gewoon en prak ik wat. Ik ben met vlees pas een weekje bezig dus ben ook nog niet zo ervaren :) . Vis krijgt milou nog niet ivm allergieen.
    Ik wacht ook even verder op de reacties.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik maak ook vers, en vries het in, of pak een potje om en om.
    Vlees doe ik er soms door heen, gehakt heb ik een keer door de blender gedaan maar vond het toen vreselijk stinken.
    Heb ook eens kipfilet gedaan, dit ging beter.
    Word ook mooi fijn.
    Ik doe het nu met de mixer, krijg je meer stukjes, blender word echt fijn.
    Fruithapje doe ik nog wel met de blender.Banaan sinaasappel vind hij het lekkerste.Ook eet al soms al met de pot mee, zoals vanavond andijvie stampot met een paar fijn gemaakte spekjes erdoor.

4. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    en hoe maak jij dat vlees dan klaar mensi? bak jij dat dan, of kook je het?
    En hoe moet je in godsnaam vlees koken?
    Ik heb niet zo'n apart kookgeval voor gekookte kip bijv...... tips?

En vlees bakken, doe je er dan wel boter bij? anders wordt het toch te vet?

5. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Aerin eet alleen nog fruit en groente. Ik maak het zelf. Eerst koken en daarna door een roerzeef. In kleine porties vries ik het in. En dan aubain-marie ontdooien en verwarmen en klaar is kees.
    Simpel, lekker en puur natuur!

6. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    kip kun je bv. gewoon koken in water. Als ik soep maak gaat het ook zo de bouillon in....dus als je het wilt koken, geen probleem.
    Ik ben ook nog aan het ontdekken, maar aangezien Nick alleen nog maar een ienieminie beetje fruit en paar lepeltjes groente eet kan ik nog geen ervaringen delen.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vers... vind potjes eten geen echt eten. Zit amper smaak aan en het is vaak niet eens herkenbaar. Verder zitten er ook dingen in die ik mn kind niet mee wil geven.

8. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    Ferron is bijna hetzelfde leeftijd als Moira zie ik ;)

Moira eet hier gewoon met de pot mee. Ze krijgt wat wij eten, vaak is het aardapples, groente en vlees. Ik geef haar stukjes van alles wat op mijn bord ligt. Vlees mag ze van mij een beetje, maar niet zo veel als zij wilt :)
    Moira kan best goed eten, zelfs rijst eet ze met gemak op.

Kijk hier maar voor ideeen :)
    http://www.keukenkikker.nl/modules.php? ... rch&search[2]=50

Success!

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik maak alles zelf, vanaf dat Eliza fruit mocht.
    Sinds ze 6 maanden is ben ik ook druk aan het kokkerellen..
    Ik doe alles in de blender.. Ook het vlees, heb ik haar ook al meteen vanaf het begin gegeven.
    Gewoon bakken alleen geen kruiden of zout gebruiken
    De jus doe ik een beetje door de aardappelen heen, met wat kookvocht.. Ze vind het heerlijk, potjes wil ze niks van weten, ook maar beter, ze moet toch leren om van mijn kookkunsten te eten.. hihi..

10. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Als ik het thuis geef krijgt hij zelfgemaakt, alleen groente en rijst of aardappelen. Ik ga gewoon een paar uur in de keuken staan en kook een zak aardappelen en een pan rijst. Ook haal is verschillende soorten groente en zo maak ik voor een maand groentehapjes. Met fruit doe ik hetzelfde. Ik haal op de markt flink wat fruit doe dat door de blender en daarna in ijsblokjesbakjes. Hij krijgt dan elke dag een paar blokjes.
    Als ik ergens heen ga neem ik een potje mee. Vind dat veel makkelijker en het is even gezond.

11. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Djaydee krijgt ook alleen maar vers eten, wat ik elke dag doe, want ik moet voor onszelf toch ook koken en dan kan dat van haar ook vers gemaakt worden, wel apart ivm zout wat ze niet mag hebben, haar vlees bak ik in boter want ze hebben hun vetten nodig en de jus doe ik erbij, en ik doe alles in één keer pureren, grote stukken is ze nog niet aan toe. Fruit id elke dag vers en soms maak ik voor twee dagen tegelijk, maar voor meer dagen niet, het is allemaal zo gedaan.

Groetjes Monique76

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kook altijd zelf voor Yildiz al vanaf dat ze 4 maandjes is maak ik haar eigen fruithap en groentehap.
    Vaak gaf ik gekookte kip of vis (vissticks bakken en dan het korstje eraf)
    Als we weg gaan krijgt ze wel een potje of als ik echt geen zin heb om te koken maar het komt niet veel voor.

13. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

Jul 6, 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Jeetje, ik had niet verwacht dat er zo veel zelf gemaakt zou worden! Goed zeg!
    Ik kook altijd al zoutloos, en meestal maakte ik dan voor de volgende dag een prakkie voor onze kleine man. Maar hij heeft ook vaak genoeg potjes leeggegeten hoor. En het liefst de potjes die t meest stinken hihi, vispotje was erg geliefd :)

Nu bij nr 2 ben ik wel van plan wat vaker fruithapjes zelf te maken. In de hoop dat deze wel zelf fruit wil eten als hij/zij groter is. Nu ben ik de enige fruiteter in huis .

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Hoel lang kan je vers fruit en groente bewaren in de vriezer?

Het lijkt me namelijk wel handig om in 1 keer een vooorraad te maken.

Gr

15. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Oei, ik heb dat ooit wel ergens gelezen hoe lang je het in de vriezer kunt bewaren, dacht zelf 2 of 3 maanden in de vriezer.
    Ik maak ook altijd een lading klaar en doe het in de vriezer, heb alleen niet zo heel veel bakjes en veel ruimte in de vriezer om voor bijv 2 weken te doen!

Die site van jou: Salomina, is echt super. Heleboel ideetjes en goeie receptjes voor onze beebs!
    Thanx!

16. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik wil het straks a la Rapley gaan proberen en ga sowieso voor vers.
    Potjes hooguit voor 'noodgevallen'.
    Dat is tenminste het plan.

17. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    rapley is toch dat je hele stukken fruit of groente aanbiedt? En dat je kindje er dan aan gaat sabbelen en op den duur afhapt etc?

18. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik ben begonnen met potjes voor Mika om wat aan andere smaken te wennen. Nu hij gewend is aan de 4 maanden potjes ben ik zelf gaan koken (ik ben begonnen met fruit en groente toen Mika 6 maanden was en Mika is nu bijna 7 maanden).
    En ik moet zeggen: sinds ik vers maak, smult hij ervan! Hij eet het allemaal op!
    Suggesties/tips van toppertjes: avocado met banaan, witlof met aardappel en appel, sperzieboontjes met aardappel! Deze week ga ik andijvie en courgette met tomaat proberen. Ik vind het heerlijk om te koken voor Mika als ik zie dat hij er zo smaakvol van eet.

Potjes gebruiken we als we weg zijn en niet vers kunnen geven.

Gr. Suusje

19. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja klopt. Je kunt op www.borstvoeding.com meer informatie daarover vinden.

Wij gaan er over een paar weken ook mee beginnen!

20. Niet meer actief

je kan het vlees/vis beter in water koken

en ik maakte ook alles vers, dat ga ik nu bj deze ook zeker doen

Share This Page