wanneer zelfstandig gaan zitten..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn meisje kan al lang zitten maar alleen als ik haar neerzet.
    Ze valt dan weleens om maar dan is het krijsen geblazen want madam komt zelf maar half weer omhoog.

Wanneer konden die van jullie zelfstandig weer gaan zitten..?

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
  3. Niet meer actief

Nee die is niet hetzelfde... :(
    Daar is de vraag wanneer ze kunnen zitten zonder steun..
    Mijn vraag is wanneer ze zelfstandig gaan zitten vanuit liggen naar zitten dus.. :D

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hier met acht maanden.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Met 9,5 maand

6. hier 7.5 maand

7. sim

sim Niet meer actief

elijah is bijna 9 maand en kan ook nog niet helemaal zelfstandig zitten, hij wiebelt nog teveel heen en weer.. :)

8. Niet meer actief

Gingen jullie babsjes dan ook eerst leunen op 1 arm om te proberen om omhoog te komen?

9. sim

sim Niet meer actief

och dat doet die van mij ook nog niet eens :)

10. iris leunde toen op 1 armpje om omhoog te komen

11. Niet meer actief

Oké er is nog hoop dat het goed komt dus :)

12. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Met 9,5 maand. Ze ging dan van tijgerhouding naar haar knieen en dan zitten. Ze begon ook tegelijkertijd met kruipen.
    Niet als verwijt bedoelt, maar als je haar steeds neerzet is de drang om het te oefenen/leren misschien ook minder. Ik heb haar daarom maar heel weinig neergezet. Misschien dat ze als je haar een tijdje niet meer neerzet wel sneller zelf leert zitten. Ik weet het niet hoor. Ach en ieder kind doet alles op eigen tempo, dus het komt heus wel goed. Ze gaat ook wel een keertje zitten hoor. En best kans dat het dan ineens heel snel gaat.
    Inge rolde met 6 maanden de kamer door. Met 7 of 8 maanden begon ze te tijgeren en toen bleef ze een tijd stil staan in ontwikkeling. Maar met 9,5 maand ging ze ineens zelf zitten en kruipen en probeerde ze zich op te trekken tot staan. En nu trekt ze zich op tot staan, maakt laatjes open en gaat ineens heel rap. Ik merk dat het hier echt met sprongen gaat.

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    9,5e maand was hij toen hij het deed.
    Ging hij van lig naar zit, eerst de benen naar de zijkant leggen (vraag niet precies hoe, kan het niet echt omschrijven) en dan handjes op de grond en voila meneer zit.

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    8 maand.

wil je bevestiging dat je meisje niet te traag is? dan is het cb toch de beste plek?
    Als ik de meeste reacties hier bekijk, allemaal onder de 10 maand, zou ik, in jouw geval, vooral onzeker worden. Al dat vergelijk, heeft helemaal geen zin en zegt ook zo niks.

15. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Dus, het foum kan geschrapt worden? Voor vragen ga je maar naar het CB? :rolleyes:

@Sas, mijn dochter is negen maanden, kan nog niet goed blijven zitten, lijkt daar ook totaal geen behoefte aan te hebben. Komt vanzelf!

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    als je je afvraagt of je kind te traag is in zijn ontwikkeling is het forum niet de meest slimme plek. Zoals je ziet krijgt ze meer reacties van mensen wier kind 'snel' is (deze ouders mogen het vaak ook zelf graag vertellen) waardoor ze de indruk krijgt dat het kind inderdaad langzaam is. De tip is dan, dat ze bij heet CB in ieder geval objectieve informatie hierover krijgt.

Gebaseerd op de geplaatste antwoorden heeft ze namelijk een langzaam kind, maar dat zal het CB waarschijnlijk niet beamen, omdat die meer gegevens hebben dan van 4 reagerende moeders.

17. lidia

lidia Fanatiek lid

damian gaat nu zelfstandig omhoog in zithouding(nog wel wiebelig) en hijn is 71/2 maand,, maar naar mijn idee gaat hij té snel hoor,, ik kan het niet bijhouden :(,,

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Becaatje, het CB gaat uit van gemiddelden, en zijn vinden dat kindjes die langzamer zijn achterlopen en die sneller zijn voorlopen. Maar liefst hebben ze alle kindjes op het gemiddelde. Nou het is niet voor niets een gemiddelde toch? Dus als het wat later is, dan is het zo...wil niet meteen zeggen dat het kindje achterloopt omdat het CB dat zegt.

@Sas, Sam doet het ook nog niet. Volgens mij is ze het nu wel aan het bedenken hoe ze het moet doen, is constant buikspier oefeningen aan het doen. (en zo gaat het haar voorlopig denk ik dus niet lukken hihihi)
    Geef het gewoon lekker de tijd, het komt echt wel!

19. Niet meer actief

Becaatje: Gebaseerd op de geplaatste antwoorden heeft ze namelijk een langzaam kind, maar dat zal het CB waarschijnlijk niet beamen, omdat die meer gegevens hebben dan van 4 reagerende moeders.[/quote]

Nou ik heb geen langzaam kind en maak me ook geen grote zorgen hoor wou gewoon graag weten wanneer die van jullie gingen zitten.

Mijn KIND zegt namelijk al heel veel woordjes en dat doen sommige andere kinderen van die leeftijd weer niet ik zeg dan toch ook niet dat die kinderen langzaam zijn..!

En alleen omdat ze nog niet zelfstandig gaat zitten vind ik het belachelijk dat jij oordeeld dat ik een langzaam kind heb :(

20. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Sas, ik denk dat Beccaatje bedoelde dat het juist onzin is, maar dat je dat door de bovenstaande reacties zou kunnen denken en ze je hier juist voor wilde behoeden. En wat knap dat ze al zoveel kan zeggen.
    En wanneer kinderen zelfstandig gaan zitten verschilt volgens mij heel erg. Volgens mij staat er in de boekjes gemiddeld ergens tussen de 6 en de 9 maanden. Maar ik ken ook een kindje dat een maand of 12 was volgens mij. Ach ja, ieder kind doet het op het eigen tempo. En als ze snel is met praten kan het zijn dat ze motorisch even wat rustiger aan doet. Mijn ervaring is dat kinderen vaak met 1 vlak tegelijk bezig zijn en als ze met hun taal druk bezig zijn vaak motorisch even wat rustiger aan doen en andersom. maar ook dat is alleen maar mijn ervaring en zeker geen gegeven.
    En waarschijnlijk verrast ze je vanzelf op een dag door te gaan zitten. Maar ik snap het wel, dit was ook een ontwikkeling waar ik op zat te wachten, dan kon ze eindelijk mee op de fiets etc. Ze hoeft van mij helemaal niet snel te zijn, maar ik vond het wel heel fijn toen ze eindelijk (voor mijn gevoel, omdat ik het zo graag wilde : :oops: ) ging zitten.

Deel Deze Pagina