Welk bedrag geven jullie uit aan verjaardagscadeau?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hoi,

Ik ben wel benieuwd wat jullie uitgeven aan het verjaardagscadeau voor jullie kinderen? En dan specifiek voor de kinderen die tussen de 3 en 6 jaar oud zijn?

Geven jullie 1 groot cadeau of meerdere kleinere cadeautjes? En wat hebben jullie gegeven of gaan jullie geven? En weten de kinderen al vooraf wat ze krijgen?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dit jaar €200, hij kreeg een 16 inch kleuterfiets van lief! We geven eigenlijk elk jaar 1 groot cadeau ipv meerdere kleine cadeautjes

Maar het bedrag is denk ik geheel afhankelijk van wat je te besteden hebt. Verder nog een dagje efteling geweest 1 dag voor zijn verjaardag

Hij wist vooraf al wat hij ging krijgen, maar alleen verteld van " je krijgt een fiets en we gaan naar de Efteling" verder niet laten zien en gewoon ingepakt. Dit gedaan omdat hij slecht tegen veranderingen kan.

De pret was er niet minder om, want ik heb zelden een kindje zo verrast en enthousiast blij gezien om zijn cadeau :D

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Word over paar weken 2 maar hebben 't hello kitty Speelhuis gekocht. Best duur en eigenlijk te gek, maar ze vind 't geweldig! Heeft er al zo veel nee gespeeld. Ik Kijk niet na wat het kost als ze het maar leuk vind. :)

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn man en ik houden een budget aan van ongeveer 100 euro. Dat is alleen voor het cadeau. Eerlijk gezegd hebben we het budget nooit gehaald. We kijken ieder jaar wat we willen geven. Onze dochter weet van tevoren niet wat ze krijgt. Dat vinden we niet leuk.

Tot nu toe (ze is nu 3,5 jaar) heeft ze ieder jaar één groot cadeau en een boek gekregen.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Tussen de 25 en 50 euro. Ik vind grote cadeau's helemaal niet nodig. Uk speelt overal mee dus heb niet het idee dat grote cadeau's blijer maken of zo. Nu zijn we zelf ook nooit verwend met hele grote dingen dus misschien is het iets wat we van thuis uit mee hebben gekregen.

Maar goed ieder zijn ding.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen budget.. we kopen wat we mooi, leuk vinden maar beperken het aantal pakjes (2 of 3).

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in principe 50-60 euro voor een groot cadeau en iets kleins er nog bij. Komend jaar krijgt ze een fiets en misschien iets van loco ofzo dus dan wordt het bedrag ruim het dubbele.

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    mijn dochter is nog niet van die leeftijd, maar ik denk dat we niet meer dan 50euro gaan besteden of het moet een functioneel kado zijn. zoals een fiets die ze toch nodig heeft. of een nieuwe slaapkamer. volgens mij deden mijn ouders altijd om en om als ik het me goed herinner.
    ene jaar een leuk kado ander jaar een functioneel kado

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Geen vast budget of aantal cadeaus. Ligt eraan wat ze 'nodig' heeft, wat we voor haar willen kopen etc. Ze is in febr jarig, dus net na de feestdagen, heeft ze vaak ook al van alles gehad.
    We stemmen ook met de opa's en oma's af.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben geen budget maar kijken gewoon naar wat zij leuk vind of wat wij denken dat zij leuk vind.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Rond de 50 euro.
    Dit jaar duplo en een puzzel, helemaal blij!

Ik denk dat we gewoon pee jaar kijken wat ze echt leuk vind, maar meetdan 70 euro zal t echt niet worden!

12. tulip

tulip Niet meer actief

rond de 50 euro. Soms meerdere pakjes, soms 1 groot ding. Dit jaar dus 1 groot ding: de smoby quinny. Kan ze straks samen met mama met de kinderwagen lopen. En nee, ze weet niet van te voren wat ze krijgt. Heeft het al wel 100 keer gevraagd van de week: "mama, hebben jullie al een kado, wat is het, waar heb je het verstopt"??;)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het varieert... Hier al gauw toch een hoop geld kwijt omdat dochterlief maar 1 wens had: vissen.
    En zelfs met een best goedkoop aquarium en goedkope vissen loopt het bedrag toch snel op.
    Bodem, plantjes, huisje erbij etc
    (Extra stekkerdoos...)
    1 week voor d'r verjaardag hebben we d'r de guppen laten uitzoeken in de dierenwinkel in het kader van vroeg verjaarskadootje.
    Toen ze sliep hebben we het aquarium (wat ze niet had gezien dus) inclusief vissen op d'r kamer gezet.
    Op d'r verjaardag zelf nog een prinsessenjurkje voor d'r prinsessenfeest.

Jaar ervoor.. Had ze enkel nuttige kadoos...
    Rugzak, broodtrommel etc :)
    Maarja wel superblij mee natuurlijk.
    En een leuk boek dus.
    Denk dat we toen 20-30€ kwijt waren? Tas was 10€ denk ik.. Broodtrommel uit de eurowinkel (Disney prinsessen trommel.. Tja.. Dan weet je het wel)

Jaar daarvoor spulletjes voor d'r keuken en een boek... Toen hebben we de 30€ zeker niet gehaald.
    En jaar daarvoor een nieuw bed en nieuwe kastjes voor d'r kamer.
    Dus wel duur.. :)

Het hangt er dus elk jaar weer vanaf hoeveel we uitgeven.
    Scheelt dat alle opa's en oma's zoveel kadoos geven dat ze sowieso niks te kort komt.. Al zouden we niks geven.
    Maar ik voel me ook zeker niet verplicht om wat duurs te kopen.
    Als ik zeker weet dat ze met iets goedkopers heel blij is.. Dan krijgt ze dat. En ik ga geen berg kadootjes geven om maar aan een groot bedrag te komen :)

Beste kado dit jaar.. Een wereldbol van de Hema :)
    Nouja en de vissen dus :D
    Daar geniet ze echt van.
    Liefst staat ze op voederdagen om half 5 al naast m'n bed.
    En we hebben inmiddels ingesteld dat ze niet meer nadat het licht uit ging 's avonds het weer aan mag doen.
    En 's ochtends mag het pas aan als wij het zeggen :)

14. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier heeft ze het prinsessenkasteel van playmobil gekregen á €110,-
    Cadeau is belangrijker dan prijs, toen ze 1 werd wilde ik haar een stoffen pop geven. Toevallig liep ik tegen een hele mooie aan van nog geen €15,- dan koop ik die en ga ik er ook niet nog iets bij kopen omdat ik aan een bepaald bedrag moet komen. Maar was de pop bijvoorbeeld €50,- geweest had ik het ook prima gevonden.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J. Toen ie 5 werd kreeg hij een mooie 2e hands fiets en van z'n broertje en zusje een v tech spelletje (2e hands). 60 euro in totaal.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar dit neemt niet weg dat ie bijv aankomende verjaardag ook iets (voor ons) duurs krijgt. Is net wat ik voor m vind.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    eerste verjaardag, 3 in 1 fiets 100,-
    2e verjaardag een speelhuis 360,-

18. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    met haar 1e verjaardag (wist ze niet )
    een roze houten poppenwagen

met haar 2e verjaardag (vroeg ze er naar)
    prinsessen scooter op accu

met haar 3e verjaardag (vroeg ze er naar)
    dora fiets

in feb word ze 4
    en wilt ze graag een grote volwassen poppenwagen
    dus die krijgt ze ook
    en in de poppenwagen wil ik nog 4 kadootjes erin doen
    wat weet ik nog niet en dat weet ze niet dat ze dat nog krijgt

onze 2e dochtertje heeft met haar 1e verjaardag
    een activiteietentafel gekregen

wij kijken niet wat duur is
    vind het belangrijker dat hun het leuk vinden

19. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    hier krijgt ze zaterdag een keukentje van hout 110 euro incl verzenden(10,-)
    Paar kleine dingen nog gekocht
    brood/pizza speelsetje met een mes 8 euro
    Neptaart incl bordjes 13euro
    k3 klok 10 euro
    kleding setje

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rijswijkse: bij bar Smit hebben ze voor 10€ (en regelmatig in de aanbieding voor 5) een emmer keukenspulletjes.
    Etenswaren, pannen, servies/bestek.
    Wel van plastic..

Deel Deze Pagina