rolluik of gordijnen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door beebj, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben bij ons alleen verduisterende gordijnen. Werkt hier prima en onze kamer zit op het zuiden.
    Als ik dan in de middag de gordijnen dicht doe wordt het er niet zo heel warm binnen.

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    even over je koop dilemma: ik heb geen baan, mijn vriend is de enige die werkt. de hypotheek is dus berekend op 1 salaris (wel een ruim salaris hoor!) we hebben een mooi koophuis en een hypotheek van €170.000.

over de warme heb ik geen idee. ik vind het heerlijk namelijk

3. beebj

beebj Niet meer actief

Heerlijk om in 25 graden of meer te slapen? Meen je dat echt? :$

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het enige dat ik kan zeggen is dat onze dochter het vanaf 25gr toch echt te heet had. Als pasgeboren baby en nu nog. Dus als het zo warm wordt daar.. en je krijgt het niet koeler met een goedkope oplossing dan zou ik zeker voor rolluiken kiezen. Maar je zou natuurlijk eerst verduisterend rolgordijn op kunnen hangen en kijken hoe dat uitpakt.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Ja, maar als ik eerst nieuwe gordijnen ga kopen & blijkt dat we toch beter een rolluik kunnen doen; dan ben ik dubbele kosten kwijt. Snap je..

6. beebj

beebj Niet meer actief

7. beebj

beebj Niet meer actief

Niemand meer? :(

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    In ons vorige huis hadden we op de kamer van onze dochter ook verduisterende gordijnen, de hele middag en avond stond de zon er op te branden. Na een jaar rolluiken genomen, echt een verbetering hoor, veel koeler. 's Ochtends liet ik de rolluiken open, zette ik de ramen wijd open, halverwege de ochtend, nog voor de zon kwam, deed ik ze naar beneden en dan bleef het prima op temperatuur.
    In ons nieuwe huis hebben ook op haar kamertje rolluiken, maar die zaten bij de dakkapel die we lieten plaatsen tegen een kleine meerprijs. In het kamertje van ons zoontje hebben we geen rolluiken, wel verduisterende rolgordijnen, maar daar komt echt nog behoorlijk wat warmte door en licht langs, hij slaapt nu veel slechter.
    Heb geen geld voor rolluiken momenteel, maar ik zou ze heel graag weer willen.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    We hebben hier maar 1 kamer zonder rolluiken..daar gaat het al snel naar de 30 graden met dit weer. Ondanks verduisterende gordijnen en het door laten tochten zodra het buiten een beetje koeler is buiten. Op de andere kamers is het rond de 20 graden.
    Ik vind rolluiken heel erg prettig...maarja hangt gewoon een beetje van je budget af lijkt me. Je hebt natuurlijk kans dat de volgende huurder het over wil nemen..maarja die kunnen ook denken dat het jou meer moeite kost om het te verwijderen en er lekker laag voor bieden.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ohja...in de winter hou je de boel ook veel makkelijker warm met rolluiken

11. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het enigszins financieel kan zou ik zeker een rolluik laten plaatsen!
    Het scheelt warmte in de zomer en kou in de winter en licht van buiten waardoor de baby ook makkelijker en langer slaapt.
    Ik spreek uit ervaring, we hebben rondom het hele huis rolluiken.

Ps: er zit veel verschil in prijzen, vraag verschillende offertes aan.

Succes met beslissen.

12. beebj

beebj Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een rolluik op de babykamer! Dankjewel iedereen voor alle tips en adviezen! Van mij mag dit topic gesloten worden.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben de babykamer op het zuiden en op de hoek dus vanaf sochtends vroeg tot savonds schijnt de zon erop. Wij hebben alleen een rolgordijn en overgordijnen. Onze eigenkamer heeft alleen overgordijnen en zomers is dat prima te doen. Als de zon savonds weg is dan de ramen en gordijnen open zodat er gelucht kan worden en dan is het prima te doen. Als je gordijnen dichthoudt hou je de warmte ook makkelijker buiten. Uiteraard rolgordijn aan buitenkant is beter. Wij kijken het gewoon even aan hoe het gaat. Is het wel te warm dan kan er altijd nog iets gemonteerd worden.

Overigens; Ik begrijp niet zo goed waarom je moet vertellen hoe hoog jullie huur is.

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ons zoo tje ging makkelijker inslapen door slapen en uitslapen door de rolluik dus was elke euro waard
    Heb ze gekocht bij creon rolluiken online 250euro dus niet duur
    Zou het iedereen aanraden

15. beebj

beebj Niet meer actief

Prijs ligt heel erg aan de grote van je raam.
    Voor onze ramen kost 1 rolluik €1100.....
    Woonkamer voorkant vorig jaar geplaatst.
    Babykamer voorkant dit jaar plaatsen.
    Badkamer zit ook aan de voorkant, maar geeft niet als die snik heet wordt.
    De rest zit aan de achterkant, maar alleen ochtendspits paar uurtjes zon op.
    Het is dus een fixe investering voor een huurhuis, maar gaan het toch doen.
    Gisteren was het 32,8 graden buiten, op de babykamer was het er 39!!

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is snikheet en daar kan een kind echt niet in slapen, voor ons ook de reden om rolluiken te plaatsen.
    ook de gehele dag vanaf 11.00 sochtends de zon erop. NIet te doen in die kamer.
    Nu met rolluiken komt de temperatuur niet hoger dan 24 a max 25 graden. terwijl het buiten boven de 30 graden was gister.
    Zeker een investering waard en omdat het buiten zo snikheet is voelt die 24 a 25 graden lekker koel aan. Zoonlief slaap prima en zelfs nog onder een heel dun zomer dekbedje, in alleen zn luier met onderbroek. hij heeft graag iets over hem heen.

Denk dat je er goed aan doet hoor, die rolluiken is in de winter ook fijn tegen de kou.
    en mochten jullie ruit gaan dan zou ik idd proberen om die luiken over te laten nemen door de volgende bewoners.

Deel Deze Pagina