patronen voor zelf maak baby dingen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lilo77, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil graag het e.a zelf gaan maken maar ben op zoek naar duidelijke patronen van bijvoorbeeld waskussenhoes, boxkleed, kruikenzakken etc. Wie weet waar ik dit kan vinden (heb al een beetje gestruind op internet maar nog niet echt een goede site gevonden)

2. lucymila

lucymila Niet meer actief

Ik weet niet hoe handig je bent, maar de items die jij noemt lijkten me juist het ideale voorbeeld om zonder patroon te maken.

Ik heb ook zelf een boxkleed gemaakt: wel goed de maat opmeten van de box, want dat kan verschillen. Je kunt het ingewikkelder/uitdagender maken door een soort patchwork te maken op de bovenkant.

Kruikenzak: lijkt me ook een kwestie van twee lapjes op elkaar, met een tunnel voor een koordje, en mooi afwerken of versieren. Bekijk eens hoe ze er in de winkel uitzien.

Op de site van de Hippe Uil, de site voor uw naaipatronen en babyartikelen heb ik een patroon besteld voor de stokke kinderstoel, dat vond ik iets te ingewikkeld om zelf uit te vogelen...

Op mijn fotoalbum staat trouwens ook een plaatje met maten voor een maxicosi voetenzak. (Werkwijze zelf uitvogelen ;) ik daag je uit, hihi)

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een boxkleed zou jenook kunnen maken van een oud boxkleed en daarom heen een nieuwe hoes zeg maar, saar heb je dan geen patroon voor nodig.
    of een deken die je op maat knipt en weer dicht naait.
    kun je zelf ingewikkelder maken door er bijvoorbeeld figuren op te naaienbof je kunt de bovenkant breien.

als je zoekt op aankleedkussen hoes zelf maken krijg je meer dan waskussen, ik heb daar laatst een makkelijk filmpje over gevonden.

pas wel op dat je geen losse draadjes laat zitten en dat je een goede stof gebruikt,katoen bijvoorbeeld.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

5. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon in de bieb een stapel Knippies geleend, patronen overgetrokken die ik wil gaan maken en die liggen nu allemaal te wachten tot ik tijd heb ;) Gratis héél veel leuke patronen en als je geen lid bent, neem je een keer een rol patroonpapier mee naar de bieb en trek je ze ter plekke over?
    Veel plezier!

Deel Deze Pagina