Dag Dames, Wij wonen in een vrij luidruchtige buurt en willen graag rolluiken plaatsen om het geluid te dempen. Wat is jullie ervaring hier mee? Scheelt het echt veel of zeg je van doe geen moeite. Ik ga sowieso nog naar diverse winkels voor informatie maar wil ook graag jullie mening, om niet alleen in die verkooppraatjes te trappen. Ik had al bij Rolluiken-Discount.nl | Goedkoopste rolluiken van NL vanaf 72,00 en vond het niet zo duur als verwacht. Ik zou dan voor de Heroal HR41 gaan. (indien mogelijk). Gr. Damali
Wij hebben een rolluik laten plaatsen. Scheelt wel voor geluid, maar niet zo erg dat je helemaal niets meer hoort. Bijkomend voordeel is voor ons dat de slaapkamer nu op elk willekeurig moment donker gemaakt kan worden en het in de zomer minder warm is. In de winter vind ik het minder koud. Het scheelt uiteindelijk in geluid, maar ik vraag me af of je met een goedkoop luik wel zoveel minder geluidsoverlast hebt. Het was bij ons uiteindelijk best wel een investering, mede ook omdat wij een elektrische nodig hadden en een zwaardere kwaliteit wilde, vanwege de duurzaamheid
Ik vind zelf niet dat het echt werkt tegen geluid. Er blijven ook veel kiertjes zitten he. Ik zou dus niet voor een rolluik gaan sls het je echt om het geluid gaat.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga sowieso nog naar een andere winkel voor informatie. Die verkoop ook deze het schijnt wel een merk te zijn. Er zijn veel kinderen die gillen en huilen etc.. Ik hoop ook echt dat het daarin wel een stuk dempt.