met de hand gaat veel sneller oplaag en omhoog. Met de elektrische moet ik erbij blijven staan om de knop vast te houden en het gaat een stuk langzamer hier.
Wij hadden beneden handbediening en boven elektrisch. Als je voor elektrisch kiest ga je ze waarschijnlijk sneller omlaag en omhoog doen
Wij hebben handbediend, en daar ben ik wel blij om. Die man waar wij het hebben gekocht is failliet. Als er wat is met de elektrische bediening kunnen we niet meer bij hem terecht voor garantie. En met handbediend kan er niet zo snel wat kapot gaan als bij elektrisch bediend.
Op de slaapkamers boven en de achterdeur handbediening. Voor het grote raam voor en achter beneden elektrisch.
Puur uit ervaring met zonneschermen, waag ik dat te betwijfelen. Die handbediening met banden wordt op een gegeven moment gewoon minder en haat steeds zwaarder tot het bijna niet meer lukt. Dat probleem hebben wij bij elektrisch nooit gehad.
Wij hebben op de bovenverdieping rolluiken en die zijn handmatig. Het We hebben daar ook geen grote ramen, dus al die lossen ramen hebben een rolluik. Die gaat zo licht met de hand, dan elektrisch weinig toe zou voegen.
Even een mening uit een andere ivalshoek; mijn vader heeft jarenlanbg bij vrijwillige brandweer gezeten. Hij heeft de meest verschrikkelijke resultaten gezien van huizen met electrische rolluiken. Wat gebeurd er bij brand? Je draden smelten en electriciteit valt weg. Je kunt normaal gesproken dus opzich een raam inslaan maar met rolluiken niet. Je bouwt als het ware een bunker waar je niet uit komt of nouwelijks uit komt. (ja de voordeur wellicht in je paniek moet je daar maar net aan denken OF je moet maar net de mazzel hebben dat je die kunt bereiken dwars door vlammen heen of iets dergelijks.) Anyway; denk er goed over na of je compleet electrisch wilt. Dat kan prima MITS je ook nog ramen hebt zonder luiken of een andere veilige vluchtroute kunt creeeren (gut die verhalen van mijn pa hebben toch best wat indruk op me achtergelaten geloof ik)
nee.... vind het lang duren, dus laat ze maar dicht....moet ze toch overdag weer dicht doen als de zon veel schijnt omdat het anders niet te harden is in de slaapkamer waar ze voor zitten
@noukjetygo: Even een andere vraag waar ik al een tijd mee zit: onze voornaamste vluchtroute bij brand (als we boven zouden zijn en de brand beneden) gaat over een plat dak van een uitbouw. Gewoon zo'n ding met kiezelsteentjes erop. Je kunt er gewoon op staan, doe ik ook wel eens met ramen lappen enzo. Maar ik vraag me wel af of zo'n constructie nog sterke genoeg is als daaronder brand zou zijn. We hebben rookmelders (geschakeld) dus zouden in principe op tijd gewaarschuwd worden. Zou jij eens willen vragen hoe dat zit? Het lijkt me gruwelijk om te ontsnappen door het raam en dan met zijn vieren door het dak te zakken...
Die krijg je handmatig wel omhoog hoor.maar kan me bij paniek voorstellen dat dat niet lukt!!! Dus zou voor ee deur ook voor handmatig gaan
Als wij er hier ooit laten plaatsen, zullen dat er toch wel handmatige zijn. Niet alleen brand, maar denk ook es aan een simpele stroompanne ...
Wij hebben ze alleen boven en zijn handmatig. Wij hebben puur gekeken naar de grootte van de ramen. Wij hebben boven niet zulke grote ramen dus elektrisch voegde weinig toe. Ik denk dat wij ze handmatig sneller omhoog en omlaag hebben dan elektrisch. Zelfs dochterlief van net 3 krijgt ze omlaag en omhoog.
De rolluiken zijn besteld! Het is handbediend geworden! Voor de mensen die handbediend hebben, hebben jullie de bediening op de muur zitten of op het kozijn?