NTI/LOI/Markus Verbeek of toch NCOI????

Discussie in 'De lounge' gestart door Maria1983, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik wil in de herfst gaan beginnen met de studie HBO SPD Bedrijfsadministratie. Dit zal rond oktober zijn. Ik heb nu wat op internet gezocht via de associatie en via www.hbospd.nl. Hieruit zijn 6 opleiders uitgekomen, waarvan er 4 geschikt voor mij zullen zijn. Er zit een aanzienlijk prijsverschil in de opleidingen, terwijl deze allemaal dezelfde vakken bieden. Ik ben me eigen nu aan het oriënteren welke geschikt voor mij zou kunnen zijn. Op zich spreken de klassikale opleidingen van het NTI of LOI ook wel aan. Ik wil graag klassikaal studeren, omdat het best een pittige opleiding is (3 - 6 jaar, afhankelijk van de snelheid van studeren) en het moet voor mij in Utrecht zijn (liever niet verder omdat ik dan te ver moet reizen).
    Nu is mijn vraag: zijn er hier mensen die ervaring hebben met het klassikaal studeren bij NTI, Markus Verbeek of LOI? Van het NCOI weet ik dat het een goed aangeschreven instituut is, maar verschrikkelijk duur, helemaal wat deze opleiding betreft. Markus Verbeek is overigens ook wat prijziger, maar als de kwaliteit van de opleiding beter is, maakt dat het prijsverschil al deels goed.
    Graag jullie reacties/mening, voor zover mogelijk

2. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb via het NCOI gestudeerd, maar ik raad het echt iedereen af :(
    Waarom:

* Ze hadden een examen op mijn uitgerekende datum gepland staan. examens worden 2x per jaar gegeven (weet niet of dit voor alle opleidingen telt trouwens) maar goed, ik kon dus niet naar het examen komen aangezien ik een dag ervoor beviel. Hebben ze dit gerekend als 'niet op komen dagen' en dus gezakt. Verschillende keren voor gebeld, maar ze houden voet bij stuk dat dit geen uitzonderingspositie is en dat ik gewoon gezakt ben voor desbetreffende module. Gevolg: kan 1 verpest, nog maar 2 te gaan.
    (herexamen kost per keer 200 euro!)

* Er was een bepaalde meerkeuze vraag waarvan mijn docent zei dat antwoord A juist was, terwijl ik zeker wist dat antwoord C juist was.
    Diverse keren gemaild met de vraag waarom hij antwoord A boven antwoord C verkoos. keer op keer een mailtje teruggehad met als antwoord "A is gewoon juist. punt uit" verschillende experts hier op de werkvloer gevraagd en iedereen hier gaf aan dat ik gelijk had.
    Met mijn vraag nogmaal andere docenten van het NCOI gevraagd naar het probleem te kijken en van alle 3 de conclusie gekregen dat ik juist zat en hun docent fout. Nooit meer wat van desbetreffende docent gehoord.

* module opdrachten geheel geschreven ahv eigen werkzaamheden (zoals gevraagd) module opdracht afgekeurd! "teveel naar eigen werkzaamheden ingevuld" diverse docenten naar de module opdracht laten kijken, en allemaal kwamen ze tot de conclusie 'module opdracht is perfect uitgevoerd dus vraag een herbeoordeling aan" (a 75 euro!)

Ik ben er klaar mee! Flut instituut! :x

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn ervaring is dat Markus Verbeek goed bekend staat bij werkgevers. Die steekt er echt wel met kop en schouders bovenuit tov LOI enzo (vind ze eerlijk gezegd niet echt vergelijkbaar :))
    Heb zelf ook een opleiding via Markus Verbeek gevolgd... was echt goed geregeld allemaal!

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Let ook op of de opleiding geaccrediteerd is. Dat vinden werkgevers vaak belangrijk.

5. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bij Markus Verbeek heb ik een opleiding gedaan waar ik erg over te spreken was. Goede, kundige docenten. Ik heb geen ervaring met klassikaal studeren via nti of loi o.i.d. (wel met thuisstudie NTI) maar het lijkt me geen vergelijk. Het enige nadeel van Markus Verbeek vond ik dat toen veel van de varianten niet doorgingen. Ik wilde avondstudie, als ik het me goed herinner in Den Haag. Die keuze boden ze aan, maar dit ging niet door dus het werd dag studie in Amsterdam.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Heb jaren geleden bij Markus Verbeek de SPD opleiding gevolgd en met succes afgerond. Ben er zelf altijd erg over te spreken geweest. Als ik jou was wist ik het wel :)

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zelf het praktijkdiploma boekhouden gehaald via de LOI en die is zeker aan te raden. Duidelijke lesstof in Jip en Janneke taal.

Mijn collega heeft haar pdb gedaan bij Markus Verbeek en pakte vaak mijn boeken erbij omdat ze de uitleg in die van haar niet snapte. Bij die van de LOI werd het dan vaak net wat makkelijker uitgelegd vond zij.

Verder geen rare dingen gehoord van haar over Markus Verbeek.

Ik heb ook een opleiding gedaan via Laudius en dat raad ik echt iedereen af. Wat een ballentent was dat zeg!

Deel Deze Pagina