rolluiken hoe bevalt het?

Discussie in 'De lounge' gestart door vertelikniet, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben ze ook en wij zouden niet meer zonder willen.
    Wij hebben ze voornamelijk gekocht om het lawaai meer buiten te houden en omdat mijn man regelmatig nachtdienst heeft dus dan is de kamer goed donker.

Wij hebben ook een huurwoning, we hebben wel eerst goed nagedacht of wij hier wilden blijven wonen want anders is het zonde van het geld.
    Wij waren €800,00 kwijt voor 2 rolluiken van ongeveer 1.80/2.00m, en handmatige bediening gewoon wit als je een kleur wilt betaal je extra.
    Beneden hebben we een screen laten plaatsen.

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Screens is misschien ook nog wel een optie inderdaad. Ik ga maar eens informeren hier in de buurt.

We hebben een leuk huisje op een geweldige locatie, die locatie maakt het dat wij liever iets meer willen investeren maar als ik met de tijd weer ga werken (als de kinderen zichzelf goed kunnen redden) zullen wij uiteindelijk wat gaan kopen en dat zal helaas dit huis niet zijn, ondanks de locatie. Maar we praten hier wel over zeker nog 10 jaar hier blijven wonen.

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Wij hebben in april een screen laten hangen aan het raam waar de meeste zon op staat s ochtends.

We twijfelde tussen screen of rolluik, en hebben uiteindelijk voor een screen gekozen. Ik vind het toch wel iets fijner als het niet zo donker in huis wordt. De kosten voor ons screen waren € 600,- incl monteren. we hebben dan ook een screen op maat laten maken.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hebben boven aan de voorkant rolluiken (zon staat daar vanaf 11.00u tot hij ondergaat oid op). Ik vind het ideaal. Het blijft veeeeel koeler in die kamers dan zonder rolluiken. Daarnaast maakt het het goed donker en houdt het ook wel wat geluid tegen. Als je het niet enorm donker wil, kun je ze ook een minibeetje open laten (de kieren tussen de latten, zeg maar). En bij brand zou je ze er zo uit moeten kunnen trappen (want daar maakte ik me ook zorgen om). Wij hebben elektrische, twee met afstandsbediening en twee met een draaiknop. Geen idee meer hoeveel ze gekost hebben, maar het is het geld wat mij betreft zeker waard.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben boven rolluiken op zuidkant. 2 slaapkamers. Ze zijn elektrisch en zelf gemonteerd en volgens mij waren we 2-3 duizend kwijt.

6. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Wij kunnen niet meer zonder!!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Hier op de eerste en tweede verdieping overal rolluiken. Behalve bij de badkamer.
    Het scheelt echt wel 5-7 graden met hitte denk ik.
    Gemiddeld hebben ze €500-€600,- per stuk gekost denk ik.
    We hebben 1 rolluik handmatig ivm brandveiligheid.

8. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Moet je niet eerst toestemming vragen aan de woningbouw of het wel mag?

9. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Geen idee of ik toestemming nodig heb maar dat het mag staat vast 3/4 heeft ze hier in de straat ;) Kan ik wel even over bellen.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Beneden hebben we aan de voorkant rolluiken. Elektrisch. Zaten er al toen we ons huis kochten.

Vorig jaar voorjaar hebben we alle ramen en kozijnen laten vervangen. Op onze slaapkamer hebben we gelijk rolluiken (handmatig) geplaatst. We hebben de hele dag zon op de slaapkamer en het scheelt een hoop qua temperatuur, maar ook met lawaai.

Op de slaapkamer achter hebben we ook een rolluik, maar die zat er ook al.

Geen idee wat ze gekost hebben. We kregen korting omdat het mee kon in de verbouwing.

11. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag

Wij hebben ook gekeken voor screens, maar deze waren duurder dan rolluiken. Nu ben ik echter wel benieuwd naar het volgende. De screens zitten toch vast in een rails? Hoe gaat dat als het heel hard waait?

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Wij hadden drie screens voor tegen de 700 euro.
    Wel zelf monteren. En een met motor.
    Valt mee toch?

Als het hard waait zal t wat klapperen denk ik?
    Nog niet meegemaakt.

Je kan ook zipperscreens kopen, die zitten dicht aan de zijkanten.

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van me heeft ze en zij is er heel blij mee omdat het lekker donker is in de slaapkamers. Nadeel is wel dat als zij op vakantie zijn, haar zoontje heel vroeg wakker is omdat hij gewend is aan een donkere kamer.
    Als ik bij haar logeer vind ik het wel altijd erg benauwd, er komt weinig frisse lucht naar binnen met het raam open (nou is zij sowieso niet zo van het luchten, maar ik slaap graag met het raam open).

14. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hier ook rolluiken. Ideaal, ik zou nu niet meer zonder kunnen.
    Het maakt goed donker, houdt geluid tegen en houdt de warmte buiten.

15. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Wij hebben sinds kort ook rolluiken bij de kinderkamers. Ben er erg blij mee. Ik wilde eerst graag screens, maar rolluiken kun je ook in de winter gebruiken en zijn tevens inbraakproof. Dat gaf voor mij de doorslag omdat de kinderkamers boven de uitbouw zitten. Ook kunnen we nu gemakkelijk het raam daar op een kier laten staan.

16. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij laten s nachts de luiken een paar kiertjes open. Dus niet helemaal potdicht ;)
    Zo komt er toch nog frisse lucht door :)

Deel Deze Pagina