rolluiken

Discussion in 'De lounge' started by Charlie84, Mar 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Zijn er hier mensen die rolluiken hebben, zo ja, ben je er blij, en waarom, hoe groot zijn ze ongeveer en wat kostten ze? Scheelt het veel qua isolatie? Waar heb je ze gekocht?

Bedankt alvast :)

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,047
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier zaten ze op het hele huis toen we het kochten. Op de slaapkamers is het heel fijn, lekker donker en minder geluid. Daar hebben we weer nieuwe laten plaatsen toen we nieuwe kozijnen namen. Maar ruimtes als de badkamer, keuken en de woonkamer, daar laten we ze weg bij het vervangen van de kozijnen. Daar gaan ze toch al nooit dicht, dus denk niet dat we ze zullen missen.

De nieuwe rolluiken hebben we besteld bij een internetaanbieder, iets van rolluikendiscount ofzo. Wij hebben ze zelf geplaatst. Voor 2 slaapkamers waren we voor elektrische luiken zo'n 450 euro kwijt. Eentje van ca 2,5 meter en eentje van ca. 1,5 meter.

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat valt me alles mee, die prijs. Wij willen ze ook op de slaapkamers aan de voorkant, 3 stuks. Maar ik heb echt geen idee van de prijzen. Net allemaal offertes aangevraagd dus even afwachten, maar dit lijkt dan wel mee te vallen :)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    In ons vorige huis zaten ze beneden al, dat beviel ons zo goed, dat we ze ook op de kinderkamers hebben genomen, want die stonden aan de zonkant (plus luidruchtige buren die elke zomeravond in de tuin zaten te krijsen en te lallen). Weet niet meer wat we ervoor betaald hebben, waren 3 ramen van plafond tot de grond, rond de duizend Euro.

In ons nieuwe huis hebben we op zolder rolluiken op de dakkapel, daar hebben we maar weinig voor betaald, want daar hebben we op kunnen afdingen.

Scheelt zomers erg in warmte, de kinderen slapen ook beter met rolluiken, omdat hun kamer dan gelijk donker is.

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben ze voor de ramen in de huiskamer HEERLIJK in de zomer als het erg warm is blijven ze dicht dan blijft het 20 graden in huis als we ze open laten wordt het gerust 28 graden in huis (2 weken zonder gezeten toen we nieuwe kregen)
    Wij hebben ze bij een plaatselijke zaak gekocht hebben ze wel zelf geplaatst.
    Waren voor 2 rolluiken (1.10 bij 2.50) rond de 350 euro kwijt.

Ook in de winter scheelt het veel als we ze 's avonds dicht doen.

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Wij hebben ze eerst boven laten plaatsen en vinden het heerlijk. Zomers blijft de temp lager en we horen ook niet zoveel geluid van buiten. Dus al snel daarna ook er 1 voor het keukenraam laten plaatsen omdat we zomers letterlijk de keuken uit branden. Tot slot vorig jaar nog 1 voor het zolderraam laten plaatsen (lang smal raampje) zodat het echt lekker donker is op zolder (onze dochter slaapt daar).

Buiten dit alles blijft de verf op de kozijnen ook langer goed wat een lekkere bijkomstigheid is.

De kosten weet ik niet meer zo uit het hoofd, vooral de voorste was wat duurder dan normaal vanwege de afwijkende maten.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik kijk mee wij willen ze ook plaatsen we weten alleen niet voor welke ramen.
    onze achterkant van het huis staat de zon volop dus daar komen ze zoiezo alleen ben aan het twijfelen om de voorkant ook te doen daar nooit geen zon maar wat minder geluid of gewoon de raam snachts open te kunnen laten zou wel fijn zijn (onze katten komen niet buiten dus de ramen kunnen wel op kantel maar niet helemaal open).

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik nog thuis woonde had ik ze op mijn slaapkamer. De hele dag stond daar de zon op en het scheelde echt heel veel aan warmte. Ook in de winter werd het niet zo snel koud op de slaapkamer.
    Ik zou ze nu ook graag op onze slaapkamer willen hebben die op het zuiden ligt. Dacht dat het heel duur zou zijn maar als ik het hier zo hoor valt het wel mee.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan ze bestellen via internet. Rolluiken.eu of zoiets.
    Zijn ongeveer 200 euro kwijt voor een raam van 200 cm breed en 150 cm hoog. Niet elektrisch, man installeert deze zelf.

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wij hebben ze voor ons hele huis muv de voordeur
    Alles bij mekaar was het 2200 het zijn 7 rolluiken
    Ik ben er erg blij mee
    Isolatie in de winter
    Verkoelend in de zomer ...
    En het geeft me een veilig gevoel aangezien mijn man vaak savonds werkt

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben gedeeltelijk rolluiken. Op zich heel fijn tegen de warmte, maar het rolluik van onze slaapkamer is er sinds deze zomer af ivm onderhoud en ik vind het meevallen met de warmte. Om te verduisteren kan je ook verduisterende gordijnen kopen.

Wij hebben de rolluiken 's nachts half open. Ik heb een keer een nieuwsbericht over een brand gelezen dat de brandweer er niet bij kon omdat er overal rolluiken waren. Nooit zo over nagedacht maar nu dus wel ;)

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Als je handig bent en ze zelf wil inenten plus monteren d.d.an scheelt het een hoop geld om online te bestellen
    Creonrolluiken heeft super service en lage prijs!

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, helpt de DKTP goed?

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Wij hebben sinds een jaartje boven drie rolluiken in de slaapkamers. Echt ik had het veeeeeel eerder moeten doen. 'S nachts is de kamer ( bovenverdieping) heerlijk donker en als je wakker wordt is dat niet van de zon. De dag begint pas als je het rolluik open doet 😉
    Bovendien houdt het de zo'n tegen op een warme dag. Het is niet goedkoop maar zeker weten de moeite waard.

15. Miesee

Miesee Actief lid

Apr 5, 2010
    157
    0
    0
    Ik vind het heerlijk. Heb ingebouwde op de bovenverdieping en beneden voor het raam waar s'middags de zon op staat hebben we een screen waar je dus wel doorheen kunt kijken maar niet van buiten naar binnen. Scheelt ook veel warmte en dan wordt het niet zo donker in de woonkamer.
    Wij hebben het gelijk gedaan toen we andere kozijnen in het huis zetten.

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Bedankt voor het openen van dit topic TS. :D

Hier ook aan het nadenken over rolluiken aan de achterkant van het huis, Eva haar slaapkamer en ook maar meteen de slaapkamer ernaast. Moet zeggen dat de prijzen me reuze meevallen.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Wij hebben er in ons huis enkel boven (3 slaapkamers), het zijn elektrische, ik zou er niet meer zonder kunnen, is echt zalig!
    In ons huurhuis hadden we enkel rolgordijntjes + gordijnen en dan scheen er nog licht binnen

Onder enkel rolgordijnen, ik weet niet of we hier ooit rolluiken gaan plaatsen!

18. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hier ook rolluiken.
    De zon schijnt in de zomer bijna de hele dag aan de voorkant en we hadden het 2 jaar geleden 33 graden binnen.
    Nu laten we in de zomer alles dicht en is het misschien 20/21 graden. Heerlijk.
    En met de kou is het ook een groot verschil.
    We hebben in de woonkamer een rolluik van 3,5 mtr en 1 van ong 2 mtr.
    En op de 2 slaapkamers aan de voorkant ook.
    Bij elkaar was het ongeveer €2000 (4 rolluiken dus)

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Hier ook rolluiken, zaten al op het huis toen we het kochten. Boven ideaal met slapen en beneden zijn ze meer zonwering en aan de voorkant ook gordijn. Zeker in de zomer ideaal voor de warmte.

Share This Page