voorhoofdsholteontseking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daantje57, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    :(.... een keer eerder heb ik dit gehad.... maar nu ben ik zwanger... voel me goed beroerd... pijn in mijn hoofd en onder mijn ogen....:(...

Iemand die dit ook gehad heeft tijdens een zwangerschap? ?.. wat doe je dan? Wel of geen otrivin... wel of geen paracetamol...

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Paracetamol mag je gewoon nemen en zou ik ook gewoon doen. Vooral als je ook koorts hebt. En anders voel je je er toch gewoon wat beter door.

Neusspray zou ik even navragen bij je vk, huisarts of apotheek. Zoutoplossing kan altijd wel, maar heb je waarschijnlijk niet heel veel aan.
    9/10 verloskundigen zeggen dat je gewoon neusspray kan gebruiken.

Behalve de Otrivin Duo, die mag je echt niet gebruiken.

Beterschap!

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    zoutoplossing qua neusspray, mocht ik ook alleen maar gebruiken tijdens de zwangerschap.

En veel stomen dat helpt nog het meeste.
    En ik zou als je erg veel hinder er van hebt gewoon een paracetamolletje innemen dat kan echt geen kwaad.

Ik weet uit ervaring hoe vervelend het is en voelt.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad en meestal gaat t over zonder medicatie maar door de zwangerschap had ik t dubbel zo erg. Stomen, neus spray enz hielpen bij mij niet. Heb uiteindelijk een amoxiline kuur gehad maar daar kreeg ik een schimmelinfectie van. 3 weken lang! En heel heftig! Nog nooit zoveel pijn gehad daaronder. Maar dat is een bijwerking die niet iedereen krijgt. Zou het dus proberen met gewone geneesmiddelen en als t echt niet kan antibiotica. Beterschap!

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik mocht de neusspray 0,5 gebruiken. Dat is degene voor 2 t/m 6 jaar.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt, de paracetamol helpt wel gelukkig.... had vannacht 1x otrivin grpakt maar houd het nu bij zoutoplossing en stomen

7. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Mijn vlos zei dat ik tijdens de zwangerschap 1 keer voor maximaal een week xylometazoline(?), in elk geval "het echte spul" mocht gebruiken. Dat je het helemaal niet mag gebruiken is volgens mij al weer achterhaald.

8. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Neusspray mag je alleen de zoutoplossing gebruiken, ik zou bij de natuurdrogist/ winkel canadese geelwortel capsules gaan halen, werken super bij voorhoofdholteontsteking!

9. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Dr. Vogel heeft ook iets ter preventie en bestrijding van ontsteking in de holten. Cinuforce heet het volgens mij. Je hebt er tabletten van en neusspray.
    Kan voor zover ik weet ook tijdens zwangerschap gebruikt worden (maar misschien goed om te checken) Beterschap!

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt voor de adviezen.... Het wordt er helaas niet beter op. Mijn kaken doen vooral erg pijn... En mijn hoofd... Pffff... Ik zit ook al een tijdje thuis maar ik kom wel erg achterr op mijn werk... Maar ik heb ook wat verhoging(38) dus durf niet zo goed aan de slag... Bang daar het erger wordt.... Maar ja hoe lang duurt het.... :(

11. moeders83

moeders83 Lid

27 jan 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik meerdere malen een voorhoofdsholteontsteking gehad.
    Er zijn veel medicijnen die veilig gebruikt kunnen worden door zwangeren. Dus mijn advies ga naar de ha, als jij ondanks paracetamols toch koorts blijft houden. Ik heb toen een antibioticakuur gekregen (amoxicilline clavulaanzuur) en budesonide neusspray.

Deel Deze Pagina