1 van onze 2 poezen was sinds 3 weken vermist. afgelopen vrijdag avond ben ik gaan zoeken en heb hem dan ook gevonden Ze liet zich alleen niet zo makkelijk grijpen en heeft in de worsteling mij in mijn hooft gebeten en in mijn gezicht gekrabt. ook is mijn hand te grazen genomen door de nodige beten en krabben. we zijn, omdat het laat was, naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze naar de wonden gekeken en verzorgt Ze gaf me geen tetanus injectie ivm de zwangerschap en omdat zij het niet zeker wist of dat dat invloed zou hebben. We moesten in de gaten houden of het ging ontsteken en dan alsnog naar een huisarts gaan. Dit gaan we dan ook vandaag doen omdat mijn hand erg opgezwollen is en het ook erg veel pijn doet. ook wil ik graag weten of ik een pijnstiller kan nemen want die zou ik graag hebben nu.
ow jakkes wat rot! Je mag zowiezo wel paracetamol, 2 zelfs, dus dat kan je even nemen. Succes bij de dokter!!!
Paracetamol moet je ook voorzichtig mee zijn in het begin van je zwangerschap. Ik zou je verloskundige of huisarts even bellen...
Paracetamol mag je gewoon hebben hoor , ook in het begin van je zwangerschap Natuurlijk is het altijd beter om zo min mogelijk te slikken , maar dat geldt ook als je niet zwanger bent . Je mag 2 paracetamol per x innemen en zo een 6 per dag ( kan ook 8 zijn , maar 6 weet ik heel zeker ). Sterkte ermee !!! Groetjes Joyce
Met name kattenbeten kunnen heel erg gaan ontsteken. Ik heb altijd geleerd dat kattenbeten giftig zijn. Ik zou er zo snel mogelijk naar laten kijken.
we bellen maandag nog even onze eigen huisarts en daar laten we er nog een keertje naar kijken. wel hebben we het idee dat de opzwelling van haar hand iets is afgenomen en op het oog zou ik niet zeggen dat er iets aan het ontsteken is. de pijn is nog wel steeds aanwezig maar we willen uiteraard alles goed doen dus we wachten even met een pijnstiller totdat we een huisarts hebben gesproken maar in ieder geval bedankt voor de reactie. als het nu echt te veel pijn doet kan ik er altijd nog 1 nemen. en natuurlijk houden we het goed in de gaten of het gaat ontsteken of niet.
Yep sinds twee jaar nu. Zou hier nooit meer weg willen. We wonen in Wittevrouwen. Rustige wijk, leuke herenhuizen en erg gezellige buurt gewoon. Leuke mensen veel kids en park om de hoek. Voordeel vind ik vlakbij het centrum. Als ik de straat uitrij zie het dommetje staan! Waar woon jij dan?
Wij wonen in omgeving utrecht zeg maar richting nieuwegein.. Wat het verhaal van de kat betreft mijn wonden genezen nu aardig goed.. mijn hand is weer geslonken en kan hem weer aardig goed gebruiken.. Mijn hoofd kan ik niet zo heel goed zien maar doet eigenlijk al veel minder zeer.. Heb gewoon geen pijnstiller geslikt maar soms was de pijn niet meer te houden.. Ben blij dat het nu echt de goede kant op gaat..
altijd nat verband er om houden, totdat het bijna genezen is, ook al wordt je hand niet dik, sterkte ermee...
Ik vind het wel vreemd dat ze in het ziekenhuis niet weten of je tetanus tijdens de zwangerschap mag hebben. Ik zou ze gewoon terugbellen. Let wel op dat er geen pus uit de wonden komen, want dan is hij geinfecteerd en moet je op antibiotica over.
Dit heb ik gevonden: Productinformatie Tetanus Vaccin toxoïdeën (= Clostridium tetani) via open wonden Algemeen Dit vaccin kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden toegediend. Borstvoeding Na toediening van dit vaccin kan voor zover bekend zonder bezwaar borstvoeding worden gegeven.
Jeetje zeg, hij zal wel wat meegemaakt hebben omdat ie zo reageerde. Maar hoe is hij nu dan? Gewoon rustig of bang en is ie paniekerig? Ook zielig, voor jullie beiden uiteraard. Succes met je wonden....