rolstoel

Discussie in 'De lounge' gestart door julia6, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Misschien overheen gelezen, maar hoe is het gekomen, dat je mannetje ziojn beentje zo lelijk gebroken heeft??? Geef hem maar een dikke knuffel!

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Tussen de spaken v/d fiets. In Bobike stoeltje met voetjes vast. Hup voetje uit zijn crocs en het was raak.... :(

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als het goed is mag Jelle ook kiezen, hij wil blauw... Geen idee of ze dat hebben, eigenlijk...

Jelle kan gewoon in het autostoeltje, (alleen toen we terugkwamen van het ziekenhuis heb ik hem op schoot gehad, in de gordel omdat het gips nog niet hard was, ik vond het doodeng) we rijden nu alleen maar kleine stukjes. Even een boodschapje of naar de psz. Ik ga nu geen uur met hem in de auto zitten, want zijn been steekt wel wat uit. Ik ben toch bang dat het gaat hangen en dat hij dan pijn krijgt. De zitting van zijn stoeltje komt tot halverwege zijn onderbeen zeg maar. Jelle is ook niet zo groot, ik denk ongeveer 100cm en 13 kilo, dus dan zou het bij jou zoontje ook moeten passen.

Ik geef geen extra calcium, hij eet nu eigenlijk goed en drinkt voldoende melkproducten. Werd dat bij jouw geadviseerd dan?

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dan is Jelle inderdaad maar een klein stukkie groter en zal die van ons ook wel zo vervoerd kunnen worden. Eigenlijk beginnen nu de vragen een beetje te komen. Zorg of bijzonder verlof oke, prima, maar dat lukt niet 4 weken lang. Vandaag met het kdv overlegd en gelukkig kan hij gewoon komen en passen ze e.e.a. aan als hij in zijn rolstoeltje die kant op gaat. Misschien pas over dik een week, en dan zitten we eigenlijk alweer bijna op de helft van de gipstijd. Gelukkig hebben oma en opa ook veel gaten in hun agenda's om op te passen. Hoe doen jullie dat? Gaat hij naar de psz, omdat je daar over schreef? Hoe gaat dat daar?

Calcium, nee, ze hebben me dat in het zk niet specifiek geadviseerd, maar ik las erover, dat het de boel op een gezonde manier kan versnellen qua heling van de breuk. Vandaar mijn nieuwsgierigheid :)

Heb de indruk dat zijn lange middagslaap vandaag wonderen heeft gedaan, hij is ineens een heel stuk opgeknapt en heb het idee dat hij ineens minder pijn heeft. Hopelijk morgenochtend weer een stukje beter!

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle gaat met rolstoel naar het kdv en dat is best goed gegaan. HEt is voor hun ook even zoeken, en de rolstoel staat eigenlijk een beetje in de weg omdat het er niet zo groot is, maar Jelle speelt veel op de grond, of aan de tafel met een krukje om zijn voet op te leggen.

Vorige week vrijdag heb ik wel een dag zorgverlof opgenomen ook al was Jelle op het kdv. Oma is onze reserve oppas en zij was op vakantie, dus ik had niemand dicht in de buurt die hem op zou kunnen halen als het nodig was. Gelukkig is het niet nodig geweest en heb ik mooi de hele beneden verdieping een grote beurt kunnen geven... Van de nood een deugd maken, zogezegd... ;)

Op de psz is het eigenlijk hetzelfde, al wilde Jelle vanmorgen eigenlijk niet. Hij kan nu niet doen wat hij leuk vind (fietsen, autorijden, van de glijbaan enz) daarom wilde hij liever thuisblijven. Ik heb afgesproken met hem dat ik hem zou halen als hij het niet meer leuk vond, maar hij is de hele ochtend geweest.

O ja, en met die sok zou ik een beetje uitkijken. Jelle had net wat kriebels tussen zijn tenen, zei hij, en toen ik ging kijken was de hele huis tussen zijn tenen stuk. Allemaal losse velletjes... Van het transpireren in dat gips natuurlijk. Arm kind... Heeft hij dat er ook nog bij. Dus nu maar even geen sok, dan kan het lekker luchten.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bluesky en anderen met ervaring. De rolstoel is binnen. Er was e.e.a. fout gegaan bij de thuiszorg en ik heb hem nu zonder die speciale gipssteun. Dit is hem. Ik kan, neem ik aan, op die linker kant een kussen leggen en hem zo meenemen? Of is dat heel onverantwoordelijk zonder die gipssteun?? In principe is namelijk die beensteun niet mega breed of zo, blijft een kussen er stabiel opliggen??

7. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    kan aan de foto niet zien of het een klein rolstoeltje is of een grotere.
    mijn zoon was 5 toen ie zijn been brak, had een vrij grote rolstoel vond ik, bij hem was de gipssteun wel nodig, maar misschien kun je het met een kussen ook wel af.
    ik had trouwens mijn buggyboard erachter gemonteerd, paste precies en zo kon ik ook aan de wandel en kon de jongste ook mee.
    o, en een kussentje onder de bibs, want hij zat er heel veel in en dat zat toch wat fijner.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Het is inderdaad een kinderrolstoel, maar nog steeds behoorlijk te groot voor mijn zoon die maar 95cm lang is ongeveer. Ik moet dat steuntje dat onder zijn kuit komt te liggen zo eens proberen richting zitting te verplaatsen, want hij zal never de nooit niet met zijn voet tot aan het voetensteuntje komen....

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    kun je anders niet nog een gipssteun halen? want die zit precies tussen dat "gat" van de stoel en kuitsteuntje
    als je dat kuitsteuntje kan verzetten ist ook goed natuurlijk

10. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    #30 monique75, 16 jun 2010
    Laatst bewerkt: 16 jun 2010
    Mijn zoontje heeft vorig jaar een aantal weken in deze stoel gezeten. Hij was toen 1,10. Wij deden allebei de beensteunen omhoog en zo het kussen erop. Ook hij redde het niet tot het voetplankje maar heeft het prima gered zonder gipssteun.
    Na 2 dagen was hij hartstikke handig en kwam mbv zijn goede been zelfs de drempel over naar de tuin !!

Calcium hebben wij hem nooit gegeven, ook het ziekenhuis er nooit over gehoord.
    Over die sok over het gips, mijn zoontje droeg het niet en zijn tenen gingen ook vervellen dus ik denk dat dat gewoon een reactie op het gips is.
    Het is wel zonde van je vloer al dat schuiven, misschien de tenen van de sok knippen en omstikken ??

Nog een tip voor het douchen. Ik heb bij de thuiszorgwinkel een speciale hoes voor om het gips gekocht. Zo kon hij lekker douchen zonder dat je met vuilniszakken en tape aan de gang moet.
    Wij hadden een onderbeenzak voor 23 euro. Vonden het eerst zonde van het geld maar we hebben hem toch maar mooi 4 weken gebruikt.

Sterkte hoor, jullie zullen jullie mannetjes vaak genoeg nog moeten dragen.....

Groetjes Monique

11. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ook hier dus een spaakverwonding, maar gelukkig niet zo erg als jullie.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is precies dezelfde rolstoel als Jelle heeft! Meer het formaat voor een 5-6 jarige, idd. Maar het gaat prima met een kussen op de beensteuntjes. Als je ze allebei omhoog doet, en dan zorgt dat het kussen op de zitting ligt en op allebei de beensteuntjes, valt het er niet zomaar af. Hij komt toch niet helemaal op de voetsteuntjes als hij achterin de rolstoel zit, Jelle tenminste niet. De steuntjes verplaatsen kan wel een beetje, maar niet veel. Niet genoeg om te voorkomen dat het been eraf glijd in elk geval.

Mij vertelde ze bij de thuiszorg winkel dat ze voor deze rolstoelen geen gipssteunen hadden. Raar, want het lijkt mij dat een kinderrolstoel vaker uitgeleend word voor gebroken benen ed, dan voor andere dingen.

Hoe gaat het vandaag met je zoontje? Nog veel pijn of is het al minder geworden? Ik ga zo maar weer eens in de weer met een plastic zak en plakband, Jelle gaat even onder de douche. Ik doe hem nu maar 2x per week, het is zo'n gedoe elke keer. Ik heb al beloofd dat als het gips eraf is, hij van mij een uur onder de douche mag zitten... :D (hij zit nu steeds helemaal gelukzalig te zuchten... "He lekker, mama!", "Ooooh, wat lekker warm..." "Fijn hè, in de douche, mama!" Eigenlijk wel een beetje zielig... :(

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah, bedankt voor de info. Ik ga idd morgen maar eens een paar sokken kapot knippen... ;)

Zo'n zak heb ik ook voor gekeken, maar voor die 2x per week... En Jelle zit tot zijn lies in het gips, dus dan moet ik een grotere maat hebben, en die is waarschijnlijk nog duurder. Ik vraag morgen wel of ze ze toevallig in het ziekenhuis ook verkopen, dan neem ik er 1 mee afhankelijk ook van hoe lang Jelle nog in het gips moet. Is dat nog maar een week of 2, dan hoeft het niet voor die 4x douchen. Beetje zonde geld, dan...

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou, hier gaat het inmiddels al een stuk beter. Jeetje wat gaat dat eigenlijk snel. vandaag al veel minder pijn en stuk vrolijker. Ik heb inderdaad vanmiddag een groot kussen op beide steuntjes gedaan en hij zit prinsheerlijk in zijn stoel. Hij wilde niet meer naar binnen!!

@Monique, wat stoer dat hij zelf over de drempel zich naar buiten kon 'werken', dat zie ik hier niet gebeuren aangezien zijn goede beentje niet de grons haalt. Echt een uitkomst trouwens zeg, zo'n rolstoel. Die gipssteun die hebben ze momenteel niet, ik sta ervoor op de wachtlijst, maar zoals ik vanmiddag zag gaat het zo eigenlijk ook prima. En Bluesky, het kan best dat ze voor deze rolstoel geen gipssteunen hebben, ze hadden het er bij mij over dat ik dan een andere rolstoel zou krijgen met gipssteun, mocht ik willen zeg maar.

Wat vervelend van dat vervellen tussen/bij de teentjes, ik dacht inderdaad ook meteen aan wat Monique schreef: een sok kapot knippen. Wij zijn nog niet in dat stadium beland.... :) Een zorg voor later. Ben allang blij dat hij zich beter voelt, het niet meer eng vindt om op de wc te poepen en te plassen en zo geniet van een simpele wandeling buiten. Het gaat de goede kant op!

@Bluesky, zijn jullie al een keer terug geweest voor nieuw gips + foto? Hebben ze een indicatie gegeven van hoelang nog gips eromheen, of bij elkaar hoe lang?

@Monique hoe was dat bij jullie? 3/4 weken of langer?

Zo... kindjes liggen erin, nu even relaxen. Tis inderdaad wel een gesleep en een getil en we zitten pas op dag 3....

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    En nog een vraagje, zit buikslapen erbij met gips tot aan onderbroek??

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle slaapt prima op zijn buik, hij heeft helemaal geen last van zijn been. Hij gaat nu een beetje half op zijn zij, half op zijn buik liggen met zijn gipsen been bovenop, zeg maar. Kan het een beetje lastig uitleggen.

Wij moeten vanmiddag om 14.25 in het ziekenhuis zijn. Eigenlijk had ik daar aan het begin van de week al moeten zijn, alleen op de een of andere manier was er geen afspraak toegestuurd en dus heb ik zelf maar gebeld. Als ik zie hoe het nu met Jelle gaat, verwacht ik eigenlijk niet dat hij nog 4 weken in het gips zou moeten (ze zeiden, na de eerste week met de spalk nog 2-4 weken in gewoon gips) maar ik kan natuurlijk niet in de binnenkant kijken.

17. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    mijn zoon heeft 6 weken gips gehad waarvan de eerste 2 weken tot aan zijn lies, en hij sliep wel lekker op zijn buik. al moest ik wel even helpen met de dekens want die bleef hangen aan het gips. dat was trouwens eerst een gipsspalk met van dat bruine verband erom, lekker stroef dus.

18. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Julia, mijn zoontje heeft zijn voet tussen de spaken gehad en zou volgens het ziekenhuis na een paar dagen weer kunnen lopen met speciaal "gips". Gescheurde enkelbanden en 1 band had een stukje bot meegetrokken......
    We waren op vakantie en meneer wilde niet naar huis. Heeft daar dus eerst 2 dagen in een bolderkar gezeten en toen hadden we een rolstoel.
    Het gebeurde op zondag en op donderdag moesten we terug. Hij kreeg toen Delta Dry (http://www.bsnmedical.be/img/ejbfile/Delta%20Dry.pdf?id=7557) Hij zou daar alles mee kunnen doen, zelfs zwemmen. Nou het was geen succes en na twee dagen zijn we thuis naar ons eigen ziekenhuis gegaan. Eerdat die broeder dat spul eraf had, ik had dat volgens het andere ziekenhuis zelf moeten doen. Knap als me dat gelukt was. Hij vertelde geen voorstander te zijn van dit spul.
    Het zat veel te strak om de voet, vandaar dat hij zo huilde en zeker als het been wat naar beneden hing. Hij kreeg toen voor 1,5 week spalkgips.
    Daarna heeft hij loopgips gekregen voor nog eens 1,5 week.

Het heeft daarna nog wel twee weken geduurd voordat hij weer goed liep. Nu merken we er niets meer van !!!

Hoop dat het jullie ook zo vergaat, behalve dan dat Delta Dry !!

Groetjes Monique

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
  20. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Nou ja zeg...... Daar heb je dan een aantal dagen voor moeten tobben !!

Gelukkig maar dat ze een foto hebben gemaakt en niet klakkeloos op die ene foto hebben vertrouwd.....

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina