Mijn moeder apetrots want ze had rom pom pom gekocht en met 5 december gegeven. Kom ik erachter dat er gewerkt wordt met deze a ipv de andere a. Terwijl er op de verpakking staat dat het de letters van school zijn.... Dat is dus balen!
Ik snap je niet helemaal... maar dat komt misschien omdat je het verschil niet kunt aangeven met het toetsenbord. Als ik je goed begrijp heeft RomPomPom een ander lettertype dan bij jullie op school? Er worden op de scholen verschillende lettertypes gebruikt. Het kan verbonden schrift zijn of blokschrift... beide is niet of goed of slecht.
Hier wordt deze a gebruikt op school, maar daarna als ze schrijfletters gaan leren de @ die hierop lijkt zeg maar. Het hoeft dus niet gelijk fout te zijn.
Hoe het er nu staat vind ik het echt onduidelijk en ik ben aan het gissen over wat er nou precies bedoeld wordt... Gaat het dan om Rom Pom Pom boekjes of wat? Want als er zo staat "ze had Rom Pom Pom gekocht," dan denk ik aan de pop... En qua a, denk ik dan, dat ze op school de a leren en dat in de Rom Pom Pom boekjes de a wordt gebruikt?
snap hem ook niet helemaal. mijn zoon kent rompompom juist van school dan zou hij dus ook de verkeerde a leren.
Toch raar dat erop staat dat het 100% aansluit bij wat je op school leert.. Handiger was als ze dat dan ook doen. Of doet onze school het anders.....?
het is ook wat ze op school leren in principe hoor. De a wordt in boekjes ook zo geschreven, alleen om te schrijven leren ze de andere a.
ze legden hier uit dat alle boekjes e.d. in blokschrift zijn. Maar in hun schrijfschrift moeten ze uiteraard wel de andere a leren.
Ze leren ze allebei in groep 3. Eerst de @ en later de a. Gewoon uitleggen aan je kind. Wij hebben in de kleuterklas beide a's in de stempeldoos zitten. Verder kun je gratis extra werkbladen downloaden van de website. Tis echt een heel leuk en leerzaam werkje voor thuis!
Och, ze komen letters op verschillende manieren geschreven tegen in boekjes etc. Gewoon even uitleggen aan je kind, lijkt me geen probleem verder.
Onze zoon kent ook gewoon allebei de a's. Alledrie zelfs, de hoofdletter A kent hij ook. Kwestie van even een keer vertellen en dan weten ze het wel. Net zoals hij van zijn eigen naam de t en de T kent.
De a wordt in een groot deel van de boekjes zo gebruikt, lijkt me geen probleem. De andere a is meer een schrijfletter. Ze leren ze snel genoeg allebei, hier kennen ze ze allebei allebei (en de oudste ook de A).