Het verhaal van mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vicky, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hallo dames! Hier dan nog het beloofde verhaal van het einde van mijn zwangerschap en mijn bevalling...

    Ik voelde me al sinds week 28 van mijn zwangerschap niet meer lekker... Een grieperig gevoel, erge keelpijn, ontzettend moe, duizelingen etc... Dit gaf ik ook aan bij de vk maar die zei van "jah je hebt een griepje waarschijnlijk, en die moeheid hoort bij de zwangerschap". Nou ja zij zal het wel weten dus ik naar huis. Twee weken later moest ik weer op controle, andere vk, ik voelde me nog steeds niet goed, ondertussen sliep ik al zo'n 16 uur per dag en de uurtjes dat ik wakker was kon ik nix doen zo ellendig voelde ik me. Reactie van de vk weer" hoort bij de zwangerschap, neem maar wat extra vitamines bovenop de gravitamon". Toen had ik al mijn twijfels, 16u slapen per dag hoort bij de zwangerschap??!!?? En al die vrouwen dan die met 39 weken nog de hele dag lopen te shoppen??

    Een week later voelde ik me nog slechter, kon niet meer opstaan zo duizelig en nog steeds ongeveer 16u slapen per dag. Extra controle aangevraagd bij de vk, weer een andere vk... Mijn bloeddruk was wat gestegen maar niet alarmerend. Haar conclusie "je klachten passen eigenlijk niet bij een hoge bloeddruk, ik weet ook niet wat het is :confused: ga maar naar huis om te rusten". Toen werd ik dus behoorlijk pissig, want als ik al 16u per dag slaap moet ik al bijna in een coma vallen om nog meer te rusten :confused: Maar geen doen aan, ik moest weer naar huis.

    De week erna weer naar de vk, weer een andere (er zijn er 4). WEER mijn klachten uitgelegd, weer geen reactie van haar kant. Ik zat helemaal te beven daar, misselijk, duizelig en doodop, maar ja "hoort bij de zwangerschap hoor, maar voor de zekerheid nemen we nog even je bloeddruk". Nou die was dus weer gestegen vergeleken met de vorige keer, dus toen zei ze van "voor de zekerheid sturen we je wel even naar de gyn, maar ik denk niet dat ze wat gaan vinden".

    DAt was op dinsdag... Wij dus naar t ziekenhuis, aan ctg gelegd, om t kwartier bloeddruk meten en er werd ook bloed geprikt. Mijn bloeddruk schommelde enorm, van een onderdruk van 75 opeens naar 95 en weer naar 70... GElukkig maar dat bij de vk dus een hoge onderdruk was, anders hadden ze me nog niet doorgestuurd... Na twee uur in t ziekenhuis had de gyn al gezegd dat ze niet dacht dat ik zou moetne blijven, gewoon onder controle bij hun vanaf nu... Maar toen kreeg ze de uitslag van mijn bloedtest... Mijn lever en nierfuncties waren sterk verminderd, in combinatie met het grieperige gevoel, het zwart voor mijn ogen en de vermoeidheid wees dit op het HELLP syndroom. Ik werd meteen opgenomen.

    Die dinsdag kwam een andere gyn nog vertellen dat ze het niet erg alarmerend vonden, wel nodig om in de gaten te houden, maar ik zou nog wel een tijd zwanger "mogen" zijn. De woensdag kwam de gyn zeggen dat de bloedtest was verslechterd en dat ik de 40 weken zeker niet zou halen. Op donderdag stonden ze met 3 (!!) aan mijn bed om een inwendig onderzoek te doen om te kijken of ik natuurlijk zou kunnen bevallen of of het een keizersnee zou moeten worden :( Commentaar van de gyn "wij proberen nog te rekken maar ik denk dat het binnen een week zal gebeuren". Op vrijdag na het bloedprikken kwam de gyn meteen mijn kamer in, ik mocht mijn man nog bellen en daarna gelijk naar beneden... De bloedtest zag er erg slecht uit en het was gevaarlijk (vooral voor mij, maar ook voor de beeb) om nog langer zwanger te zijn :( Ik zou nog voor t einde van t jaar bevallen ( de zaterdag was 31/12).

    Ik kreeg een klap in me gezicht toen ik dit hoorde, ik was pas 34 weken zwanger!!! Beneden aangekomen kreeg ik een veter... Die middag heeft mijn buik behoorlijk gerommeld, maar het zette niet door. Dat vonden wij behoorlijk beangstigend, want als ik geen ontsluiting kreeg dan werd het een keizersnee omdat de baby er sowieso uit moest. Sydney is toen in t ziekenhuis blijven slapen naast mij. Op zaterdag werd er getoucheerd, ik had gelukkig 2 cm ontsluiting. Om 8.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en me aan t infuus gelegd... Vijf mins later begon het al... Een kwartier later had ik al 6 bakjes volgekotst (sorry). Het was allemaal erg heftig, ze hadden mij gezegd reken maar op minimum een uur of 8 voor je mag persen...

    Om half twaalf werd ik gek van de pijn en heb ik om pijnstilling gevraagd... De verpleegster vond dit wel erg vroeg en riep de gyn. Ik bleek al 6 cm ontsluiting te hebben, te laat voor epidurale. Ik mocht wel een andre pijnstiller (ben de naam vergeten). Een kwartier later kwam ze aanzetten met de pijnstilling, maar ik riep dat ik moest persen. De verpleegkundige zei dat dat niet kon omdat ik pas 6 cm had... :confused: De gyn kwam kijken en ja hoor, in een kwartier tijd was ik van 6 cm gegaan naar "ga maar persen" ;)

    Om 12.22 is toen ons meisje geboren... :D

    Ik vond het allemaal erg heftig... Mijn bevalling zou ik zo overdoen, maar door de zwangerschap heb ik echt in de put gezeten. Door de vk's die mij niet serieus namen had het allemaal anders kunnen lopen... Ik heb het achteraf een uitleg gevraagd aan hun, reactie was "het is voor ons ook moeilijk om een goeie diagnose te stellen". En daar moest ik het maar mee doen...

    Gelukkig heeft ons meisje maar twee weekjes op de neonatologie hoeven liggen en is ze nu al een week thuis :D En met mij gaat het langzaam aan ook beter, hoewel vorige week mijn bloedtesten nog steeds niet hoopgevend waren :( Maar dat komt ook wel weer goed...

    Het is wel een behoorlijk lang verhaal geworden haha...
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Leuk om te lezen!! ;)
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Wat een verhaal, maar wat een mooie meid hebben jullie gekregen joh!
    Geniet ervan hé!
    Liefs, misspuma
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het zal je maar gebeuren, denk ik dan. Maar wel fijn dat ze nu lekker thuis is.
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Zo , jij hebt het niet makkelijk gehad :confused:
    Ben ik even blij dat onze jongste via een keizersnede is geboren ( daardoor moet ik nu verplicht naar het zh voor controlles wanneer ik weer zwanger ben ) ;)
    Maar gelukkig is alles nog goed af gelopen .
    Mijn schoonzusje heeft ook het help syndroom gehad en heeft er nu ( bijna een jaar later ) nog last van .
    Ik hoop dat het voor jou snel beter zal gaan .

    Gefeliciteerd met jullie meisje en geniet lekker nu ;)
    Groetjes Joyce
     
  6. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Jeetje dat is toch ook wat .
    Hopenlijk is je bloed snel weer goed en voel je jezelf ook weer lekker .

    sterkte yvonne
     
  7. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Wat een indrukwekkend verhaal zeg, gelukkig maar dat alles nog goed is gekomen. en gefeliciteerd met jullie prachtige dochter
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    echt leuk om te lezen en maar weer een teken dat je je niet te snel moet laten afschepen door dokters want soms weet je het zelf inderdaad beter.proficiat met jullie prachtige dochter.

    groetjes Talia
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he, niet echt een prettige bevalling... weer een seintje dat als je naar je eigen lichaam luistert, je het dus vaak gelijk hebt....
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jee wat een verhaal!! Maar jullie hebben er een ontzettend mooie dochter aan over gehouden.
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nou zeg, wat rot dat je bij de verloskundige zo als een routine behandeld bent. Je zou toch verwachten dat zij met al hun bevallingservaring toch elk signaal, hoe vaag ook, moeten herkennen?

    Ik ben blij te horen dat het met jou ook voorzichtigaan wat beter gaat. En natuurlijk dat je meisje het zo goed doet. Succes in deze "herstel"-periode.

    Groetjes van Kiki
     
  12. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik ben echt blij dat mijn vk naar mij luisterd, als ik mij niet goed voel en een onderzoek wil dan regelt ze dat. Ze wil mij niet in onzekerheid laten... Maar ik ben wel super blij voor je dat je een mooie gezonde dochter op de wereld hebt gezet... Gefeliciteerd
     
  13. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    pfffffff wat een verhaal hopenlijk gaat alles snel beter met je :)
     
  14. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Jeetje zeg, wat een verhaal.
    Maar wat heb je er een mooie dochter voor terug gekregen, wat een moppie is t :D

    Groetjes Angela.
     
  15. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    tjeempie meid, maar gelukkig heb je een gezonde meid gekregen!!!
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    als ik dat zo allemaal lees is het een vlot en abrupt einde geweest aan je zwangerschap.
    Ik hoop voor je dat die bloedtesten binnenkort wel weer op orde zijn.

    Ik vind het fijn voor je dat jullie mooie meid het zo goed doet terwijl ze te vroeg geboren is!

    Geniet er maar lekker van hoor!!!
    Echt voor je het weet zijn ze weer groot!

    Groetjes
     
  17. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he he, dat is me wel een nare laatste periode geweest. Toch prettig dat de bevalling op zich goed is verlopen en dat je kleine meid zo snel al weer thuis is. Nou zelf lekker bij gaan komen!!

    groetjes Karin
     

Deel Deze Pagina