tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Mystiqué, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    zo, ik moet het even kwijt hoor.
    zit alleen thuis, en heb de zenuwen. want ik heb een grote angst voor de tandarts,
    vanmorgen afspraak moeten maken bij de tandarts ik kreeg gisteren in ene last van een kies die tijdje terug is schoongemaakt & gevuld.
    mijn hele onderkaak doet zeer en met praten eten en bewegen voelt het vet beurs en pijnlijk.
    gelijk ook de vk opgebeldt? om te vragen of ik wel verdovingen e.d mocht, ja dat moest ik doorgeven aan de tandarts, hun zullen dat ook wel weten?
    het is ook nog mijn nieuwe tandarts ken m nog helemaal niet!! :cry:
    wat te doen, kan het geen kwaad ben beetje ongerust of al die zenuwe en pijn en straks in die stoel nog meer stress krijg niet schadelijk is. :(
    moet er om half 3 zijn...
    daarnaast ben ik ook nog is wat misselijk . alsof mn maag hele tijd omdraait en leeg is.

    tips & adviezen zijn welkom!
    thanks!
     
  2. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben gister ook naar de tandarts geweest om m'n wortelkanaal behandeling af te laten maken. Dit is niet gebeurt maar heeft wel 3 gaatjes gevuld :( Ben ook verdoofd en volgens hem kan dat geen kwaad. Er kunnen alleen geen foto's gemaakt worden.
    Stress is natuurlijk nooit prettig voor je kindje, maar deze stress duurt gelukkig niet zo lang ;)

    Succes!
     
  3. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!

    huh? niet afgemaakt??? :( waarom niet, krijg je t straks weer terug , of mischien hetzelfde als ik? jeetje.ze meoten het wel goed doen hoor. stomme tandartsen.

    nou het is mijn nieuwe tandarts, dusja ze hebben nog niks van me.
    ik hoop echt dat gauw voorbij is vanmiddag ben zo zenuwachtig.

    bedankt voor je reactie
     
  4. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zat een ontsteking in me kies en die moet eerst weg voordat ie em dicht kan maken ;) Dus gister heeft ie alleen die 3 gaatjes gedaan en over 1,5 week gaat ie die behandeling afmaken.
     
  5. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi meid,

    Maak je maar niet ongerust hoor. Hier spreekt een kiespijn-ervaringsdeskundigige. ;)

    Je mag gewoon verdoofd worden, (ik heb er zelfs 5 in anderhalve week gehad). Zo'n verdoving is ook zo gezet en dan voel je er niets meer van, veel beter dan zonder verdoving.

    Bij mij zijn er trouwens wel gewoon foto's gemaakt, met een loodschort voor mijn buik.

    Waar je wel op moet letten is dat je alleen paracetamol mag, dus niet aan de ibuprofen of iets dergelijks.

    Succes meid, zet m op! Je zal blij zijn als je geweest bent!
     
  6. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    O ja, en eet van tevoren, want het duurt een tijdje voor je verdoving is uitgewerkt!
     
  7. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    ooh zo. ja dat is dus paar maanden terug bij mij geweest dusja. ik denk nu dat het weer terug is gekomen en verder behandelt moet worden.
    maar ja ik ken hem niet hij mij niet. heeft niks van mij en mag geen fotos laten maken dus moet denk alles goed uitleggen.
     
  8. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    hoi , nou net terug van de tandarts.
    was een stevige tand aka melktand!! hij is mooi getrokke met verdoving en geweld, wat een hel. allemaal splinters e.d :cry:
    hij had niet veel verdoving gebruikt zei die. maar ben toch best ongerust. :(
     
  9. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    ben vorige week ook naar de tandarts geweest van ik verging van de pijn.
    Heb ook verdoving gehad, maar dan een halve dosering.
    Hij heeft toen mijn verstandkies getrokken en toen mijn tandvlees gehecht.
    Ik heb er helemaal niets van gevoeld.
    Was ook de 1e keer dat ik bij mijn n ieuwe tandarts kwam.
    Het is me 100% meegevallen.

    Foto's wou hij eigenlijk wel maken, maar het leek hem geen goed idee.
     
  10. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    hey, fijn dat je reageert. ja hier heeft ie ook inet veel verdoving gebruikt *zei die* deed toch 2x omdat eerste verdovinkje niet helemaal werkte.. toen kies half getrokken was deed ien og iets bij waar het nog pijn deed. en toen met veel splinterwerk en geheis aan die kies vloog ie eruit brrr
    alleen niks gehecht bij mij. geen verstandkies deze kies zit wat voorraan onder.
    heb nu al bijna half uur watje erop en mag ff niks drinken..
    ik hoop niet dat het erger word qua pijn als alles is uitgewerkt
    het leek of verdoving namelijk al was uitgewerkt toen ik buiten stond. echt gek
    maar alsnog ben ik nog wel ongerust .
    geen fotos genomen trouwens , dat wou die wel maar deed niet ivm zwangerschap
     
  11. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Het mag gewoon verdoofd worden. Ik ben 2x geweest voor een grote afspraak (betekent veel gaatjes vullen) en ben gewoon verdoofd. Niks aan de hand.

    Wel mooi dat ie nu getrokken is en hopelijk heb je er nu geen last meer van. Ik was ook blij dat het allemaal mooi weer gevuld was. Ik was erg lang niet geweest omdat ik heel bang was om heen te gaan. maar in je zwangerschap is het toch belangijk dat je het goed bijhoudt allemaal.
     
  12. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    hey had jou bericht nog niet echt geleze,zekr voorbij gekeken
    bedankt voor je geruststellende tekst.
    hij is getrokken onderhand..watje mocht na een half uur eraf maar heb t gevoel dat het blijft bloeden. en doet erg zeer.
    mijn vriendn eemt paracetamol mee voor me.

    dankje!
     
  13. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    hij is getrokke en verdving is uitgewerkt en heb mega pijn!
    en wat een gat ook... is normaal dat nog bloed inzit. ik heb t idee dat ik leegloop ofzo
     
  14. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    normaal moet het na een uur niet meer zo heel erg bloeden, anders moet je weer bellen.
    Bij mij hebben ze gehecht, maar ik voel ook wel een gat.
    Wat naar dat het nog zo'n pijn doet, hopelijk is het snel minder.
    Komt vast doordat hij niet helemaal goed gelukt is om in 1 keer de kies te trekken.
    Ik had na de tijd niet veel last, heb iig geen paracetamol meer nodig gehad.
    Mijn wang was wel wat dik en slikken deed zeer.

    Beterschap met je mond.

    Liefs Butterfly
     
  15. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    dankjewel meid,

    he nouja ik heb nu zelf gaasjes gekocht zodat ik t erop kan legge
    elke keer als ik eraf haal begint weer iets te bloeden. en ik heb zo een honger gaat alleen niet zo fijn oftewel bang dat nog meer gaat..bluhg wat een rotdag.
     
  16. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    misschien beetje late reactie, maar je kan anders ook bambix ofzo eten, dat vult ook enorm en dat is vloeibaar.
    Hoe is het nu inmiddels met je?
     
  17. Mystiqué

    9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    hoi hoi, dankjewel voor belangstelling.

    ja ik eet standaart 2x per dag brinta, heel vloeibaar.dus gistere ook met theelepel naar binnen gegoten haha :p
    het gaat nu wel weer, gister was ik er behoorlijk ziek van. het is nu nog erg beurs en gevoelig natuurlijk.

    groetjes
     

Deel Deze Pagina