met 6 personnel vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monique1985, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    arke heeft nu een wachttijd van 25 minuten met 70 cent per minuut dus misschien weet iemand het hier en heeft ervaring met arke/arkefly

wij gaan 8 juli vliegen naar tunesie..
    nu is het zo dat je een stoel reservering kan doen..
    dus dat wil ik doen (ja kost ook @5,- extra per persoon) maar goed.. is dat sowieso verplicht om van te voren een stoel te reserveren.. en als ik dat niet doe, is de kans dan groot dat we verdeelt worden over het vliegtuig..
    dat ik bijvoorbeeld voor zit en mijn zoon van 3/4/8 jaar ergens achter en alleen en mijn partner weer ergens anders? laten ze kleine kinderen zo alleen zitten zonder ouders? nee toch?

en stoel reservering daar was ik mee bezig.. ik klik 5 stoelen aan naast elkaar wel 1 met een pad er tussen maar dat is nog te overzien en kan mijn 8 jarige makkelijk zitten.. maar ja 5 stoelen vervolgens geeft de site aan :
    " baby's kunnen alleen geplaatst worden op daarvoor bestemde stoelen?"

daar snap ik dus niks van.. de jongste is dan 14,5 maand oud.. heeft dus geen stoel staat ook zo op de vlieg tickets (die hebben we al) ik snap er dus echt helemaal niks van.. misschien iemand bekend hiermee..

Ik ben als de dood dat we verdeeld worden over dat hele vliegtuig en mijn 3 jarige zoon gaat never NOOIT alleen zitten... en dat wil ik ook niet.. is toch totaal onverantwoord? zou dat kunnen gebeuren dan?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kinderen mogen niet zonder begeleiding vliegen tot 12 jaar ofzo. Dus die zitten sowieso bij jou of bij je man. En je jongste van 14,5 maand heeft inderdaad geen eigen stoel maar met hem op schoot mag je niet bij de nooduitgang e.d. zitten.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ze zetten nooit kleine kinderen alleen hoor. wij zijn met zn vijven en doen nooit aan stoelreserveringen. zorgen dat je op tijd incheckt als een van de eerste en wij hebben altijd bij elkaar gezeten

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zat 2 jaar terug alleen met mn 3 kinderen, mijn man zat helemaal achterin.

Hij had dus heerlijk liggen slapen de hele reis.. grr

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben een keer bij ArkeFly gehad dat er voor passagiers met baby's al stoelen gereserveerd waren. Wij konden geen stoelen vooraf reserveren. Ik kreeg toen een foutmelding bij het reserveringssysteem. Ik zat toen met mijn zoontje samen en mijn man zat met mijn andere zoon in een andere rij.

6. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik had een aantal weken ook stoelen gereserveerd met dan bij Corendon! Ook omdat we met 8 personen gingen en we dan bang waren allemaal uit elkaar te zitten.. het is niet verplicht maar wel fijner vonden wij.. met de terugweg vorige week gingen er bijv 3 mensen op onze plaats zitten, mja wij hadden gereserveerd, hun konden alle 3 ergens anders gaan zitten, allemaal uit elkaar.
    En met de baby, degene die de baby op schoot heeft (staat erbij dan als het goed is) mag alleen bij het raam zitten! Dat hadden we nu en toen bij Ryanair ook..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hopelijk heb je inmiddels iemand gesproken bij arke, maar het is gelukkig niet 70cent per minuut maar 70cent per gesprek. Ik belde bijna 3 weken geleden met ze en de 25 min die ze toen schatte werd daadwerkelijk 15 minuten dus dat viel mee.

Volgens mij is het inderdaad dat kinderen nooit alleen komen te zitten, maar het kan dus wel zijn dat je man met 2 kids vooraan zit en jij met de rest vooraan. Ik heb in ieder geval nooit het risico durven nemen dat we apart zaten en altijd stoelen gereserveerd (overigens vanaf €5, de onze waren voor komende week €18). Ik betaal liever wat extra om (bij het raam) en bij elkaar te zitten dan alleen al maar de kans te hebben dat ik alleen (naast een vreemde) kom te zitten.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De laatste keer dat wij met een schootzittertje vlogen, was met Transavia. Bij het stoelen reserveren zag ik op het scherm welke stoelen toegestaan waren met een infant. Ik heb toen zo'n stoel aangeklikt en vervolgens de rest daarnaast gezet.

Uiteindelijk kreeg ik een hele rij voor mezelf en mijn zoontje, dat was wel heel erg luxe. Mijn man zat toen op 1 rij met de 2 grotere kinderen.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Nee, dit is niet waar!
    Zelf meegemaakt dat oudste dochter, toen 5,
    een aantal rijen achter ons zat.Gelukkig kon er wat gewisseld worden, maar dat is bij de gratie van andere passagiers..

En kinderen mogen overigens wel zonder begeleiding vliegen, bij
    klm bijvoorbeeld mogen kinderen vanaf 5 jaar alleen vliegen (als unaccompanied minor).

Deel Deze Pagina