Ziekenhuis houdt baby totdat ouders betalen In Indonesië mag een baby het ziekenhuis niet verlaten omdat de arme ouders de rekening voor de bevalling niet kunnen betalen. Riksja-rijder Sutrisno komt momenteel nog 2,2 miljoen rupiah (247 euro) te kort om zijn schuld aan het hospitaal af te betalen. "Dankzij mijn vrienden heb ik al 1,2 miljoen rupiah (175 euro) weten te verzamelen, maar hoe ik de rest moet aanvulllen... geen flauw idee", aldus Sutrisno. Zijn vrouw mocht intussen wel naar huis terugkeren. "De ouders moeten zich niet ongerust maken. We verzorgen hem hier heel goed en van zodra alles betaald is, mogen ze hem komen ophalen", verklaarde een woordvoerder. Volgens hem hadden de ouders zelfs met deze regeling ingestemd. "Voor alle duidelijkheid: we houden de baby dus niet gegijzeld", klonk het nog.
Jeetje mina , wat erg zeg Maar uh , lang leve de ziekte verzekeringen hier in Nederland denk ik meteen er achter aan Ondanks dat die zo duur zijn tegenwoordig Groetjes Joyce
Ook ik ben blij dat we hier die ziektekosten verzekeringen hebben hoor... Heb perongeluk de rekening van Sam gezien van de eerste 4! dagen in het ziekenhuis, dat was maar ruim 5000 euro.. (en ze ligt er nu al heeeeel wat meer dagen in, en ik zelf lag er in, ben geopereerd etc etc)
Wat een rare situatie! En als ze de rekening niet kunnen betalen? Wat doet het ziekenhuis dan? De baby verkopen? Krankzinnig gewoon!
Het gebeurd zelfs 'dichter' bij huis als dat de meeste mensen denken. Op Curacao gebeurd het ook regelmatig dat kraamklinieken baby's van mensen 'houden' totdat ze betaald hebben. Komt daar vooral door de illegalen dat ze dat doen. Maar goed, het is gewoon te belachelijk voor woorden dat ze het lef (en recht blijkbaar, op Curacao dan) hebben om dat te doen .
Maar dat klopt toch niet,w ant alle dagen dat die kleine daar nu ligt, moeten toch ook worden bijbetaald dan, die kleine neemt een plekje in en vraagt zorg van de verpleging, dat kost toch ook geld, zo is het een gebed zonder einde natuurlijk
jeetje wat zielig he, dan mogen wij hier in ons kikkerland echt niet klagen. maar ik zou bijna zeggen waar kan ik geld storten, het gaat om een voor ons niet veel geld. tuurlijk zou ik het aan het einde van de maand graag krijgen maar voor ons is dit een bedrag waar we niet van achterover slaan en al onze familie en vrienden voor wakker moeten trommelen. echt sneu dit! hopelijk krijgen ze het snel voor elkaar! enkunnen ze lekker thuis gaan genieten van hun kleine, grote geluk. joyce
Ik heb dit bericht gevonden op zo'n nieuwspagina, er stond verder helaas niks bij over mogelijkheden om te helpen.
las net in de krant dat het ziekenhuis het kindje heeft terug gegeven na (volgens mij)35 dagen. Kind was bij derde ondergebracht en ze denken nu dat het ziekenhuis andere "plannen" had met de baby... Ging om een rekening van ong 400 euries! Het zal je maar gebeuren... Heb echt medelijde met de ouders en de baby natuurlijk!
Ja, ik vond het ook net: Door ziekenhuis gegijzelde baby eindelijk vrijgelaten Een Indonesische kraamkliniek heeft drie weken lang een pasgeboren baby vastgehouden omdat de straatarme ouders de rekening niet konden betalen. Onder druk van de autoriteiten zijn de ouders en het meisje deze week toch herenigd. Ze hoeven de rekening ook niet te betalen. Het meisje Alfiah werd op 21 december geboren. De 30-jarige moeder mocht op 2 januari de kliniek verlaten, maar de directie verklaarde het kind achter te houden totdat de rekening van omgerekend 145 euro was betaald. De ouders leenden snel wat geld, maar dat was niet genoeg. Na drie weken wisten ze het bedrag alsnog bijeen te krijgen, maar toen de bleek de rekening enorm opgelopen wegens de dagelijkse verzorging van het kind. De kinderbescherming kreeg lucht van de zaak en greep in. Volgens de instantie opereerde de kliniek illegaal. De autoriteiten hebben verklaard meer klinieken te kennen die er deze praktijken op na houden. (anp/hln) Wel gek die verschillende bedragen dat ze schuldig zouden zijn. Wat een eng ziekenhuis...