geld belasting terug

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik had vorige week een brief van de belasting dat ik geld terug krijg,ik heb vorig jaar geen huursubsidie en zorgtoeslag ontvangen omdat ik daar volgens hun geen recht op had :confused: terwijl ik het dus wel hoorde te krijgen.
    Maar goed nu krijg ik het dus wel terug nu vraag ik mij af wanneer het dan gestort word op mijn rekening. Toch de datum wat rechts bovenaan de brief staat?Er staat namelijk 22 september en dat is het vandaag en ik heb nog niks. Of ben ik gewoon te ongeduldig hahaha.

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    meestal iduurt dat erg lang..

dus denk niet dat dat al 22 sept zal zijn..

op geld van de belasting moet je altijd lang wachte

maar ik hoop oor je dat je het snel krijgt.. ik heb het omgekeerde,,ik moet geld terug geven, had geen recht op zorgtoeslag:S

3. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik kreeg vorige week brieven over de zorgtoeslag, kindertoeslag en heffingskorting voorlopige teruggaaf die ik had aangevraagd (ook slechts 3 weken geleden) en vandaag staat het geld er al bij! Echt wonderbaarlijk snel, het KAN dus wel, duim met je mee dat het snel binnen is ;)

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb wel verschillende keren gehad dat het dezelfde dag al op onze spaarrekening stond! Dus dat kan en soms hebben we ook een aantal weken moeten wachten

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    hihih thanks hoop dat het meeduimen helpt!
    Heb inderdaad vandaag wel de kindertoeslag maar dat krijg ik zoiezo al maandelijks.
    Mag ik vragen wat voor datum er bij jou op de brief stond? Want ik hoor dus elke keer de datum die rechtsboven op de brief staat is de datum dat het gestort word.
    Ben gewoon zo nieuwschierig en wil het op de spaarrekening zetten voor ik het aan onzin dingen uitgeef.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Normaalgesproken staat het, als je de brief krijgt, al op je rekening of komt het binnen een paar dagen.

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ja! Dagtekening 22 september!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Helaas werkt het bij de belastingdienst niet altijd zo. Ik ken mensen die al een paar jaar wachten op teruggaaf!

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik wacht ook al heel lang hihihi min trug gaaf van 2006 kreeg ik al in jan dit jaar en die van vorig jaar wacht ik ook nog steeds op.

die lui hebben daar echt alles in de war echtn iet normaal meer verschrikkelijke lui. ze kunnen daar echt niks goed doen. en dan krijg je iets moet je het ineens weer trug betalen omdat het toch niet goed was en owee als je te laat bent kost het je meteen handen vol geld maar als hun te laat zijn ho maar dan krijg je paar euro rente over bijna een jaar echt bwlachelijk.

maar goed hoop voor jou dat het er snel opstaat.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons is het altijd zo dat het rond de dagtekening op de rekening staat.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    nou vandaag is hem niet geworden ben benieuwd wanneer wel!

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ja, leuk zulke brieven! Kregen wij vorig jaar ook. Dit jaar kregen we weer een brief dat we alles terug moesten betalen omdat we er tóch geen recht op hadden...
    Eerst dus niet, toen wel, en toen toch weer niet... :(

Belastingdienst... :rolleyes:

13. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    Volgens mij krijgen idd heel veel mensen deze maand te horen of ze voldoende/teveel/teweinig hebben gekregen van de belasting dienst.

Ben wel beniewd naar de zorgtoeslag, we hebben t naar beneden gehaald maar waarschijnlijk was t niet nodig geweest. Khoop dat ook wij deze maand te horen krijgen of ons vermoeden klopt.

14. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    normaal als je die brief krijgt heb je dezelfde week het geld nog, tenminste dat is mijn ervaring!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    wow ik werd net gebeld door de belasting ik sta helemaal versteld!
    Er is iets mis gegaan met betaling ofzo en ze gaan het zo snel mogelijk in orde maken. Nooit verwacht dat ze me daarover persoonlijk zouden bellen. Echt ontzettend netjes!

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Haha hier gaat t over t algemeen ook goed met de belastingdienst.
    Als we een brief krijgen met terugbetaling staat het altijd netjes die datum ook op de rekening.
    Jammer alleen dat ze met betalen ook zo strikt zijn :p

Share This Page