haar verven van zwart naar bruin hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door kiki1986, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    wie kan me helpen ik heb een tijdje geleden mijn haar zwart geverfd, ik heb van mezelf bruin haar, nu ben ik dat zwarte een beetje zat en wil ik eigenlijk gewoon weer bruin wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen en dat het er wel mooi uitziet niet dat ik opeens groen haar heb ofzo haha

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ga naar een kapper! Dit is nou niet echt een klusje om thuis te doen, aangezien hier ontkleuring e.d bij komt kijken.
    Is het eventueel al wat lichter geworden door wassen of zon ? Zwemmen in chloor oid ?

3. jazz

jazz Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs een kapper doet het niet altijd want het ontkleuren is zoooo slecht voor je haar;) Wat je kan doen is eerst highlights in je haar laten zetten en daarna bruin verven..Dit is alleen wel vrij prijzig:(
    Een andere tip is je haar vaak en over een langere periode wassen met head and shoulders. Deze shampoo haalt de kleur uit je haar.

En verder ga ik meelezen want ik ben ook zeer benieuwd of er nog meer tips binnen komen:D

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Idd naar een kapper gaan!!

Ik heb t ook een keer zwart geverfd..
    En daar is echt niks zelf aan te doen hoor...
    Het moet idd ontkleurt worden...

En je zou ook idd highlights kunnen doen (ook ervaring mee on lichtere kleur te krijg)
    Alleen das idd prijzig..
    Want je moet heeel vaak terug om er highlights in te zetten.. Ik geloof dat ik het zoon keer of 5 heb gedaan...

Als je het ontkleurt en gewoon weer bruin erin is t snelst en makkelijkst...
    Want met die higlihgts ben je wel half jaartje bezig...

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn haar is op het moment nog steeds erg zwart omdat ik het meerdere keren heb geverfd. highlights is niet echt een optie omdat ik geen zin heb om zoveel keer terug te gaan en het is best prijzig dus ik denk dat ik dan toch maar voor ontkleuren ga maar niet iedere kapsalon doet dit omdat het heel slecht voor je haar is

6. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je gaat ontkleuren terwijl je zwart haar hebt moet er zoveel waterstofperoxide in dat je dus straks gewoon kaal bent, want dan valt je haar er gewoon af.
    Het gaat sowieso niet in 1 keer. Dat duurt een aantal maanden.
    Dus: highlights (duur, maar uitgroei valt dan niet zo op) of laten uitgroeien of anders de schaar erin! Lekker kort koppie, sneller uitgegroeid.

Heb zelf ook donker haar uit een potje en dit zijn helaas de gevolgen als je lichter wilt. Helaas.

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik verf mijn haar altijd zelf en ga van zwart, naar rood, naar blond, naar bruin....etc.
    Nu is mijn haar vaak kort, dus vind het ook niet zo'n probleem als het mis gaat, gooi ik er weer wat anders op als het misgaat en dan lekker kort, groeit wel weer aan :D
    Ik ben van zwart naar blond gegaan. Zelf gedaan. Het is een hoop gedoe en soms kost het zelf doen vaak meer dan naar de kapper gaan (meerdere pakjes verf loopt ook in de kosten).
    Ik heb er een ontkleuring op gegooid, daarna nog een en toen een aantal keer blond. Tja, is echt niet goed voor je haar hoor, maar bij mij is het nog nooit echt radicaal mis gegaan.
    Een keer wat groenig haar gehad, maar daarna een bruintint er opgegooid en het zag er weer toonbaar uit.
    Maar ik denk dat als je dit soort dingen niet vaak zelf doet, lang haar hebt en niet dagen achter elkaar met je haar bezig wilt zijn, je beter toch naar de kapper kunt gaan :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik weet niet hoor... Maar ik heb mn haar nog steeds ;)

Dus dit is wel erg overdreven hoor:)

9. Ik heb ook mijn haar wel eens ontkleurd. Ik had toen donkerbruin haar en wilde naar lichtbruin, dus na 20 minuten de boel uitwassen en was geen schade te ontdekken. Maar sjee, hoe we dat deden weet ik niet meer. Ik had een flesje 9% waterstofperoxide.
    Mijn tip is - voor als je het zelf wilt doen, wat wel moet kunnen omdat je van zwart naar bruin wilt - om eerst een gedeelte van je haar te doen en te kijken hoe dat gaat. Spoel met 20 minuten alles uit en verzorg je haar daarna goed!

Hier trouwens nog een site met tips:
    Tips bij het zelf ontkleuren van je haar - LeerWiki.nl - Schat aan informatie

10. Haha ben ik het mee eens ik merkte niet eens dat mijn haar droog was trouwens na het ontkleuren! Bovendien gaat het niet uitsluitend om de hoeveelheid waterstofperoxide maar ook hoe lang je het in laat werken.

11. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Oei nou ik heb dus een keer een foutje gemaakt door de verkeerde haarverf (werd ook zwart) te gebruiken en heb het vervolgens bij de kapper laten ontkleuren. Nou dat nooit meer!! Heb een jaar lang met stro op mijn kop gelopen, dit terwijl ik mijn haar daarvoor eigenlijk nooit kleurde en het in vrij goede conditie was.....:(

Maar tis goedgekomen hoor!

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou het echt niet zelf doen. Ik ben van rood naar lichter kleur grgaan en ik heb zelfs de lightener van syoss in mijn haar gedaan. Bovenkant was oranje en onderkant rood. Dus heb ik voor de 2e keer in mijn haar gedaan en dit keer was het boven wit en onder oranje, maar mijn haar was helemaal droog en nu doe ik elke week haarmasker op mij hoofd. Is echt niet gezond voor je haar. En ik zou wachten tothet uitgegroeit is of korter knippen.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hier hetzelfde had ook geen last van droog haar :)

Nu inmiddels wel maar goed heb t okk wel 10x geblondeerd ofzo
    En toen weer dit en toen weer dat...
    Maar dat is dus in een tijdsbestek van een aantal jaar

Dus te vaak rotzooien met je haar is niet goed..
    Maar die keer ontkleuren(wat is overigens 2x heb gedaan) heb ik toen niks aan overgehouden hoor :)

14. Vraag om een blonderingswash ipv een ontkleuring! Dit hebben ze bij mij gedaan (ik heb m'n haar van m'n 12e tot m'n 20e zwart geverfd, dus dat was echt zwart over zwart over zwart over zwart), omdat ik het rood wilde hebben en dit minder schadelijk is dan een ontkleuring.. Bij mij moest het wel 2 keer gedaan worden, heb 6 uur bij de kapper gezeten, maar het resultaat is top :D Ik vond het ook niet heel duur, had meer verwacht, ik heb 80 euro betaald voor alles, dus 2 x die blonderingwash, en het verven. Ik heb het bij de BrainWash laten doen.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou gewoon naar de kapper gaan, je betaald wel wat maar dan heb je het echt wel mooi naar wens...

als je zelf gaat lopen vogelen en ontkleuren etc dan heb je kans dat je straks alle kleuren van de regeboog tegekomt of je haar zo beschadigd is.
    Ik heb het zelf welleens gedaan maar ik had het echt verpest...
    Daarna alsnog naar de kapper gegaan dus was een duur geintje totaal.

Nou ligt ook aan de lengte van je haar, ik had echt heel lang haar en was echt wel porreus en beschadigs door het ontkleuren etc... Het is echt niet goed voor je haar maar je moet daarna gewoon een maskertje in doen.

16. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Nou dan heb ik echt pech gehad met mijn kapper, want ik heb serieus een jaar lang droog haar gehad....:(

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dat is wel balen ja!

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ga voor dat soort aparte dingen meestal naar de kinki kapper. Vaak durven ze met kleuren en ontkleuren net iets meer dan de gewone kappers.
    Ik heb eens mijn haar van donker paars naar blond laten verven, eerst ontkleuren en toen nogmaals en daarna kleuren 2 keer. Het was niet echt een pretje. Hele dag bij de kapper. Ontkleuringsspul brand op je hoofdhuid. Daarna nog week last gehad van kapottehuid op mijn hoofd (je zag het verder niet). Maar het resultaat was geweldig, en heb er ook heel lang plezier van gehad. Het is maar hoe graag je het wil en of je er een risico voor wil lopen.

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn kapper wou mijn zwarte haar NIET ontkleuren.. Want je haar valt OF uit, of het wordt groen.. Het enige wat je kunt doen is elke keer je uitgroei bruin verven..

20. Chai

Chai Niet meer actief

Je zou het kunnen oplichten door bij een speciaalzaak de volgende producten te kopen.
    - Developer 20 vol.
    - Goldwell topchic 9NA Very light natural ash blonde.
    - Haarverf kwast een kleintje en een grote.

Nou dit zijn dus proffesionele producten.
    Maar het is heel simpel gewoon een kwestie van 1:1 mengen. Dus allebei de gelijke hoeveelheden, heel simpel.
    Het verfen is ook geen big deal.
    Ik had ook zwart geverft haar en het licht er prachtig van op. Het klinkt heel drastisch de naam very light ash blonde.
    Maar de as tonen zijn juist erg goed voor op zwart haar, dat zorgt namelijk voor een mooie oplichting.
    Let goed op dat je wel 20vol neemt en niet hoger.
    De verdere instructies staan gewoon in de gebruiksaanwijzing van de verf tube van Goldwell.
    Het licht heel subtiel op, dus geen drastische toestandes en je kan het zelfs herhalen als je wilt.
    Als je erg lang haar hebt koop dan twee tubes van de Goldwell tubes.
    Wel is het het beste om tussen elke verfbeurt minstens 2 weken te wachten.
    En zorg dat je het op ongewassen haar doet dat zeker 1 dagje niet gewassen is.

Deel Deze Pagina