We zitten eraan te denken om met het gezin (kinderen van dan 11 en 9) in de meivakantie naar Rome te gaan. Nu ben ik niet zo thuis in vliegreizen en hotels boeken dus willen jullie kijken of wat ik heb gevonden een beetje voordelig is en of het sowieso wat is? Iemand nog goede ervaringen met overnachten in Rome? 20-4 t/m 24-4 Vlucht Brussel-Rome (heen 15:00, terug 21:20) 182 euro pp en dan nog 29 euro boekingskosten Hotel Piemonte 740 euro 2 km van centrum (misschien iets te ver van het centrum, maar vind het zo mooi ) Il Tempio Della Capitale 626 euro 600m van centrum Fori Imperiali Home 606 euro 650m van centrum Had nog veel meer gevonden, maar lijkt het allemaal net niet, en er is zoveel! Wordt dan totaal 1494 euro (duurste hotel) voor 4 nachten (3,5 dag) Wat we belangrijk vinden: centraal gelegen (max 2 km van centrum) hotel/appartement/B&B met redelijk goede beoordelingen, eigen sanitair en beetje fijne uitstraling. Grootte maakt niet zoveel uit en koken hoeven we ook niet . Vluchten vanaf Rotterdam, Eindhoven of Brussel.
Ik heb geen goede tips voor je maar....weet je zeker dat je met pasen naar rome wil? de paus spreekt dan de urbi et orbi uit in vaticaanstad....het kan dan extra druk zijn, en delen kunnen dicht/afgesloten zijn. iets om mee te nemen in je overweging misschien.
Oeps, helemaal niet aan gedacht . Maar goed, een paar dagen later mag ook. Is die viering alleen op zondag? Dan is het nog wel te overzien.
In Rome is alles goed te bereiken met de metro en het centrum is goed te doen te voet. Het hotel 2km van het centrum zou mij niet afschrikken, maar het hotel dat je noemt is vlakbij het centraal station en hoewel daar veel hotels zijn is dat niet echt een gezellige wijk.
Het liefst lopen we alles, dus het liefst in het centrum. Is de buurt rond het Pantheon beter? 20 jaar terug wel . En weet iemand daar dan misschien goede en betaalbare hotels?
Ov in Rome is top en makkelijk. Wij zaten echt buiten het centrum in de wijk vd universiteit en vonden dat juist heerlijk. Ook mbt eten veel minder toeristisch. Is maar net wat je fijn vind. Wij zijn altijd toch nog via pakket reizen (vlucht en hotel) goedkoper uitgeweest. Omdat vluchten dan vaak beter waren. Vroeg heen/laat terug. Prijsvrij.nl kan wel eens wat leuks hebben. Hebben we rome via gedaan en net terug uit praag ook via hun. (Praag bijv 4* hotel, 7u heen,21.30 terug 2nachten in herfstvakantie voor 400 3pers). Veel plezier Rome is heerlijk!
Prijsvrij was ik net aan het kijken, kwam wel iets duurder uit dan aparte vlucht en hotel en ook een dag korter, maar zal nog eens verder zoeken. Wil wel echt alles op loopafstand. Deze had ik nog gevonden op booking.com en zijn dan denk ik wel in een goede buurt. Relais Palazzo Taverna 23 t/m 27 april eur 542 350m van Piazza Navona Guest House Il Tempio della Capitale 23 t/m 27 april eur 516 900m van Piazza Navona
Ik kan me herinneren dat wij erheen vlogen met Ryanair via ik dacht Düsseldorf of iets in Duitsland en dat was geloof ik 55 euro per persoon. Maar goed als je met pasen gaat dan gaan de prijzen wel omhoog want ze weten dat er veel mensen dan naar Rome willen. Wij hebben een soort van guest house genomen. Maar we zaten idd vrij dichtbij dat station en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik was zwanger en voelde me daar niet echt op mijn gemak, ondanks dat er inderdaad veel hotels zitten.
Ik denk dat Ryanair gewoon heel goedkoop is en Düsseldorf wellicht ook, maar dat is 2 uur rijden voor ons terwijl we een aantal vliegvelden op minder dan een uur om ons heen hebben. Ik had met Pasen gekeken en een paar dagen later en het verschilde niet zoveel in prijs. Waarschijnlijk gaan we nu van 23 april t/m 27 april. Wil ik alleen nog even weten of de buurt rond het Pantheon wel goed is.