Vraagje, Wanneer mag een kind onder een dekbedje slapen? Mijn zoontje heeft huisstofmijt allergie. Nu weet ik dat je speciale anti allergie dekbedden hebt. Dit lijkt me nl beter. Zijn dekentje wat hij nu heeft mag ik niet op 60 graden wassen. Ik krijg op 30 graden wassen die huisstofmijt er niet uit. Of heeft iemand een ander idee?
Vanaf 2 jaar mogen ze onder een dekbedje. Eerder niet ivm warmtestuwing. Anders geen deken gebruiken maar een dikke slaapzak met mouwen?
Vellux dekentjes zijn er speciaal voor allergieen en mogen op 60 gr gewassen worden. Gewoon ledikant maat dus. Eerder dan 2 jaar raden ze een dekbedje idd af.
Twee jaar inderdaad. Maar iets eerder lijkt me geen kwaad kunnen. Jouw zoontje is nog wat jong. Slaapzak met mouwen klinkt goed! Maar even een on/off topic vraagje . Hoe weet je dat hij allergisch is? Ik ben zelf allergisch voor veel (katten, honden, gras, pollen, stof, huisstofmijt...) en bijna altijd verkouden. Astma medicatie gebruik ik tegen het hoesten, dat helpt. Maar goed, het is erfelijk en dochterlief is ook vaak verkouden (maar dat kan ook de leeftijd zijn). Daarnaast is ze een hele onrustige slaper. De huisarts denkt dat ze het wat benauwd zou kunnen hebben door allergie. Maar gaf daarbij aan dat we dat voorlopig niet kunnen testen... Dus ik hoop dat jij een goede tip hebt hoe wel . Ik zag op internet ook dekbedden die op zelfs 90 graden kunnen (CARA dekbed), dus ik denk dat ik voor de zekerheid daarvoor ga.
Mijn zoontje had uitslag op zijn romp, gezicht en dikke ogen. Ben hiermee naar de huisarts geweest omdat het steeds erger werd. Huisarts vermoede huisstofmijt allergie. Heeft hier een drankje voor mee gekregen en binnen een paar dagen was het weg. Vermoeden van de huisarts is hiermee bevestigd.
Een drankje voor huisstofmijt? Is dat pas sinds kort? Heb zelf al van jongs af aan die allergie maar nog nooit over een drankje gehoord. Weet wel dat je beter geen vloerbedekking mag leggen, geen glasgordijnen en geen knuffeltjes. Zou wel fijn zijn als daar een drankje voor is.
Het drankje heet aerius drank. Dit is voor mijn zoontje. Ik heb zelf neusspray. Dat drankje is alleen maar voor de uitslag tegen te gaan denk ik. Werkt prima bij hem.